Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Selka schreef:Dat is logisch! Alleen ik denk dat wij meer reageerden op je dekenreactie.
Het kwam namelijk op mij over dat jij de ruin beschuldigde van het kapot maken van de
deken en dus niet meer je merrie daarbij wilde laten staan.
elmiran schreef:Daar ben ik het mee eens, alleen in een kleine paddock kunnen ze haast geen kant op. Volgens haar bijrijdster trapt ze nu regelmatig van zich af als die ruin erop wil springen. Ze is 2 jaar geleden ook regelmatig besprongen door een ruin, en hierdoor een week kreupel geweest. Ik heb haar toen iedere dag keihard rond zien rennen in de wei om die ruin te ontlopen & van zich af zien trappen. Heel vervelend om te zien, en je paard bezweet uit de wei te halen. Vandaar mijn keuze om haar alleen nog bij die merrie te zetten omdat ik wil dat ze rustig buiten kan staan.
Sjolvir schreef:Denk ook dat de verzekering hier niet veel mee doet, simpelweg, omdat met beider toestemming ze bij elkaar gezet zijn en dit in geval van paarden gebruiksschade is.
En wie zegt dat die scheuren door haar ruin zijn ontstaan? Misschien wel langs een paal of wand geschuurd, of met rollen.
Lijkt me lastige om te bewijzen.
Hier sneuvelt ook wel eens wat, is het gevolg van iets te wild spelen, soms een deken, soms een hap of tik tegen paard, soms een pluk manen soms een stuk staart.
Maar ja, beetje spelen onderling moet kunnen, hoewel ik ook niet altijd blij ben met de onstane schade en anderen niet door de schade van die van mij.
Zoek je wel leuk nieuw vriendje voor je paard? Ik zou persoonlijk jouw paard niet meer bij de mijne willen hebben als je om een deken al over verzekeringen gaat beginnen. Dan zou ik de mijne lekker bij andere vriendjes zetten. (even keihard andersom geredeneerd.)
Lies21 schreef:Dus het heeft niets met je deken te maken?
Als dat niet zo is dan snap ik dat je liever niet hebt dat de ruin erbij staat. Maarr je paard niet alleen laten staan, tenminste, niet zonder contact met paarden.
Mijn ruin stond regelmatig alleen met aan de andere kant van t lint een ander paard.
. Dus ik ga alvast opzoek naar een canvas deken. Lies21 schreef:Vind het nogal wat dat je meteen je paard niet meer bij een ruin wil hebben....