welke maat dressuurhoedje heb ik?(cap maat 54)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaikedewit

welke maat dressuurhoedje heb ik?(cap maat 54)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 19:53

Hallo bokkers!!

Ik wil binnekort een dressuurhoedje gaan kopen.
Alleen bestel ik het via internet, dus ik kan niet passen.
Mijn cap maat is maat 54, is mijn dressuurhoedjes maat dan ook 54? of kleiner of groter?
Alvast bedankt!

groetjes

_Natasja_

Re: welke maat dressuurhoedje heb ik?(cap maat 54)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:07

Bij het drunensruiterhuis waar ik mijn hoedje gehaald heb vertelden ze 1 maat kleiner dan je cap.
Maar het model moet wel op je hoofd passen anders heb je er nog niets aan!

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:11

_Natasja_ schreef:
Bij het drunensruiterhuis waar ik mijn hoedje gehaald heb vertelden ze 1 maat kleiner dan je cap.
Maar het model moet wel op je hoofd passen anders heb je er nog niets aan!

Oke, 1 maand kleiner.
Ja, das waar. hmmm.. dat moet ik dan nog maar even bekijken. Misschien dat ik naar een ruitersport hier in de buurt kan gaan, (ga ik ook meestal heen voor andere spullen, helpen je erg goed) en dan even passen welk model er het beste past. Want zelf wil ik zowiso geen rond model, vind k niet zo mooi.. En dan op de foto's goed kijken welk model het is.
bedankt!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:41

Ik zou zoiets wel vooraf even passen want de vorm van het hoedje past niet altijd op de vorm van je hoofd. Bij een cap heb je vulling rondom zitten waardoor het bijna altijd wel past maar een hoedje is 'hard' aan de binnenkant en vormt niet meer mee dus 't moet passen anders vliegt je hoedje in de uitgestrekte galop van je hoofd af :')

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:57

Ik zou niet via internet bestellen! Een hoedje dat niet perfect past is echt een ramp. Ik zou altijd echt even gaan passen.

Als ik in je profiel ga kijken vraag ik me wel echt af waarom je in vredesnaam een hoedje gaat kopen? Hoedjes zijn erg duur om thuis mee te rijden ofzo. Bovendien groeit je hoofd nog, dus zou ik het erg zonde vinden om nu al zo veel uit te gaan geven aan een hoedje.
Laatst bijgewerkt door x_Milou op 24-02-11 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:59

Niet via internet bestellen!

Hoedje moet goed klemvast op je hoofd zitten!
Moet je echt gaan passen.
Je kan er wel wat aan rommellen bv (niet lachen) inlegkruisje erin plakken, maar is echt ander
verhaal dan een cap.
Aangezien hij eingelijk zonder bandjes als je je hoofd naar beneden steekt moet blijven zitten.

Ik zie L1+6, ben je in ieder geval wel op tijd met je hoedje bestellen :+ .
Wel beetje doorrijden he! In de klasses, anders loop je de kans dat tegen de tijd dat je met het hoedje mag rijden
ze zowiezo nergens meer gebruikt mogen worden, wegens veiligheids regels van de accomodatie en de vraagprogramma's
(hier ligt ook nog een hoedje te wachten op ooit... weer in gebruik nemen...)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:01

Dressuurgek schreef:
Ik zou zoiets wel vooraf even passen want de vorm van het hoedje past niet altijd op de vorm van je hoofd. Bij een cap heb je vulling rondom zitten waardoor het bijna altijd wel past maar een hoedje is 'hard' aan de binnenkant en vormt niet meer mee dus 't moet passen anders vliegt je hoedje in de uitgestrekte galop van je hoofd af :')

hahaha, ja, ik ben woensdag naar de ruitersport gegaan voor het weten van mijn maat en voro wat andere dingen. Toen hadden gelukkig nog een hoedje over, precies mijn maat :), de laatste en ze ging ze ook niet meer inkopen want de handel in de hoedjes is niet zo druk de laatste tijd.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:03

Sjolvir schreef:
Niet via internet bestellen!

Hoedje moet goed klemvast op je hoofd zitten!
Moet je echt gaan passen.
Je kan er wel wat aan rommellen bv (niet lachen) inlegkruisje erin plakken, maar is echt ander
verhaal dan een cap.
Aangezien hij eingelijk zonder bandjes als je je hoofd naar beneden steekt moet blijven zitten.

Ik zie L1+6, ben je in ieder geval wel op tijd met je hoedje bestellen :+ .
Wel beetje doorrijden he! In de klasses, anders loop je de kans dat tegen de tijd dat je met het hoedje mag rijden
ze zowiezo nergens meer gebruikt mogen worden, wegens veiligheids regels van de accomodatie en de vraagprogramma's
(hier ligt ook nog een hoedje te wachten op ooit... weer in gebruik nemen...)

Sorrie, ik moet toch wel even laggen met inlegkruisjes haha , sorrie (A).
Ja, ik weet het. maar ik rij bij een showteam van friese paarden. De black pearls. En daar hebben we allemaal een hoedje nodig voor de shows :) :)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:03

Hyposjuhhh schreef:
Ik zou niet via internet bestellen! Een hoedje dat niet perfect past is echt een ramp. Ik zou altijd echt even gaan passen.

Als ik in je profiel ga kijken vraag ik me wel echt af waarom je in vredesnaam een hoedje gaat kopen? Hoedjes zijn erg duur om thuis mee te rijden ofzo. Bovendien groeit je hoofd nog, dus zou ik het erg zonde vinden om nu al zo veel uit te gaan geven aan een hoedje.

Ik rij bij een showteam de black pearls. daar hebben we allemaal een hoedje voor de shows :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:07

hmm, hou er rekening mee dat op veel evenementen hoedje in show ook al niet echt wordt geappricieerd,
als ze veiligheids eisen hebben.

Heb je overigens hoedjes gepast van je mederuiters?
En zorg dat je soorgelijk hoedje koopt, anders staat het ook raar, als jij hele andere hebt.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:10

Sjolvir schreef:
hmm, hou er rekening mee dat op veel evenementen hoedje in show ook al niet echt wordt geappricieerd,
als ze veiligheids eisen hebben.

Heb je overigens hoedjes gepast van je mederuiters?
En zorg dat je soorgelijk hoedje koopt, anders staat het ook raar, als jij hele andere hebt.

Ik zit er pas bij en toen hebben we de kleding doorgepraat. En daar kwam ook het hoedje voorbij. Ons team heeft nog geen last gehad van evenementen die het niet waarderen dat je een hoedje draagt.
Ik heb al een hoedje gekocht, bij de ruitersport. Het was de laatste en toevallig precies in mijn maat :).
Toen ik in de ruitersport was had ik iemand gebeld die veel regelt voor het team. Ik had het even gevraagd en zij zij dat hij zwart moest zijn een voorderest gewoon goed moest passen. Het model maakte niet uit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:12

Dus je gaat nu goedgemutst op pad! ?

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:14

Sjolvir schreef:
Dus je gaat nu goedgemutst op pad! ?

ja, haha.
De eerste show die ik meedoe is in mei. nu is 't 6 tal. en na deze show in maart wordt het 8-tal. We trainen wel met 8-tal. Maar dan heb k m maar alvast. Hoef ik dar geen zorgen over te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:17

Hoedjes moet je gewoon passen! Ik heb capmaat 56/57 en hoedje 54

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:17

Ik zou het dus echt NIET via internet bestellen. Het moet goed passen en ook lekker zitten. Dat doen ze niet allemaal. Mijn vriend heeft zijn hoedje 2 maten groter dan de maat van de cap.

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 12:02

Scum schreef:
Ik zou het dus echt NIET via internet bestellen. Het moet goed passen en ook lekker zitten. Dat doen ze niet allemaal. Mijn vriend heeft zijn hoedje 2 maten groter dan de maat van de cap.

Ik ben ook blij dat ik dat niet gedaan heb, ik heb er eentje bij de ruitersport gehaald.