Weekend weg met luxe voor ruiter en paard (Veluwe)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Curly85

Weekend weg met luxe voor ruiter en paard (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 21:01

Na flink rondzoeken heb ik wel een paar leuke tips gevonden voor een weekendje weg met een vriendin en mijn 2 paarden maar helaas vooral veel campings.

Daar waar wij beiden een druk leven hebben, willen wij graag een 'lang' weekend (donderdag tot zondag of vrijdag-zondag) weg met de paarden. Maar wij willen ook zelf kunnen genieten. Wij dachten zelf aan de Veluwe of Noord-Limburg.
Wij zoeken
- Voor de paarden een betrouwbare stalling dichtbij de uitrijmogelijkheden
- overdag weidegang (behalve met de rit natuurlijk) en 's nachts op stal (vanwege een ouder paard die niet 24/7 meer buiten kan)
- We kunnen ons eigen voer meenemen
- Plek voor de trailer

Nu is bovenstaande niet lastig heb ik al gevonden maar voor onszelf
- Leuke accomodatie voor 2 personen
- Dichtbij de paarden
- In de buurt van een sauna of bij voorkeur sauna in het huisje
- In de buurt van restaurants (hoeft geen uitgaansgebied te zijn maar een leuk dorp/stadje is wel gewenst)

Wie kan ons van advies voorzien? Alvast bedankt! Wij denken erover om in mei te gaan omdat de zomer wel erg warm is.

Tooske

Re: Weekend weg met luxe voor ruiter en paard (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:02

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:06

Luxe, dus wel wat prijzig: www.hetroodekoper.nl midden in de Veluwse bossen.
Of hotel De Mallejan in Vierhouten.
Woody ranch in Uddel

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 21:16

Overigens hebben wij geen 1.000 euro over voor een weekend maar low budget met onze eisen is ook onzinnig ;)
We zoeken een goede prijs-kwaliteit verhouding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:19

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 21:22

Tooske schreef:
Wij zijn bij http://www.peelhoven.nl geweest.
Misschien iets voor je?

Ziet er top uit maar is een huis voor 8 personen, beetje te groot voor met zn tweetjes

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:24

ikke schreef:
Sorry, maar de Woody Ranch is in vergelijk tot deze twee plaatsen toch echt een budget-lokatie.

Ik had het ook alleen over het Roode Koper dat luxe en dus prijzig is. Woody ranch is het tegenovergestelde, maar misschien ook een optie voor TS.

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:26

Wij zijn een aantal keer bij onder de kastanje geweest op de veluwe. Erg goed voor elkaar allemaal.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:26

Heb geen ervaring met hier specifiek, maar ben er wel in de buurt op vakantie geweest.
http://www.vandenhoornkootwijk.nl/vakantie/bungalow.htm
Als je een klein stukje loopt zit je al op prachtige ruiterpaden.

Wij zaten daar vlakbij in een vakantiepark(gewoon zonder paard), en als we dan naar de heide gingen kwam ik ook zoveel mooie ruiterpaden tegen dat ik daar ook echt nog eens met het paard heen wil.
In dat vakantiepark kun je ook naar het zwembad, of er een sauna is weet ik niet
Vakantiepark waar wij paardloos heen gingen is de berkenhorst, ik ga er vanuit dat je tegen betaling ook van die faciliteiten gebruik kunt maken zelfs als je daar niet in een huisje zit. Het (binnen)zwembad daar mag je iig sowiso heen

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:29

X
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:34

Ook met 2 personen ben je uiteraard bij ons van harte welkom!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:38

_Sim_ schreef:
ikke schreef:
Sorry, maar de Woody Ranch is in vergelijk tot deze twee plaatsen toch echt een budget-lokatie.

Ik had het ook alleen over het Roode Koper dat luxe en dus prijzig is. Woody ranch is het tegenovergestelde, maar misschien ook een optie voor TS.

TS vraagt duidelijk om een luxe overnachtingsplaats. Je kunt vanalles vinden van de Woodyranch, luxe is het niet; noch voor mens, noch voor paard (wat niet hetzelfde is als dat het een slechte lokatie is!!)

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:44

Pikeur schreef:
Heb geen ervaring met hier specifiek, maar ben er wel in de buurt op vakantie geweest.
http://www.vandenhoornkootwijk.nl/vakantie/bungalow.htm
Als je een klein stukje loopt zit je al op prachtige ruiterpaden.

Wij zaten daar vlakbij in een vakantiepark(gewoon zonder paard), en als we dan naar de heide gingen kwam ik ook zoveel mooie ruiterpaden tegen dat ik daar ook echt nog eens met het paard heen wil.
In dat vakantiepark kun je ook naar het zwembad, of er een sauna is weet ik niet
Vakantiepark waar wij paardloos heen gingen is de berkenhorst, ik ga er vanuit dat je tegen betaling ook van die faciliteiten gebruik kunt maken zelfs als je daar niet in een huisje zit. Het (binnen)zwembad daar mag je iig sowiso heen

Hier zijn wij vorig jaar geweest. Echt een aanrader! Luxe accomodatie, leuke huisjes, hele aardige mensen. Je rijdt van het erf direct het bos in. Mooiste stuk van de veluwe, ook met veel regen zijn de paden heel goed te rijden! De berkenhorst is vlakbij, je kunt daar van het zwembad en de supermarkt gebruik maken. Op een paar kilometer afstand zijn leuke restaurantjes/dorpjes.

Onze paarden konden in de wei zodra zij deze niet meer nodig hadden. Je kunt je paard ook kwijt in de paddok.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 21:56

Iemand ervaring met bedenstal, ziet er wel heel lekker uit je paard zo bij je huisje. Kunnen ze hele dagen buiten? Veluwse Bron zit ook om de hoek dus lijkt perfect

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:16

Curly85 schreef:
Iemand ervaring met bedenstal, ziet er wel heel lekker uit je paard zo bij je huisje. Kunnen ze hele dagen buiten? Veluwse Bron zit ook om de hoek dus lijkt perfect

Als ik het juist in mijn hoofd heb zitten, werken die samen met de Herberg in Otterlo. Ik heb sterk de indruk dat ze op "hetzelfde niveau" zitten.

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:36

Ik heb een keertje gekeken bij de Herberg in Otterlo.
Misschien is dat wat voor je?
Alles is super de luxe!

http://www.herberginotterlo.nl/

En wat al eerder is genoemd de Malle jan in Vierhouten. Weg oversteken en je zit op de hei!

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:14

Ik denk dat wij kunnen bieden wat je zoekt www.stoeterijwillemien.nl Eetgelegenheden heb je hier genoeg en sauna Busslloo een van de mooiste van Nederland is hier op een half uurtje rijden vandaan. Onze accommodatie is luxe het huisje ook en de uitrijmogelijkheden zijn supermooi. Even geen paarden dan zijn er op korte afstand ook leuke dingen te doen. Dus welkom