Morgen fotoshoot, wat te doen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Franciska15

Morgen fotoshoot, wat te doen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 19:48

Morgen heb ik met mijn paard voor het eerst een fotoshoot in het bos en op een grote zandvlakte. Nu weet ik totaal niet hoe of wat, dus vroeg ik me af.. Wat jullie zouden doen.

Het paard in kwestie heeft deze winter een halsdeken opgehad en de helft van de manen over, manen vlechten? Of gewoon los laten en netjes toiletteren?

Dan ik zelf, wat moet ik aan? Ik zat zelf te denken aan een beetje matchend, dus een bruine rijbroek, bruine jas en bruine cap.. Echter, ik heb geen bruin dekje, wel een mooie blauwe. Hoe ga ik dit aanpakken? Moet het perse matchend zijn voor de foto? Is vaak wel het mooiste naar mijn idee. Paard in kwestie is overigens de laatste in mijn profiel.

Hebben jullie tips voor mij, voor soort foto's? En houding, kleding of weet ik het :) Graag!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:53

Als het paard lange manen heeft, los laten langen. Korte manen zijn knotjes mooi. En zoals je zelf al noemt jij zelf in het bruin.. heb je geen blauwe jas ofzo? dan komt dat weer overeen met het dekje :) dat je als kleuren bruin/blauw neemt ;)
En houding, gewoon netjes zitten lijkt me :)

*edit heb even gekeken om welk paard het gaat. Ik zal knotjes bij hem maken. En anders laten hangen

Franciska15

Re: Morgen fotoshoot, wat te doen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 19:59

Ja, ik ben vergeten te melden dat het halsdeken dus de helft van de manen afgeschuurd heeft. Dus hij staat nu met 5 knotjes, maar van de helft van zijn nek tot aan schoft, heeft hij geen manen om te vlechten..

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:02

•Denk alvast na over mooie plaatsen om foto’s te maken. Een drukke achtergrond is niet zo mooi en leidt de aandacht van het paard weg. Fotoshoots op locatie zijn ook mogelijk, bijvoorbeeld een bosrijke omgeving, strand, een park, tussen bloemen. Dit zijn mooie omgevingen om foto’s te nemen.
•Zorg ervoor dat uw paard gereed staat als de fotograaf komt.
•Zorg ervoor dat uw paard van te voren netjes gepoetst (gewassen) en getoiletteerd is. Ook raden wij aan de hoeven van uw paard te wassen en in te vetten/oliën.
•De manen kunnen eventueel ingevlochten worden. Het uitpluizen van de staart zorgt ook voor een mooiere uitstraling.
•Vergeet niet het hoofd van uw paard stofvrij te maken. Eventueel kan het hoofd ingesmeerd worden met babyolie, voor extra uitdrukking op ogen en neus. U kunt het paard insprayen met glansspray.
•Zorg voor een netjes gepoetst harnachement. Door de kleuren van zadeldekjes, bandages en die van eigen (rij)kleding op elkaar af te stemmen wordt een mooier geheel verkregen.
•Voor portretfotos is een hoofdstel met daaraan gewone teugels of een hengstenketting meestal het mooist. Een halster staat vaak minder mooi. Natuurlijk is een showhalster, of een eigen optoming voor een bepaald ras een uitzondering.
•Het is wenselijk om een derde persoon in te schakelen om de aandacht van het paard te trekken.
•Het paard moet goed stil kunnen staan voor het maken van de foto’s, dus probeer van te voren hiermee te oefenen.

even van 'n site gepikt ;)

melissaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:31

ik zou een kleur kledingstuk aan doen waar je de kleur dekje en bandages ook van heb. :Y)

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 22:07

melissaxx schreef:
ik zou een kleur kledingstuk aan doen waar je de kleur dekje en bandages ook van heb. :Y)

Dat heb ik dus niet!

Ik heb een bruine of grijze rijbroek en geen dekje in die kleur. Ik kan natuurlijk wel mijn witte rijbroek aandoen met een wit dekje. Misschien een idee? Dan gewoon mijn bruine jas en cap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:09

Ik zou als ik jou was de fotograaf ook gewoon even om raad vragen ;)
Die kan meestal hele goede/fijne tips geven!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:15

Je paard mist dus de helft van zijn manen?
Als je knotjes maakt, zijn die er wel makkelijk op te photoshoppen, alsof hij gewoon al zijn manen nog heeft. Dus daar zou ik voor gaan, maar weet niet of de fotograaf in kwestie daar ook zo over denkt, en of hij/zij de moeite wil nemen om dat allemaal bij te werken. Want dat is wel een aardig werkje :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:17

idd fotograaf om rad vragen. Zo vind ik witte setjes vreselijk, maar bruine niet of donkergrijze niet. Geen setje prima, houd dan de kleur dekje in dezelfde kleurstijl, dus sombere kleur zoals grijs kan je combineren met heel marineblauw. Ik vind dat felle kleuren afleiden van je paard en jou.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:17

Heb je een blauwe sjaal? Dat zou weer matchen met je dekje ;)
& idd invlechten!

Chann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:18

ik zie dat je bruin tuig hebt, dus misschien is bruin met blauw wel een optie?

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:19

Op tijd aanwezig zijn!!
Er is altijd wel wat, en het is niet handig om je op het laatste moment te moeten haasten.
Als je moeder je hoofdstel is vergeten mee te nemen bijvoorbeeld :+ *Ahum*

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 22:39

OlympusN schreef:
Op tijd aanwezig zijn!!
Er is altijd wel wat, en het is niet handig om je op het laatste moment te moeten haasten.
Als je moeder je hoofdstel is vergeten mee te nemen bijvoorbeeld :+ *Ahum*

Haha, nee ik heb alles al klaar staan! Ik zat zelf te denken om dan maar gewoon mijn witte dekje op te doen, witte rijbroek, aangezien mijn paard ook zwart met wit is. Daarbij mn bruine tuig en jas en cap.. matched alles ook weer..

Heb hem ook niet ingevlochten. Vind hem mooier met zijn manen los en dan lijkt het net of de rest gewoon aan de andere kant hangt.