Crematie verzekering voor je paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterrr

Crematie verzekering voor je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 11:43

Ik zit al een tijd te denken aan een Crematie verzekering.
Maar hoe zit dit allemaal?
Mijn paardje is nu 9 Moet ik betalen tot ze dood is?
Kan ik mijn paard altijd nog verzekeren

Ben benieuwd of meer mensen deze verzekering hebben? :o

Ilsemarie

Re: Crematie verzekering voor je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:46

Wat houd een crematieverzekering in dan?
Misschien kan je beter 1500/2000 euro op een spaarrekening zetten, zoiets kost een crematie ongeveer (hangt van het gewicht van het paard af en natuurlijk de afstand tot het crematorium, maar dat kan je op voorhand uitzoeken).

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:46

Ben ook wel benieuwd. Ik heb al een aparte spaarrekening waar ik elke maand geld op zet voor een crematie maar ben ook wel benieuwd hoe dat zit als je een verzekering erop afsluit.

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 11:55

als je een verzekering aflsuit (wat ik begrepen heb)
Dat je 100 euro in het jaar betaald, Maar betaal ik dat tot ze dood gaat?
En moet ik het vervoer ook nog apart betalen?
Ik woon in Friesland het crematorium zit in Amsterdam .

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:58

Ik vind het onzin, zo'n crematie(polis) voor paarden. Kost alleen maar klauwen met geld. Waarom niet gewoon op laten halen door de Rendac? Daar worden ze ook verbrand.

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 12:00

nadita schreef:
Ik vind het onzin, zo'n crematie(polis) voor paarden. Kost alleen maar klauwen met geld. Waarom niet gewoon op laten halen door de Rendac? Daar worden ze ook verbrand.

Als je het kan betalen waarom niet? Het is altijd mijn maatje geweest ik ben niet van plan om dit maar met de rest van alle dieren te laten verbranden. Doen we ook niet met mensen toch?

Het is natuurlijk iedereen zijn eigen keuze!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:06

Spetterrr schreef:
nadita schreef:

Als je het kan betalen waarom niet? Het is altijd mijn maatje geweest ik ben niet van plan om dit maar met de rest van alle dieren te laten verbranden. Doen we ook niet met mensen toch?

Zal mij een biet zijn of ik alleen of met meerdere mensen een verbrandingsoven in ga. Ben dan toch dood, wat merk ik er dan nog van?
Zo denk ik er bij een paard ook over. Het is slechts een dood lichaam. De ziel is vervlogen. Nee, dan kan ik mijn geld wel beter besteden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:10

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:11

Een vriendin van mij is rond de 2000 euro kwijt voor der maatje. Die is gisteren op 39-jarige leeftijd ingeslapen omdat die echt op was. En Zij gaf het advies zet gewoon geld op zij.

Ik had via hipozorg een oda verzekering. en betaalde 45 euro. En daar zat ook een crematie bij.

Ik zit er wel weer aan te denken, met name omdat ik weer ga starten.. Ik kan daar ook gelijk me trailer laten verzekeren, en dat is opzich wel onwijs fijn.

Ik zou het btw niet over me hart kunnen krijgen om me beestje door rendac op te laten halen. Je deelt toch jaren lief en leed met zo'n beestje, zo'n beestje heeft voor je willen werken en veel voor je gedaan. Dus dat is niets voor mij....

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:27

Tja, als je 4 paarden in 5 jaar verliest, dan denk je er wel anders over.
Toedels, 8000 euro om 4 paarden te laten cremeren. Voor dat geld kan je een nieuw paard kopen.

Nee, ik heb zielsveel van al mijn paarden gehouden, maar als ze dood zijn dan merkt zo'n dier er toch niets meer van.
De Rendac doet het overigens heel netjes bij paarden.

Maar goed, iedereen doet zoals hij dat goeddunkt. En ieder mag zijn eigen mening daar toch over hebben?

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 12:28

Spetterrr schreef:

Zal mij een biet zijn of ik alleen of met meerdere mensen een verbrandingsoven in ga. Ben dan toch dood, wat merk ik er dan nog van?
Zo denk ik er bij een paard ook over. Het is slechts een dood lichaam. De ziel is vervlogen. Nee, dan kan ik mijn geld wel beter besteden.[/quote]

Gelukkig iedereen zijn eigen keuze.
ik deze pony al van jongs af aan ,Gaat deze dood is voor mij de paardensport ook afgelopen
Ik wil gewoon zo van mijn maatje afscheid nemen ;)

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 12:29

nadita schreef:
Tja, als je 4 paarden in 5 jaar verliest, dan denk je er wel anders over.
Toedels, 8000 euro om 4 paarden te laten cremeren. Voor dat geld kan je een nieuw paard kopen.

Nee, ik heb zielsveel van al mijn paarden gehouden, maar als ze dood zijn dan merkt zo'n dier er toch niets meer van.
De Rendac doet het overigens heel netjes bij paarden.

Maar goed, iedereen doet zoals hij dat goeddunkt. En ieder mag zijn eigen mening daar toch over hebben?

Natuurlijk daar zeg ik niks over. Ik heb maar 1 paard .
Ik denk dat ik gewoon zo het beste afscheid kan nemen , Voor mij zegt dan dat geld niks. ;)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:33

Spetterrr schreef:
Gelukkig iedereen zijn eigen keuze.
ik deze pony al van jongs af aan ,Gaat deze dood is voor mij de paardensport ook afgelopen
Ik wil gewoon zo van mijn maatje afscheid nemen ;)

Dat zeg je nu. Zag in je profiel dat je nog maar 16 bent?

Mijn eerste paard heb ik 21 jaar gehad, ze was 30 toen ze stierf. Tuurlijk is dat moeilijk, ze is de helft van mijn leven bij me geweest. Maar als de paarden 'in je bloed' zitten komt er wel weer een ander, waar je je hart ook weer aan geeft.

Zo was het bij mij ook. Na mijn derde dacht ik ook even dat ik niet meer wilde rijden en geen eigen paard meer wilde. Maar hij is er toch gekomen. Weer een paard waar ik bij de eerste aanblik op viel. En dan kun je heus weer van een ander dier houden.

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 12:37

Citaat:
Dat zeg je nu. Zag in je profiel dat je nog maar 16 bent?

Mijn eerste paard heb ik 21 jaar gehad, ze was 30 toen ze stierf. Tuurlijk is dat moeilijk, ze is de helft van mijn leven bij me geweest. Maar als de paarden 'in je bloed' zitten komt er wel weer een ander, waar je je hart ook weer aan geeft.

Zo was het bij mij ook. Na mijn derde dacht ik ook even dat ik niet meer wilde rijden en geen eigen paard meer wilde. Maar hij is er toch gekomen. Weer een paard waar ik bij de eerste aanblik op viel. En dan kun je heus weer van een ander dier houden.

dat klopt, Misschien denk ik dan ook wel anders .En neem ik alsnog een ander paard.
Maar ik kan het niet verdragen als mijn paardje naar Rendac zou gaan .
De 1 is hier misschien wat nuchter in dan de ander.

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 12:39

Chantal86 schreef:
Een vriendin van mij is rond de 2000 euro kwijt voor der maatje. Die is gisteren op 39-jarige leeftijd ingeslapen omdat die echt op was. En Zij gaf het advies zet gewoon geld op zij.

Ik had via hipozorg een oda verzekering. en betaalde 45 euro. En daar zat ook een crematie bij.

Ik zit er wel weer aan te denken, met name omdat ik weer ga starten.. Ik kan daar ook gelijk me trailer laten verzekeren, en dat is opzich wel onwijs fijn.

Ik zou het btw niet over me hart kunnen krijgen om me beestje door rendac op te laten halen. Je deelt toch jaren lief en leed met zo'n beestje, zo'n beestje heeft voor je willen werken en veel voor je gedaan. Dus dat is niets voor mij....

Tja wat is dan makkelijker geld op zij leggen. Of verzekeren?

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:41

jammer dat er offtopic gepost wordt, iedereen moet toch zelf weten of ze slachten. cremeren, of rendac bellen? Ik dacht dat dit topic ging over ervaring met een verzekering ;)

TS ik heb geen verzekering en ga denk ik ook geld opzij zetten, de verzekering zal toch winst aan je willen maken en dat wil ik niet. Op een aparte rekening krijg je zelfs ook nog een klein beetje rente ieder jaar, wat ook weer wat bijdraagt aan het sparen.

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 12:47

Kim90 schreef:
jammer dat er offtopic gepost wordt, iedereen moet toch zelf weten of ze slachten. cremeren, of rendac bellen? Ik dacht dat dit topic ging over ervaring met een verzekering ;)

TS ik heb geen verzekering en ga denk ik ook geld opzij zetten, de verzekering zal toch winst aan je willen maken en dat wil ik niet. Op een aparte rekening krijg je zelfs ook nog een klein beetje rente ieder jaar, wat ook weer wat bijdraagt aan het sparen.

Zon gevoel heb ik ook wat bij verzekeren. En vraag me hierbij ook af zit alles bij deze verzekering in.
bijv. Vervoer .

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:21

BIj mij zat alles erbij. Het beste kan je gewoon al die verzekeringen benaderen hoe of de wat. En gaan googlen wat de eventuele kosten zijn voor de crematie bij oda zit er namelijk Ongeval Dood en Zoals ik het noem Blijvende arbeids ongeschiktheid bij. Dus als die niet meer goed is voor de sport.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:38

ik heb mijn paard niet speciaal laten verzekeren voor crematie.

Wel wil ik dat heel graag als het zover komt.

mijn paard is uitgebreid verzekerd tegen dood,onbruikbaar sport en ziektekosten.

in geval van overlijden keert de verzekering mij 3500 euro uit. dit geld ga ik gebruiken voor crematie maar dat is ook zo omdat ik dan denk geen ander paard te nemen..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:03

MD --> TAO

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:22

Spetterrr schreef:
nadita schreef:

Nouja als je het geld ervoor hebt en het voor jou wat betekend doe je dat zeker toch ..
Ik had het zeker wel voor het beestje overgehad, al die jaren samen, vriendjes voor het leven, met ups en downs maar voel
ik me rot dan ga ik naar peard lief en die doet me denken aan alle mooie momenten en troost me , rent samen met me de stress
eruit nou die zou ik dus zeker wel appart willen laten cremeren en dan ook de as zelf houden :j .. Hellaas is het erg prijzig maar
is het ook ngo neit zover maar als je het geld hebt tja waarom niet hé :D ?

maar dat is inderdaad ieders zijnn eigen mening :j

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 18:43

Het is natuurlijk iedereen zijn eigen keuze![/quote]
Nouja als je het geld ervoor hebt en het voor jou wat betekend doe je dat zeker toch ..
Ik had het zeker wel voor het beestje overgehad, al die jaren samen, vriendjes voor het leven, met ups en downs maar voel
ik me rot dan ga ik naar peard lief en die doet me denken aan alle mooie momenten en troost me , rent samen met me de stress
eruit nou die zou ik dus zeker wel appart willen laten cremeren en dan ook de as zelf houden :j .. Hellaas is het erg prijzig maar
is het ook ngo neit zover maar als je het geld hebt tja waarom niet hé :D ?

maar dat is inderdaad ieders zijnn eigen mening :j[/quote]

Ik wil de as laten verwerken in een tattoo mijn paardje heeft me in deze 7 jaar al door heel wat dingen heen gesleept.
Maar het is echt wel een heel groot bedrag daar ben ik het mee eens.

Wat kost zon verzekering tegen alles?

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:44

omdat asdeeltjes te grof zijn kan een tattoo met as niet, die deeltjes komen niet in je huid terecht maar erop, en worden er met het schoonmaken van de tattoo na het zetten weer afgeveegd..
Ook is het officieel verboden om in NL met as te tatoeages te zetten.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:46

Kim90 schreef:
omdat asdeeltjes te grof zijn kan een tattoo met as niet, die deeltjes komen niet in je huid terecht maar erop, en worden er met het schoonmaken van de tattoo na het zetten weer afgeveegd..
Ook is het officieel verboden om in NL met as te tatoeages te zetten.

toch wordt het gedaan..
iemand die ik ken heeft zo de as van haar hond in een tattoo..

Zelf zou ik het niet doen, vind dat een beetje een luguber idee..
maar ieder zn eigen mening.

ik zou een mooie urn willen en misschien een deel uitstrooien...

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:53

klopt, het wordt vaak gewoon illegaal gedaan :j