Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Spy schreef:Haha, ik heb hem al een paar keer een flinke mep verkocht, maar iedere keer schrikt hij er dan van en gaat het daarna gewoon door. Betekend dit dat ik alsnog te soft ben?

Cassidy schreef:Spy schreef:Haha, ik heb hem al een paar keer een flinke mep verkocht, maar iedere keer schrikt hij er dan van en gaat het daarna gewoon door. Betekend dit dat ik alsnog te soft ben?
Correcties moeten aankomen in een intensiteit waar het dier van onder de indruk is. En dat is hij duidelijk niet. Dus in dat geval ben je te soft. Alleen zal het niets uithalen als jij hem corrigeert als de volgende keer de andere verzorgers weer gaan meppen zonder dat hij daarvan onder de indruk is.
Als niets anders aankomt, werk methode (vul schoenmaat in) ook heel goed. Een flinke trap, met de wreef van je voet, onder zijn kont. En ik hoop voor je dat hij daarvan onder de indruk is.
Cassidy schreef:Spy schreef:Haha, ik heb hem al een paar keer een flinke mep verkocht, maar iedere keer schrikt hij er dan van en gaat het daarna gewoon door. Betekend dit dat ik alsnog te soft ben?
Correcties moeten aankomen in een intensiteit waar het dier van onder de indruk is. En dat is hij duidelijk niet. Dus in dat geval ben je te soft. Alleen zal het niets uithalen als jij hem corrigeert als de volgende keer de andere verzorgers weer gaan meppen zonder dat hij daarvan onder de indruk is.
Als niets anders aankomt, werk methode (vul schoenmaat in) ook heel goed. Een flinke trap, met de wreef van je voet, onder zijn kont. En ik hoop voor je dat hij daarvan onder de indruk is.
Cassidy schreef:Als de ouders van niets weten, zou ik toch even met de ouders gaan praten. Voor het behoud van het dier. Overleg voor die tijd even met de eigenaar. Want het zou idd doodzonde zijn van de pony.

Spy schreef:Inderdaad, dat ben ik ookal van plan. Maar stel dat dat is gebeurd, dan is het probleem met de omgang van de pony nog niet opgelost.
Ik ben zelf geen paardefluisteraar, en ik sta met mijn mond vol tanden te kijken terwijl het beestje zich allemaal druk staat te maken om absoluut niets.
Duhelo schreef:Cassidy schreef:
echter, als de pony een beetje slim is, leert hij vlug genoeg wat hij bij de een wel kan flikken en wat bij de ander niet
het paard dat ik rij weet precies hoe ver ze kan gaan bij mij, en probeert wel altijd, maar stopt bij de grens
bij andere mensen daarentegen loopt ze de kantjes eraf, en speelt ze ermee.
verschil is dat de mijne geen gevaarlijk gedrag vertoont, en pony van TS wel.
over het feit dat hij wegloopt na een tik, als hij los staat, uiteraard dat hij dan wegloopt, doet de mijne ook
als hij zich echter losstrekt op het moment dat hij vaststaat (en het is niet uit angst); moet je er voor zorgen dat hij steviger aangebonden staat.
Verder zou ik eerst in de bak werken aan je persoonlijke ruimte, desnoods met een zweepje erbij of een touw, dat als hij in je ruimte komt je een fikse zwieper geeft in zijn richting
Jij moet ten allen tijde, overal kunnen staan, als hij op dat moment op die plaats staat moet hij plaats maken voor jouw.
daarna breng je dat gegeven over naar de poetsplaats, hij moet aan de kant gaan voor jouw en zijn tandjes en beentjes bij zich houden.
Cassidy schreef:Als een van de pony's een van de meisjes heeft gebeten, is dat toch wel een teken aan de wand?
Ga met eigenaar praten, vervolgens met de ouders van de verzorgstertjes.
En misschien kan de eigenaar nieuwe verzorgers vinden die wel weten hoe ze met de pony's om moeten gaan? Maar dan moet dit niet te lang gaan duren en moeten er geen echte ongelukken gebeuren...

Duhelo schreef:ts geeft aan dat de pony doorde verzorgsters gevoerd wordt op de poetsplaats, en het gedrag nu nog verergerd is.
ik persoonlijk zou hem gewoon niks meer toelaten op de poetsplaats, ieder gedrag dat anders is dan mooi rustig stilstaan of eventueel een stapje opzij, radicaal afstraffen (uiteraard wel correctie aanpassen aan het gedrag, is niet nodig om hem een optater te geven omdat hij zijn voet verzet bv).
duidelijk je grenzen aangeven, en hem de kans niet geven erover te gaan
edit: kwa het rijden, zowiezo heb je dat met ieder paard waar er andere ruiters opzitten, bij een slim paard die de ruiter kent, zal je iedere keer de eerste tien minuten moeten tonen wie er op zit en naar welke regels hij moet luisteren, alsook in de omgang, echter, na verloop van tijd zal hij het wel vlugger gaan snappen wie er opzit, mee omgaat, en zul je minder en minder moeten corrigeren
als je idd consequent bent moet dat lukken
zou wel zeker de ouders inlichten voor er ongelukken gebeuren, eventueel zjn gedrag eens filmen, en voorleggen.
Misschien kun je eens "toevallig" in de week langsgaan en de meisjes wat "afloeren" en kijken welk gedrag de pony vertoont en hoe ze handelen.
Cassidy schreef:En toch vind ik dat de ouders ervan moeten weten. Kinderen van 11 weten niet waar ze mee bezig zijn, en als er wel wat gebeurt, wie is er verantwoordelijk? Dekt de verzekering van de eigenaar als de kinderen voor de rest van hun leven met de gevolgen zitten wat die pony heeft gedaan?