Leuke route (Johanna's hof) Kennermerduin, Castricum/Egmond

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schoenveter

Leuke route (Johanna's hof) Kennermerduin, Castricum/Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 14:27

Ik zoek een leuke, makkelijk te onthouden route aan de overkant van Johanna's hof (de weg over dus).
Wie kan mij hiermee helpen?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:59

Waarom haal je niet even een kaart bij het bezoekerscentrum? Op zich kun je in dat stuk best een leuk rondje rijden. Ik weet het zo niet precies uit m'n hoofd hoeveelste links etc maar op de kaart kun je de routes goed zien. Leuk rondje vind ik altijd eerst een stuk door het duin, dan bij de klimduin het strand op en via het strand / castricum aan zee weer terug naar Johanna's hof.

sjimmyke

Re: Leuke route (Johanna's hof) Kennermerduin, Castricum/Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:33

vraag het stal genoten of mensen van de manege uit de buurt of in de omgevingen mensen met paarden ??

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 14:12

Vragen heb ik al gedaan en een kaart, die is niet duidelijk, vandaag mijn vraag.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:31

Tot ik de weg goed kende heb ik veel gereden met de kaart "noordhollands duinreservaat"

Ruiterroutes staan erop maar inderdaad niet heel duidelijk, ik deed altijd de ruiterroutes met een markeerstift arceren.

Nooit verdwaald, erg leuke routes mee gereden.

Ik ben wel gewend om met een kaart in voor mij onbekende gebieden te rijden.

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 13:15

Ik vind het ook niet erg om met een kaart te rijden, maar de kaart van dit gebied vind ik echt heel erg onduidelijk, zelf de route markeren met een stift is een goed plan, maar dan moet ik eerst de weg zien te vinden :+
Vind het niet erg om, als ik alleen ben, de kaart goed te bestuderen onderweg, maar met een groepje kan dat best lastig worden, vandaar mijn vraag. :o

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:38

Ikzelf heb zwart-wit kopietjes gemaakt op A4-formaat van die kaart van het Noorhollands Duinreservaat en daar de ruiterpaden rood op aangestipt. Die A4tjes nemen makkelijk mee en de originele kaart blijft goed. Op het paard heb je dan ook geen grote kaart die je moet uitvouwen, dat vind ik ook wel prettig.

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:09

Vanwege werkzaamheden in het duingebied zijn er een aantal ruiterpaden niet helemaal toegankelijk, houd daar wel rekening mee.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:49

Marieke, kan je ook vertellen waar ongeveer? Of waar we kunnen vinden waar dat is? Ik kom niet helemaal uit de buurt dus ik kan niet van te voren even gaan spieken hoe en wat, maar het is wel fijn om niet voor verrassingen komen te staan.

Marieke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 01:23

Het is lastig om zo even te zeggen waar die werkzaamheden zijn, je moet er eigenlijk een plattegrond bij hebben. Maar bij een van de werkzaamheden (bij het zweefvliegveld) kan je er wel langs. Bij de andere (vlak bij strandopgang) kan je er volgens mij niet langs