Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

hahahah mick75 schreef:Vinden jullie dat het hebben van een bijrijdpaard, waaraan je geen kosten maakt anders dan vervoer, maar ook niets op verdient, van invloed zou mogen zijn op het krijgen van een WW- uitkering? Of toch door de belastingdienst als inkomen gezien mag worden, omdat die er domweg niet vanuit gaan dat iemand een paard gratis door een ander wil laten "gebruiken"?
En is het terecht dat als je niet opgeeft bij welke instantie dan ook dat je een bijrijdpaard hebt, je als fraudeur gezien word?
LET WEL, DIT IS EEN THEORETISCHE VRAAGSTELLING!!! BEHANDEL DIE OOK THEORETISCH!!!
TanteSabien schreef:Toen ik in de opstartfase voor een eigen bedrijfje zat had ik ook aangegeven een bijrijdpaard te hebben en dat is concurentievervalsing als je dat niet opgeeft aan de belasting.(zo ontneem je de professionele amazones hun werk)
Belachelijk maar zo werd me dat heel fijn gemeld op het uwv.
Rena100 schreef:Is dit serieus zo? Wat zit de regel en wetgeving toch vreemd in elkaar in NL. :S Tja ik zou zelf zeggen: 't is een hobby en geen werk, maar goed dat hoeft dus niet perse zo te zijn...
mick75 schreef:Ik vind trouwens wel dat er veel professionele, of semi-professionele (handels) stallen zijn die gretig misbruik maken van vaak jonge meiden die weinig angst kennen om de paarden te rijden. Maar in die gevallen zouden de sancties bij de stalhouder moeten liggen en niet bij de ruiter. De stalhouder in die gevallen verdient veel geld over de ruggen van jonge meiden die gewoon willen rijden terwijl die meiden hun leven riskeren zonder fatsoenlijke vergoeding.
TanteSabien schreef:mick75 schreef:Vinden jullie dat het hebben van een bijrijdpaard, waaraan je geen kosten maakt anders dan vervoer, maar ook niets op verdient, van invloed zou mogen zijn op het krijgen van een WW- uitkering? Of toch door de belastingdienst als inkomen gezien mag worden, omdat die er domweg niet vanuit gaan dat iemand een paard gratis door een ander wil laten "gebruiken"?
En is het terecht dat als je niet opgeeft bij welke instantie dan ook dat je een bijrijdpaard hebt, je als fraudeur gezien word?
LET WEL, DIT IS EEN THEORETISCHE VRAAGSTELLING!!! BEHANDEL DIE OOK THEORETISCH!!!
Helaas wel ja.
Toen ik in de opstartfase voor een eigen bedrijfje zat had ik ook aangegeven een bijrijdpaard te hebben en dat is concurentievervalsing als je dat niet opgeeft aan de belasting.(zo ontneem je de professionele amazones hun werk)
Belachelijk maar zo werd me dat heel fijn gemeld op het uwv.
)