rijlaarzen op maat laten maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoniempje17

rijlaarzen op maat laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 03:01

hallo

ik heb best brede voeten en als ik paardrijaarzen koop zitten ze even goed maar daarna zijn ze te groot in de breedte en dan klopt de maat ook niet ook niet meer.
dus zat te denken om rijlaarzen op maat te laten maken maar weten jullie waar dat kan? ik woon zelf in amersfoort het liefst daar in omstreken maar als niet anders kan is een stukje rijden ook niet erg

zou nog een ding willen weten wat is jullie ervaring met op maat laten maken van paardrijlaarzen?

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 03:10

Hmm, normaal hebben de goede merken ook breedte maten.
Maar ik snap niet zo goed wat je bedoeld. Als je laars nieuw goed zit, dan lubbert ie uit na een tijdje?
Dan heb je slechte kwaliteit leer (made in India of Pakistan)
Ik koop altijd Ariat, die zijn voor mij zonder meer de beste. (ik heb nl hetzelfde probleem als jij)
Ik koop ze altijd in de US, omdat ze hier 2x zo duur zijn. Met belasting en invoerrechten, scheelt het nog altijd minstens 100 - 150 Euro per paar. Ik heb hier laarzen staan die al weer dik 10-15 jaar oud zijn, en ze passen nog steeds perfect. Als ze iets te krap zijn dan kun je ze "proppen" met krantenpapier gedrenkt in kamferspiritus. Dan na een dag "nat" aantrekken.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:55

Wat voor rijlaarzen wil je springen of dressuur? Wat is je budget? Als je van Petrie of Cavallo laarzen op maat laat maken dan moet je (afhankelijk van het model) denken aan 200,- tot 600,- euro. Een laars heeft en standaard prijs en dan betaal je een meerprijs voor eht op maat maken.

Idee van de prijzen: http://www.piger.nl/categories/7/Laarzen

Armanie

Re: rijlaarzen op maat laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:07

Ik heb dat gedaan met mijn crocodillen petrie laarzen, maar ik zou nooit meer laarzen op maat laten maken. Want het is mij flink tegen gevallen!

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 02:35

Het ligt denk ik echt aan de kwaliteit van het leer en stiksels. Het zou toch van de gekke zijn dat je dure laarzen koopt en dan ook nog een x bedrag kwijt bent aan het opmaat maken.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:23

nou ik kan je zeggen ik heb voor €750 laarzen op maat laten maken, en nog was het niet goed! Dus ik doe het nooit meer!!

wedgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:31

Kijk een op de site van lipica(www.lipica.nl)
Ik heb ze daar ook vandaan.
Zijn ook zo ingelopen en de prijs val reuze mee.
Je kan verschillede soorten laten maken.
Met zonder rits. Voor of achter en ook verschillende kleuren.
Succes

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:01

maXcomX schreef:
Het ligt denk ik echt aan de kwaliteit van het leer en stiksels. Het zou toch van de gekke zijn dat je dure laarzen koopt en dan ook nog een x bedrag kwijt bent aan het opmaat maken.

Toch is het zo :) De prijs van een laars wordt idd bepaald door o.a. het leer en natuurlijk nog meer zaken. Een leverancier maakt altijd een aantal standaard maten die staan ook in de winkel. Pas je die maat toevallig dan betaal je de prijs die bij dat model/merk is vastgesteld. Pas je een standaard maat niet (dus kuit is veel dikker dan standaard model in verhouding tot voet en hoogte) dan heb je maatwerk nodig. Die moeten dus speciaal voor jou in de fabriek op jouw maten gemaakt worden dus komt er een meerprijs bij. Exact weet ik de prijzen niet want het is al 11 jaar geleden dat ik mn laarzen heb laten aanmeten maar voor maatwerk zal je denk ik zo'n 50,- bij moeten betalen.

laurenphw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:05

Zoals hierboven genoemd: Lipica.
Ik heb zelf nogal smalle kuiten, in combinatie met maat 39/40, dus dat werkt niet echt.
Lipica heeft mooie laarzen, maar zelf heb ik er ook wat mindere ervaringen mee.
Heb zelf de laarzen in oktober (!) besteld, en ben 2 weken geleden, februari (!) dus, voor het eerst mijn laarzen wezen "ophalen".
Dat is dus 5 maanden, terwijl het 2 maanden zou duren..
De gehele voet was verkeerd (superbreed) en de afwerking niet goed, dus ze zouden alles aanpassen en ik zou ze een week later ophalen.
De voet was eindelijk goed, maar aan de binnenkant van de laars zat een heel rare, uitstekende rand.
Dat zat dus niet bepaald lekker en was sowieso ook erg lelijk, want op die plek zag je aan de buitenkant ribbeltjes.
Nou, alweer verkeerd.
Nu worden ze volgende week opgestuurd en hoop ik dat ze eindelijk is goed zijn.
Want mooi zijn ze dan wel..