Wie kent een 2-paardstrailer met max. 2.65 buitenhoogte ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frank1970

Wie kent een 2-paardstrailer met max. 2.65 buitenhoogte ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 14:23

Hallo, voor de 2 verzorgpony's van mijn dochters zoeken wij nu een trailer. Het gaat om D-pony's. We gaan voor een 2-paardstrailer, bij voorkeur nieuw en met aluminium bodem. Maar juist bij alu als bodem zou ik ook geen probleem hebben met een jonge gebruikte. Hangt natuurlijk wel van het prijskaartje af.

Er is echter 1 probleem: onze carport is 2,68 cm hoog. Daar moet de trailer onder passen! Wie kent een goede 2-paardstrailer met een max. (buiten) hoogte van 2.60-2.65?

Hoop dat jullie hiermee ervaring hebben, want voor mij is het tot nu toe een behoorlijke (internet) zoektocht. Nagenoeg alle nieuwe praten over een binnenhoogte van 2.30 en dan heb je het qua buitenhoogte veelal over 2.70 tot 2.85. Nu zijn dat trailers waar ook grote paarden in kunnen, dus ik kan me niet voorstellen dat er niet een andere trailer te vinden is. We zijn toch vast niet de eerste die een wat lagere trailer zoeken???

Hoop graag van jullie te horen!

Elegance

Re: Wie kent een 2-paardstrailer met max. 2.65 buitenhoogte ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:10

Dat soort trailers zijn schaars. Ik neem aan dat de carport moet bijdragen aan een langere levensduur van de trailer. Echter...bij verkoop/inruil zal de trailer minder geld opbrengen dan een standaard trailer.

ter info: wij zijn Blomert dealer, er is een model leverbaar met de volgende binnenmaten: 147 x 200 (b x h). De buitenmaat is in dit geval 245 (hoogte)

Frank1970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 16:23

Dankjewel, dat zou misschien een prima uitkomst voor ons zijn. Wel belangrijk dat de gewichten kloppen, dus dat we er (qua max. gewicht/massa) 2 D-pony's mee mogen vervoeren.
Kun je aangeven over welk type Blomert je het hebt? Geef ook svp even de naam van jullie bedrijf aan. Barneveld is voor ons te doen, dus dan zou ik graag een keer langskomen.

Frank

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:02

Kun je de carport niet hoger maken? Of de vloer laten zakken? (stukkie uitgraven en de bestrating er ff weer opnieuw in? Of ergens anders de trailer parkeren?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:24

Wij hebben afgelopen voorjaar een Atec Olympialine gekocht en zochten ook een lagere dan de standaard 2.30m. Deze trailer heeft een binnenhoogte van 2.10m en dat scheelde hier net genoeg om wel onder onze carport te passen.

Frank1970

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 21:51

Dat klinkt goed, maar dan kijk ik zelf denk ik niet bij de juiste. Als ik op Internet kijk naar een Atec Olympialine, dan zie ik een binnenhoogte van 225 cm. Is het een speciaal type? Ik woon zelf in het Oosten v/h land, dus mocht jij die bij een dealer in de buurt hebben gekocht, hoor ik het graag.
Alvast dank voor je moeite.