kosten aanvragen startkaart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

kosten aanvragen startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 17:30

Ik nog niet zo lang een eigen paard. Het is een ontzettend lieve 6-jarige merrie <3 , maar ze is soms best ondeugend zoals kastjes openmaken.. Maargoed dat even terzijde.

Nu wel elkaar wat beter kennen en we onderling ook al een keer L1 zijn gestart met winst denk ik dat we klaar zijn om eens gek te doen en in de B te starten. Nu ben ik gaan kijken op het internet wat het kost om te kunnen starten. Ik kwam uit op het eerste jaar 143,05... Dat vond ik toch wel een beetje erg veel van het goede. De jaren daarna zou ik dan 76,80 betalen. Vind ik nog steeds veel maar het is wat betaalbaarder.
Ik zet even de link erbij, maakt het misschien makkelijker voor jullie om ook mee te denken: http://www.de-treekhoeve.nl/rv_detreekerij.html Dus mijn vraag is, komen jullie ook op dit bedrag uit? Of betalen jullie veel minder?
Ik snap ook niet helemaal hoe het zit met het verplichte abonnement van paard en sport (of hoe het ook heet)? Zou iemand dat ook aan mij kunnen uitleggen. Sorry voor alle vragen hoor :o

Owja trouwens, dit is mijn paardje! Wat lieverd, vinden jullie ook niet?
(oke, het wordt een link ik snap nog niet echt hoe je een foto moet plaatsen. Ik hoop dat jullie daar ook genoegen mee nemen? :P )
http://dnqk.hyves.nl/album/49672196/paa ... file_Photo

kleinvosje

Re: kosten aanvragen startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:32

Het is allemaal op te zoeken hoor, staat volgens mij ook ergens in de Wiki! Maar goed, een ideetje:

Lidmaatschap erkende rijvereniging: kosten wisselen
Kosten startkaart
Kosten coupons
Kosten lidmaatschap paard en sport, dit is verplicht als je wedstrijden rijdt.

Kosten zijn allemaal op de site van de KNHS terug te vinden, ksoten van de rijvereniging bij hun zlef.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:54

En vergeet bv. niet de extra lessen, evt. oefenparcoursjes, benzinekosten, je outfit, evt. extra kosten hoefsmid (hoefijzers?)

Toen ik wedstrijden reed betaalde mijn ouders alles qua die kosten, op een keer een dekje ofzo na. Ze betaalde zelfs benzinevergoeding aan de eigenaar die mij dus reed. De eigenaar betaalde alleen de verzorging v.d. pony (dus DA, hoefsmid, voer etc.)

Dit reisde opgevemoment beetje de pan uit (ik bracht 2 pony's uit, en reed ook wel eens 2 proeven met 2 pony's dus in totaal 4 proeven en evt. nog een springparcour. ;) ). Mijn moeder heeft toen een overzichtje gemaakt van alle kosten die ze kwijt waren, ik weet niet of ze dit nog heeft kan wel vragen of ze toevallig dat kladblok nog heeft ik weet wel dat het echt duur was alles meegenomen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:30

Nee die kosten vallen bij mij opzich wel mee omdat wij geen trailer hebben en geen trekhaak op de auto. Dus dat wordt alleen maar wedstrijd rijden op de vereniging. Ik heb eigenlijk nog nooit met haar gesprongen en bijvoorbeeld laatst reden we langs een kruisje van 20 cm en toen reageerde ze al heel erg gepikeerd, springcarriere zit er hoogstwaarschijnlijk niet in :j
Outfit heb ik nog, misschien wel dat me jasje zou kunnen worden vervangen omdat hij nog steeds veels te groot is en de knoopjes er steeds afvallen. Maar dat hoeft niet perse dus in dat opzicht heb ik niet zo heel erg veel kosten.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:53

Dus eigenlijk alleen:
Startkaart
Contributie vereniging
Paard&Sport
Coupons

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 21:32

en bijdrage KNHS hoort daar toch ook nog tussen?
Van iemand anders op stal hoorde ik trouwens dat paard&sport inbegrepen bij haar jaarprijs zat. als ik dit allemaal zo lees op internet lijkt dit niet zo te zijn..

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:37

Paard en Sport is wel een verplicht abbo bij de knhs en kost bijna 20 euro op jaar basis, daarbij de contributie van de vereniging.
Vereniging doet van deze contributie ook de knhs afdracht.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:26

Bij mij ging dit allemaal via de vereniging volgens mij, daar gaf ik gewoon aan een startkaart te willen en die werd dan door de vereniging aangevraagd meende ik en bij de contributie rekende ze dan de kosten voor de KNHS bij op. Dus je startkaart + abbo op de P&S, coupons kon je ook via de vereniging bestellen maar deed ik ook wel eens via i-net. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:40