Lange buitenritten (bvk "western") kleine groepjes/alleen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Lange buitenritten (bvk "western") kleine groepjes/alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 17:33

Hoihoi,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een leuke dag voor de zomervakantie. Ik ben opzoek naar een aanbeveling voor een goede stal die eerlijk omgaat met de dieren en vooral ook passend tuig aanbied. Ik wil namelijk heel graag eens een keer weer een mooie lange (denk ongeveer 3-4 uur met uiteraard de nodige pauzes!) buitenrit maken in een groot bos of op het strand. Ik heb geen zin om met een groep van 20 te gaan. Ik ben dus opzoek naar een manege/stal die ritten organiseert voor groepjes van pakweg 6-8 mensen (ex. eventuele begeleiding) of een stal waarbij je een paard kan huren met GPS of een kaart en zelf een uitgezette route mee mag rijden. Mijn voorkeur gaat wel enigszins uit naar een begeleide rit, aangezien mensen met een dergelijke organisatie in mijn ervaring vaak ook een beter omgang en voorzichtigheid met hun dieren hebben (een persoonlijke band en niet een lopendeband type verhuur), maar als men aan deze eis voldoet en pony's/paarden verhuurt is het ook goed!

Mijn voorkeur gaat uit naar paarden die western beleerd zijn, dus correct reageren op neckreining, goed op de zit te rijden zijn etc. Overigens zou ik het dan wel prettig vinden als de dieren wel worden gereden met een snaffle. Maar als de stal die aan de andere eisen voldoet de dieren met een dressuurzadel opzadelt mag je het gerust noemen hoor!

Ik zou het fijn vinden als de stal met openbaar vervoer te bereiken is, aangezien ik niet de beschikking heb over een auto. Een stukje lopen is niet erg, maar ik wil niet eerst nog een half uur moeten lopen ;) Mijn voorkeur gaat uit naar een locatie in Drenthe, Groningen, Friesland of Overijssel.

Als er stallen zijn die ook weekenden aanbieden, of eventueel trektochten lijkt me dat heel leuk, dus schroom je niet die stallen aan te bevelen!

Alvast bedankt :)

antonhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:58

kijk een bij de zingende huifkar, geen snaffle, maar sommige paarden wel met westernzadel. Ze hebben daar van dagrit t/m trektocht. www.dezingendehuifkar.nl

Jannie

Re: Lange buitenritten (bvk "western") kleine groepjes/alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:34

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:10

Jannie schreef:

Ik heb de site bekeken, dit klinkt echt super leuk, helemaal waarna ik opzoek ben! Heb je zelf ook ervaring met de ranch?

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:50

ja, heb er les gehad en ben ook wel mee op buitenritten geweest.
Leuke paardjes (ook arabieren ;) ), leuke mensen en een prachtige omgeving!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:55

moet je crazycactus even pben
die is kleinschalig , hele leuke westernpaarden, slaapgelegenheid en mooie tochten naar Duitsland en terug

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:11

Dank je Spatter :D

Idd wij verzorgen 1 daagse buitenritten of 2 daagse trektochten.

Kijk maar even op onze site voor meer info.

www.crazycactusranch.nl

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 21:57

Jannie schreef:
ja, heb er les gehad en ben ook wel mee op buitenritten geweest.
Leuke paardjes (ook arabieren ;) ), leuke mensen en een prachtige omgeving!

Met die arabjes heb je me wel :D

Crazycactus, ik ga meteen kijken! :)) Edit, dat ziet er ook super uit, is het 2 daags arrangement, de prijs inclusief alles (behalve de reis natuurlijk)? Ik lees dat je een eigen paard moet meebrengen, kan dat arrangement ook op een van jullie paarden? En zijn jullie ook een beetje per ov te bereiken?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:11

Nee hoor, je kan een eigen paard meenemen maar ik heb er zelf 4 die ik gebruiken kan voor andere mensen.
Met OV is redelijk te doen tot aan STadskanaal, maar dan is het voor ons een kleine moeite om je even op te halen van t busstation.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 22:19

Dat klinkt erg goed! Is nog wel lekker in de buurt ook (ik kom uit Groningen city). Het staat wel in het topic maar het gaat me om de zomer, vanaf half juni een keer, is het eventueel ook mogelijk om al een weekend te bespreken? En annuleren jullie als er niet meer mensen zich melden?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:02

Hoi, we zitten wel iets verder weg maar wij verzorgen buitenritten op kleine schaal van twee uurtjes tot een hele dag.

Kijk op onze website bij aanbod www.trec-training.nl

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 11:09

Delphi2 schreef:
Hoi, we zitten wel iets verder weg maar wij verzorgen buitenritten op kleine schaal van twee uurtjes tot een hele dag.

Kijk op onze website bij aanbod http://www.trec-training.nl

Ik heb geen eigen paard ;)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:13

Hoeft ook niet, wij verzorgen buitenritten op onze paarden.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:47

Bij Les Chevaux in Buinen kan je een tocht van ca. 4 - 4,5 maken, bijv. naar theehuis Poolshoogte (waar de paarden vastgezet kunnen worden en je wat kan drinken/eten).
http://www.leschevaux.nl
Is geen western overigens, wel begeleiding op maat (geen verzamelgroepen van 20 personen).
Buinen is te bereiken per bus, vanaf de halte is de stal ca. 15 minuten lopen (maar misschien kunnen ze je ook wel even ophalen vanaf de halte)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:04

Bij 't Pferdenhof in Montferland heb je verschillende mogelijkheden.