BR rijhelm Zenith

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vera1908

BR rijhelm Zenith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 16:53

Hallo allemaal,

Op de site van Ooteman zag ik de nieuwe cap van BR staan.
Hij lijkt een beetje op een GPA, maar dan zo'n €300 goedkoper. :Y)

Nu vraag ik me af of iemand hem al heeft en hoe hij is qua kwaliteit. Ik heb zelf namelijk nog nooit een BR cap gehad.
Of zeggen jullie van spaar maar even door voor een GPA? Ik hoor alleen wel veel om me heen dat een GPA echt niet lekker zit. En dan vind ik wel belangrijk.

Dit is hem..
Afbeelding

M_i_R

Re: BR rijhelm Zenith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:55

de GPA die ik op mijn hoofd heb gehad vond ik niet lekker zitten, veel te rond voor mijn hoofd en ik denk voor veel hoofden. Met caps is het gewoon zo dat je ze moet gaan passen. K vind het een mooie cap om te zien al ben ik niet zo'n fan van die snelheidsstrepen :P

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:57

Ik heb hem in het zwart :j
Het is een fijne cap, gewoon goede kwaliteit en zit goed :)

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:02

Jill_ schreef:
Ik heb hem in het zwart :j
Het is een fijne cap, gewoon goede kwaliteit en zit goed :)

Oké en qua pasvorm?
de "rondheid" :') zeg maar

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:04

Of een cap lekker zit is afhankelijk van de vorm van de cap en de vorm van de hoofd. De meeste caps neigen naar een rond hoofd, als je dus een ovaal hoofd hebt zal het een stuk lastiger zijn een lekker zittende cap te vinden. Ik zou dus gewoon eens naar een ruitersportzaak gaan en zowel de GBA als de Zenith op je hoofd zetten en kijken welke het fijnste zit. Als je dan bij de GBA uit komt kan je altijd nog kiezen om even te wachten met de aanschaf om nog ever verder te sparen.

Persoonlijk zou ik nooit zoveel geld uitgeven voor een cap. Zeker niet als je moet sparen om het geld bij elkaar te krijgen. Als je een keer van je paard vliegt en met je hoofd de grond raakt bestaat er al kans dat bij een volgende val de cap niet meer voldoende bescherming biedt. Doe mij dan maar een goedkopere cap die ik dan meteen (zekere voor het onzekere) kan vervangen.

Nou wil het toeval dat ik van het weekend een Zenith op mijn hoofd heb gehad. Ik heb hem niet meegenomen, want ik was niet helemaal zeker over de pasvorm. Ik had het idee dat hij heel diep op mijn hoofd zakte, ik raakte met mijn kruin de bovenkant van de cap. Maar, mijn hoofd neigt ook naar ovaal en om een ronde cap voor/achter goed te hebben zitten, wordt hij aan de zijkant al vlug te groot waardoor hij te ver over mijn hoofd zakt.

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:04

Hij is niet echt rond, ik heb een vrij ovaal hoofd en hij past goed.. Hij is gewoon te vergelijken met HH pro plus, kavalkade etc.
Laatst bijgewerkt door Jill_ op 15-02-11 17:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:05

Jill_ schreef:
Hij is niet echt rond, ik heb een vrij ovaal hoofd en hij past goed.. Hij is gewoon te vergelijken met HH pro plus, kavalkade etc.

En dat zijn caps die ik op mijn ovale hoofd weer niet hoef te proberen omdat ze te rond zijn ;)

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:06

Tja dat kan, elk hoofd is anders.
Maar ik vind deze cap niet onwijs rond, vroeger had ik in mijn cap altijd van die opvulstukjes omdat ze vaak te rond waren, en bij deze heb ik dat niet nodig

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:09

Jill_ schreef:
Hij is gewoon te vergelijken met HH pro plus, kavalkade etc.

Dat is mooi want ik heb al jaren, ik val niet zo vaak (afkloppen) :Y) , de HH pro plus.
Dan ga ik denk ik van de week maar eens even richting het Drunens Ruiterhuis.
Ik wil namelijk echt graag een marine.

Wij hadden trouwens vorig jaar op mn stage de caps van Kalle K. Erg leuke caps, gingen als een speer, maar die zaten bij mij echt voor geen meter. En dan krijg ik echt meteen hoofdpijn en dat kan toch niet de bedoeling zijn denk ik zo.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:51

Ik vind m mooi! Ik pas echt geen één cap mijn hoofd is ook heel ovaal. Ben benieuwd of deze wel goed zit, let's Hope so! :)

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:38

Ik heb hem vandaag aangeschaft! Erg fijne cap, heb altijd een Kalvakade gehad maar had behoorlijk veel ruimte aan de zijkanten bij deze is dat zeker een heel stuk minder!
Een helemaal perfecte cap is er denk ik nog niet voor mijn extreem ovaale hoofd :P
Het is dus een aanrader en zeker met de prijs, 70 euro vind ik niet veel in vergelijking met een gpa ;)

ow ik heb hem bij HeJa in gardere gehaald ;)

Roxanneexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:54

Ik vind dit een erg mooie cap !

idd lijkt hij erg veel op een GPA cap, ik vind die GPA's ook zooo ontzettend deur en als je der keer goed mee valt kan je weer een nieuwe aanschaffen!

Ik heb nu een HH cap overgenomen toen mijn zusje ermee stopte maar deze zit niet helemaal goed, als ik aan het rijden ben gaat hij niet voor mijn gezicht zitten maar schuift hij wel een beetje en dan zitten me haren voor mijn gezicht niet echt lekker:P
ik weet niet zo goed hoe ik het precies moet uitleggen maar zo voelt he haha

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:03

Hmm, misschien moet ik dan toch maar eens een keer terug om dat ding nog een keer op mijn hoofd te zetten. Ik had het idee dat hij bij mij erg ver over mijn oren zakte, maar misschien lijkt dat ook maar omdat ik de laatste tijd met een Casco rijd. Onlangs een andere Casco (zelfde model & maat) uit de kast getrokken en die zit ook weer anders dan de Casco waar ik de afgelopen tijd heb gereden.

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:39

Kan iemand mij vertellen of de pasvorm lijkt op de cap van IRH?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:09

De IRH zat bij mij meteen als gegoten wat ik me kan herinneren (heb hem na 1 les in de kliko kunnen gooien), dat had ik bij de Zenith niet. Maar ik heb hem wel meerder keren op en af gehad omdat ik er niet zeker over was. Uiteindelijk dus niet meegenomen omdat ik er nog steeds niet helemaal happy bij was.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:24

Ben benieuwd naar de Zenith in het echt.. het lijkt een mooie cap op het plaatje! Eerst maar een passen :)

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:12

Dan ga ik hem in het echt maar passen en zoeken waar ze hem hebben.

Misschien kan ik op de Equitana kijken of ze hem daar hebben.
Ben wel beniewd hoe hij in het echt eruit ziet.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:26

Ik ben ook wel benieuwd of mensen een 'op' foto hebben? Ik ben bang dat dit ook weer zo'n enorme paddenstoel is..
Ik had voorheen een IRH en die was zo onwijs breed om mijn hoofd heen... Geen gezicht :+

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:18

ik zal eens kijken of ik vandaag ff een op-foto kan maken! Ben er erg blij mee :)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:17

Ik vind dit ook wel een leuke cap vanaf het plaatje, zou heel graag een 'op-foto' willen zien! :j

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:44

Sorry voor vandaag vergeten, morgen als ik het niet vergeet maak ik ff een op foto :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:46

Je moet gewoon passen, ik heb hem toevallig vorige week gekocht voor 80euro dacht ik.
Ik heb er nu 2x mee gereden, fijn ding.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:15

80!!!! jeetje, ik heb um voor 69euri bij Heja in garderen....

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:07

Ik heb 'm ook en vind hem echt superfijn!

Hier heb ik 'm op:
Afbeelding

Afbeelding

Heb ook een vrij ovaal hoofd, maar deze zit me gewoon echt lekker :)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:12

Hij staat je mooi! :j Vind alleen dat 'flapje'/beschermingshoesje onderaan het kinbandje niet zo mooi zitten. Kan die er ook af of zit het dan meteen heel beroerd?