26 februarie vossenjacht te paard met honden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cecil

26 februarie vossenjacht te paard met honden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 22:10

Hoi,

Ik hoorde via via dat er 26febr in drenthe weer een soort van vossenjacht te paard is met van die beagels honden, wat vroeger ook gedaan werd alleen nu op een uitgezette route.
Wie weet hier meer over>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:12

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 22:25

hoi ja die bedoel ik :D

Kan ik ergens ook meer info er over vinden, route etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:26

cecil schreef:
hoi ja die bedoel ik :D

Kan ik ergens ook meer info er over vinden, route etc?

Geen idee, Er staat bij dat ze starten van de brink. Is dat een manege? want dan zou je die misschien kunnen contacteren. Ik kom niet uit die omgeving dus ik ben helemaal niet bekend daar..

Akhal_Teke

Re: 26 februarie vossenjacht te paard met honden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:29

veluwe hunt denk ik niet. Die hadden vorige week nog een jacht.. En volgens mij jagen ze meestal niet 2 weekende achter elkaar

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:41

Anoniem schreef:
veluwe hunt denk ik niet. Die hadden vorige week nog een jacht.. En volgens mij jagen ze meestal niet 2 weekende achter elkaar

Soesdijk jaagt in ieder geval elk weekend en vaak ook nog op woensdag.
Veluwe hunt volgens mij ook elk weekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:43

Akhal_Teke schreef:
Anoniem schreef:

Soesdijk jaagt iig elk mweekend en vaak ook nog op woensdag.
Veluwe hunt volgens mij ook elk weekend.

Echt? ik dacht veel minder.. Maar als jij zegt ieder weekend geloof ik dat hoor :)

Meer omdat het nogal wat vrijwillers nodig zijn om een jacht te organiseren. En omdat niet overal gejaagd mag worden, en je veel met vergunningen zit. Iig dat is bij de jacht hier in waalre wel het geval.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:44

Dat is ook de reden dat iedere keer iemand anders het organiseert. Dan is de "werkdruk" verdeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:47

Akhal_Teke schreef:
Dat is ook de reden dat iedere keer iemand anders het organiseert. Dan is de "werkdruk" verdeeld.

ah op die manier :j Nooit geweten. Vorig jaar zelf ook mee gereden bij de veluwe hunt. Toen was het 6 maart en dat was toen de eerste jacht van het seizoen... Maar dat kwam door het weer.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:51

Ja de eisen voor de kampioenschappen moesten vorig jaar ook versoepeld worden doordat er zoveel jachten uit waren gevallen.
Hopelijk zal dat dit jaar niet aan de orde zijn.
Heb je maar 1x meegedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:57

Akhal_Teke schreef:
Ja de eisen voor de kampioenschappen moesten vorig jaar ook versoepeld worden doordat er zoveel jachten uit waren gevallen.
Hopelijk zal dat dit jaar niet aan de orde zijn.
Heb je maar 1x meegedaan?

Ja tot nu toe wel, 6 maart is laat in het seizoen. En dit jaar was mijn paard kreupel. Dus volgend seizoen hoop ik weer mee toen kunnen rijden. Ik ben trouwens geen lid. Maar heb in waalre mee gereden als introducee. volgend jaar wil ik weer mee rijden in waalre. En bevalt dat weer zo goed. Wil ik misschien ook nog wel lid worden van de vereniging(al moet ik dan eerst uizoeken hoe dat werkt.. Want ik denk dat het nog niet zo simpel is als lid worden van een ponyclub.. of wel?)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 08:38

Bij de veluwe hunt weet ik het niet
Bij Soestdijk moet je geïntroduceerd worden door iemand die lid is of je moet je melden bij de Master.Hij bepaald in een jacht die jij meedoet of je goed genoeg rijdt om lid te mogen worden.
Als je lid bent moet je eerst in het zwart jagen en jezelf "bewijzen" in het veld. Als dat goed gaan mag je in het groen jagen en ben je volwaardig lid.
Is er een speciale reden dat je bij de Veluwe lid wilt worden? soesdijk gaat door heel Nederland met de jachten en een paar zijn net over de grens in Duitsland zelfs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:15

Akhal_Teke schreef:
Bij de veluwe hunt weet ik het niet
Bij Soestdijk moet je geïntroduceerd worden door iemand die lid is of je moet je melden bij de Master.Hij bepaald in een jacht die jij meedoet of je goed genoeg rijdt om lid te mogen worden.
Als je lid bent moet je eerst in het zwart jagen en jezelf "bewijzen" in het veld. Als dat goed gaan mag je in het groen jagen en ben je volwaardig lid.
Is er een speciale reden dat je bij de Veluwe lid wilt worden? soesdijk gaat door heel Nederland met de jachten en een paar zijn net over de grens in Duitsland zelfs.

Veluwe hunt zit bij mij in de buurt. De jachten die ze rijden. Zitten ook allemaal hier in de omgeving. Dus dat zou de reden zijn. Maargoed aan de andere kant is jachten door heel nederland ook wel erg leuk..

Misschien moet ik er toch nog eens overna denken :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:50

off topic wellicht, maar op 2 maart 2011 is er een slipjacht in het Bergherbos (Montferland)

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:06

is dat niet verboden ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:08

felinehoi schreef:
is dat niet verboden ?

Een slipjacht niet ;)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:24

Nou, wat houd zo'n slipjacht eigenlijk in dan? Is dat dan met zo'n fake trail? En gaat het er echt zo heftig aan toe als je ziet in de jane austen films zeg maar? (Ja ik ben een enorme leek wat dit betreft)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:34

labyrinth schreef:
Nou, wat houd zo'n slipjacht eigenlijk in dan? Is dat dan met zo'n fake trail? En gaat het er echt zo heftig aan toe als je ziet in de jane austen films zeg maar? (Ja ik ben een enorme leek wat dit betreft)

Een slip jacht is een jacht waar geen echte vos bij gebruikt word.

Tijdens een slipjacht rijd je wel gewoon nog met paarden en honden. Alleen jagen de honden niet achter een vos aan, maar achter een vooraf uitgetrokken spoor. De sliptrekker rijd ong een half uur voor de groep uit en trek een spoor met een doek die in de vossenpis is gedoopt. De honden jagen daar dan achteraan. En aan het einde krijgen de honden een koeienpens als beloning ipv de vos

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:43

friesiszwart schreef:
off topic wellicht, maar op 2 maart 2011 is er een slipjacht in het Bergherbos (Montferland)

Is dat niet 5 maart?