Buitenrijden in de Kampina (NB)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doriss

Buitenrijden in de Kampina (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 23:06

Komend weekend wil ik met twee stalgenootjes naar de Kampina gaan, lekker buitenrijden. Nu heb ik ergens opgevangen dat je daarvoor een label aan je zadel moet hangen, een soort vergunning om daar te mogen rijden.
Ik heb al op de site van Natuurmonumenten gekeken, maar daar kon ik er niks over vinden.

Wie weet wat de regels zijn voor paardrijden in de Kampina, of je inderdaad zo'n label nodig hebt, en zoja, waar je die kan krijgen?

Alvast bedankt!

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:09

Phoe ik zou niet weten of het bij de Kampina ook zo is maar in de Drunense duinen moet je idd een label hebben van natuurmonumenten. Deze kun je kopen bij de restaurants die daar in de buurt liggen ( de Klinkert en De drie linden verkopen ze zowiezo) en evt ook bij het Drunens Ruiterhuis.
Zo'n label kost €10,- per jaar en ik geloof dat je ook voor 1 dag kan nemen maar dan is het in verhouding veel duurder (€1,- ofzo ), het is iig niet de moeite waard om de boete te riskeren. ;-)

doriss

Re: Buitenrijden in de Kampina (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 23:14

Van de Drunense Duinen wist ik het inderdaad, maar hoorde iemand zeggen dat dat in de Kampina ook moet.. :?

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:18

Dit kom ik net tegen op internet:

Het Informatieteam Kampina / Het Groene Woud is te vinden op diverse plekken in en rondom de Kampina en Het Groene Woud. Het Informatieteam wordt vergezeld door de zogenaamde Informatiekar met informatie over het natuurgebied en Natuurmonumenten. Naast het verstrekken van informatie, verkopen ze onder meer de wandelkaart van het gebied, fietsroutes en ruiterlabels. Ruiterlabels zijn noodzakelijk om in het gebied te paard te recreëren. In dit gebied is het niet toegestaan te mountainbiken.

http://www.natuurmonumenten.nl/content/ ... roene-woud