Nu ben ik verhuisd naar een manege waar hij dus door mij buiten wordt gezet. Hij heeft op dit moment een staak fase.
Daar bedoel ik mee hij blijft voor de paddock stil staan, longeerbak, en zelfs nu op elk hoekje van de stal.
Nu loop ik met een zweepje in me hand maar hier reageert hij niet op.
Vanavond heb ik dus gewoon een half uur stil gestaan
en hier wordt je heel ongelukkig van moet ik zeggen.Nu heb ik dus ook het probleem dat als ik hem borsteld dat hij me wil happen, bijten zou ik het niet noemen.
Met longeren heb ik dus ook een probleem hij blijft altijd bij de deur stil staan en wil dus ook voor geen meter vooruit. hij reageert niet op de longeer zweep en je kan hem aanraken maar verroert geen hoef.
Ook met zijn hoeven op tillen lukt het met wel met de voorbenen maar met de achterbenen vertrouw ik hem totaal niet. De hoefsmid heeft me al laten zien hoe ik het kan aanpakken en hij wil me elke donderdag ochtend hiermee helpen.
Hij heeft me al een keer getrapt tegen me hoofd want hij trapt opzij en jammer genoeg niet naar achteren.
Als er een paard langs loopt tilt hij zijn achterbeen op maar trapt niet.
Wie kan mij zeggen dat mijn paard me aan het uitproberen is, of erg dominant is.
De hoefsmid zegt dat hij erg nijdig is tijden de hoef oefening. En dat ik dat er nu uit moet krijgen.
Ik hoor graag jullie mening hierover