En dan heeft iedereen een winstpunt??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maradhja

En dan heeft iedereen een winstpunt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 14:12

Nu ik zelf geen wedstrijden rijd momenteel omdat mijn paard geblesseerd is,
en ik dan maar vermakelijk op startlijsten.nl ga zitten kijken wat 'bekenden hebben klaargespeeld'
valt het me op dat de laatste tijd iniedergeval in de B ring, iedereen een winstpunt krijgt op veel wedstrijden en bij ringen van zo'n 20 man ?!

Ik woon in N-Brabant, dus ik weet niet of dit per provincie oid. verschillend is.
Maar ik vind dit zo enorm raar? Zelfs de laatste heeft nog een winstpunt en de eerste heeft vaak vrij hoge punten.

Rijd iedereen dan zo goed, of is het jury lid dan zo gul?
Iemand een idee, of zijn er meerdere wie het opvalt?
Hoe is dat bij andere provincies?

Ik wil voor mijn punten rijden, en niet krijgen... of heb ik dan een rare gedachten en heeft iedereen echt een winstpunt waardige proef neergezet?

KimE

Re: En dan heeft iedereen een winstpunt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:17

Dat is niet te beoordelen van buitenaf natuurlijk :+
Ik ken juryleden die inderdaad haast iedereen een winstpunt geven, die zijn extreem gul. Ik heb echter ook wedstrijden gezien waar het deelnemersveld gewoon heel sterk was (ook in de B).

Ik zie het maar zo: soms rijd je voor wat je waard bent en krijg je geen winstpunt en soms krijg je ze cadeau. Zo lang dat een beetje in balans blijft heb ik er weinig problemen mee :)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:23

Ja inderdaad een beetje moeilijk te zeggen zo. Als er gewoon goed is gereden, vind ik hier niets raars aan. Je hebt ook dagen dat er geen enkele winstpunt wordt gehaald in de B.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:40

Het ligt een beetje aan de jury, maar in Brabant wordt volgens mij aardig sterk gereden, dus als je een goed startveld hebt, kan het best dat iedereen een winstpunt rijdt volgens de huidige maatstaven. Alleen, wat mij betreft, mogen die maatstaven wel wat strenger.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:50

Ik kan er niet over oordelen aangezien ik er niet bij was.
Maar het is niet zo dat er standaard maar aan zoveel % een winstpunt gegeven mag worden.

Ik heb weleens een ring van 25 gehad waarin er 22 echt winstpuntwaardig reden. Maar ik heb ook wel eens een ring van 24 gehad waarin er maar 3 krap een winstpunt reden. Het ligt er maar net aan wat je die dag te zien krijgt.