Ik zoek nieuwe stalschoenen voor het werk op de manege maar ik zoek geen jophurs. Het liefst een beetje een stevige schoen en niet te duur. Maar ik weet niet precies welke ik zoek. Dus welke stalschoenen hebben jullie en hoe bevallen ze? Dan kan ik een beetje orrienteren naar stalschoenen.
Ik heb deze ze zijn echt heerlijk ! Ze zijn van HKM.
3uitenbeen
Geplaatst: 20-02-11 18:27
Ondanks dat het laarzen zijn hierboven, zijn die volgens mij verkrijgbaar bij de ruiterwinkel.nl Voor in en rond de stal gebruik ik gewoon mn oude wandelschoenen en vroeger droeg is legerkistjes, alleen kun je met die schoenen niet rijden. Het kan wel, maar profiel op de zool niet altijd handig. Met legerkistjes ging ook het stro minder snel mn schoenen in en ik liep er heerlijk op.
ik heb nog wel stalschoenen staan mag je voor 15 euro overnemen. Ik draag ze nooit. Welke maat heb je? Kan even een foto voor je maken bij interesse.
Anoniem
Geplaatst: 20-02-11 18:32
Legerkistjes of klompen (van die Zweedse met achterkant, kopen heerlijk en zijn ijzersterk, hebben ook ijzeren neuzen dus stampt er een paard op je tenen voel je dat niet), die beiden hebben het bij mij nog het allerlangst uitgehouden. Geen jodhpurlaarsjes, zolen laten te gauw los, en die rubber stalschoenen kreeg ik vreselijke zweetkakken in. Legerkistjes kun je vaak goedkoop op een rommelmarkt kopen, daar heb ik ze tot nog toe altijd vandaan (bijna nieuw !).
Ik heb Ariats, ze waren 120 euro maar ze zitten echt heeeeel fijn! Ik ben dr echt super blij mee. Ik heb wel met veters genomen, omdat je altijd hoort dat een rits zo snel kapot gaat, doordat er dan zand tussen komt enzo!
Ik loop vaak op mijn bouwschoenen, waterdicht en ijzersterk! Plus ze lopen heerlijk en zijn nog niet kapot ondanks dat ik er zowel op stages (bouwplaats) als in de stal echt erg veel op loop. Heb er ook wel eens mee op het paard gezeten, het kan wel maar heel ideaal rijd het overigens niet.
gekkenhuis
Geplaatst: 22-02-11 13:07
Ik heb ze van global. Zijn waterdicht, dikke zool en lekker warm. Heb ik bij de hypostore gehaald en waren 25 euro
Ik heb nu Ariat Terrain waren iets van 110 euro. Stevige en waterdichte schoen. Het inlopen viel wel tegen had erge last van me voeten. Maar nu ze helemaal ingelopen zijn zitten ze goed heb ze nog maar een paar maanden en gezien ik met de meeste schoenen niet langer dan 6 maanden tot 1 jaar doe ben ik benieuwd hoe lang ze mee gaan. Tot nu toe zien ze er nog goed uit.