Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een leuke dag voor de zomervakantie. Ik ben opzoek naar een aanbeveling voor een goede stal die eerlijk omgaat met de dieren en vooral ook passend tuig aanbied. Ik wil namelijk heel graag eens een keer weer een mooie lange (denk ongeveer 3-4 uur met uiteraard de nodige pauzes!) buitenrit maken in een groot bos of op het strand. Ik heb geen zin om met een groep van 20 te gaan. Ik ben dus opzoek naar een manege/stal die ritten organiseert voor groepjes van pakweg 6-8 mensen (ex. eventuele begeleiding) of een stal waarbij je een paard kan huren met GPS of een kaart en zelf een uitgezette route mee mag rijden. Mijn voorkeur gaat wel enigszins uit naar een begeleide rit, aangezien mensen met een dergelijke organisatie in mijn ervaring vaak ook een beter omgang en voorzichtigheid met hun dieren hebben (een persoonlijke band en niet een lopendeband type verhuur), maar als men aan deze eis voldoet en pony's/paarden verhuurt is het ook goed!
Mijn voorkeur gaat uit naar paarden die western beleerd zijn, dus correct reageren op neckreining, goed op de zit te rijden zijn etc. Overigens zou ik het dan wel prettig vinden als de dieren wel worden gereden met een snaffle. Maar als de stal die aan de andere eisen voldoet de dieren met een dressuurzadel opzadelt mag je het gerust noemen hoor!
Ik zou het fijn vinden als de stal met openbaar vervoer te bereiken is, aangezien ik niet de beschikking heb over een auto. Een stukje lopen is niet erg, maar ik wil niet eerst nog een half uur moeten lopen
Mijn voorkeur gaat uit naar een locatie in Drenthe, Groningen, Friesland of Overijssel.Als er stallen zijn die ook weekenden aanbieden, of eventueel trektochten lijkt me dat heel leuk, dus schroom je niet die stallen aan te bevelen!
Alvast bedankt

Edit, dat ziet er ook super uit, is het 2 daags arrangement, de prijs inclusief alles (behalve de reis natuurlijk)? Ik lees dat je een eigen paard moet meebrengen, kan dat arrangement ook op een van jullie paarden? En zijn jullie ook een beetje per ov te bereiken?