vrachtwagentje gekocht oldtimer welke verzekering??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Libiris

vrachtwagentje gekocht oldtimer welke verzekering??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 00:29

ik heb een mercedes D307 aangeschaft uit 1982, wat dus een oldtimer is...
maar weet niet welke verzekering ik moet nemen
de één zegt gewoon een oldtimer verzekering, maar de ander zegt dat dat niet mag en dat het onder een camperverzekering valt en mijn eigen maatschappij geeft aan dat het in feite gewoon een 2e auto is omdat er paarden in vervoerd worden...

als ik online ga verzekeren kan ik hem zo als oldtimer verzekeren, maar toch durf ik het niet omdat de meningen verdeeld zijn bij de maatschappijen als je ze telefonisch spreekt

wie kan mij hier meer over vertellen...

EllyC

Re: vrachtwagentje gekocht oldtimer welke verzekering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 07:51

Ik heb destijds maar 1 maatschappij kunnen vinden die de wagen tegen een normale prijs wilde verzekeren.
225 euro was ik geloof ik kwijt en elk jaar ging dat naar beneden tot een min. van 75.
http://www.hippopaardenverzekering.nl/
deze was het geloof ik, ook al had ie destijds een ander logo. Verzekering werd destijds ondergebracht bij een maatschappij london te amsterdam.

Libiris

Re: vrachtwagentje gekocht oldtimer welke verzekering??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 13:04

nou ben er uiteindelijk uit..... hij is nu verzekerd bij de europeesche en valt onder de camper...
daar valt bij hun ook de veewagens voor recreatief gebruik onder...
Hij kon in ieder geval niet onder de oldtimer-verzekering omdat het een veewagen is en nu ben ik ongeveer 10 euro kwijt