Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

), en daar hadden ze vroeger ook niet zo veel te eten. Sommige gingen om van de honger, en dus werd er een ras gecreëerd wat heel goed tegen weinig eten kon. De meeste shetlanders in Nederland zijn te dik, dus tenzij deze enorm mager is, kan het weinig kwaad. In de winter is het zelfs normaal dat shetlanders er wat schraler uit gaan zien. Ojajoh schreef:een paard hoort zoiezo altijd met soortgenoten te staan......
ik zou er melding van maken
robert45 schreef:Ojajoh schreef:een paard hoort zoiezo altijd met soortgenoten te staan......
het is niet verboden om een paard of pony alleen neer te zetten. Misschien zit er wel een reden aanvast. Waarom altijd direct melden? Je kan ook je buren even vragen hoe en wat.
Als het dier niet mager is en voldoende ruimte heeft en niet de hele dag in de blubber staat is er niets aan de hand en doet een Dierenbescherming ook helemaal niets. Verder hoeft een shetlander ook niet al te veel te eten. Dus als de wei een beetje kaal is kan het voor het beest geen kwaad. Mits hij niet mager is.
nairtje schreef:Als hij/zij echt geen water en voer zou krijgen, dan zou die er niet meer zo bij staan. Waarschijnlijk komt er dus wel iemand en loop je die mis!!
Wat minikatje ook al zegt, waarom ga je het niet vragen bij de buren. -10 kan een shetlander echt wel hebben. En de meeste paarden die 24/7 buiten staan, staan er heel wat rustiger bij, dan paarden die af en toe naar buiten gaan.
Het is wel erg jammer dat hij alleen staat, dat is het enige wat je zo in eerste instantie kan zeggen!!

Ojajoh schreef:een paard hoort zoiezo altijd met soortgenoten te staan......
Ojajoh schreef:KLfan schreef:sommige paarden vinden het ook gewoon eng, en op elk vast iets is wel een uitzondering!
nee in dit geval niet.....al staan ze de wei ernaast,dan zijn er soortgenoten omheen op zichtbare afstand.....