Hoi, Ik heb weleens eerder een topic geopend over mijn merrie, die sinds ik haar heb (nu 4,5 maand) als wat last heeft van singelnijd. Dit wordt alleen iets erger. Nu heeft de staleigenaar even gekeken en die kwam tot de ontdekking dat ze toch nog een verharding heeft net achter de voorbenen op haar buik (precies op de plek waar de singel zit dus) Ze heeft bij de vorige eigenaar een veulen gehad en toen last gehad van zucht (vocht ophoping net achter de voorbenen) tijdens de drachtigheid. Hierdoor was toen de singelnijd begonnen bij hun. Maar het blijkt dus dat t toch nog niet helemaal weg is. Nu raadde de staleigenaar aan om was te masseren op die plek met een massage middeltje oid om de doorbloeding op die plek te stimuleren en zo die vochtophoping/verharding minder wordt en ze t ook als iets positiefs gaat ervaren dat ik die plek aanraak. Wat ook bij aanraken enz reageert ze nukkig, laat staan dat er dus druk op komt door de singel. Ik heb al speciaal een FRA singel voor haar. Maar misschien is een lamsbontje om de singel wel prettiger nog? Al blijft er natuurlijk wel druk op staan.
Jullie nog ideeën / ervaringen?
Motje11
Geplaatst: 24-02-11 01:49
Lijkt me een goed idee van je staleigenaar. En misschien helpt een bontje ook wat. Er zijn ook singels met speciale vormen die bijvoorbeeld de voorbenen vrij laten. Misschien kun je de plek daarmee ook nog wat ontzien. Succes ermee!
Ik zou zeggen: Eerst op zoek gaan naar een manier om het te verhelpen, en daarna pas weer gaan rijden.. Heb er verder zelf niet veel verstand van, heb je er al iemand bijgehad die er wel verstand van heeft? (DA?)
Nou het rijden opzich lijkt ze er geen last van te hebben maar doordat ze de buik nogal uit zet zit de singel uiteindelijk dus niet echt strak Kan gewoon mn hand er tussen doen dus eigenlijk te los maar zadel blijft wel liggen dus misschien dat ze daarom niet zon last heeft met rijden ik zal eens kijken vraag me af of bontje helpt omdat druk zelfde blijft denk ik en andere vorm weet niet of dat wat is want t zit dus op de buik maar niet tussen de voorbenen maar net daarachter Denk dat bijv een anatomische singel nog op die plek zit