Mijn paard loopt keurig met vol vertrouwen met me mee de trailer op alleen wil er niet meer uit. Ze denkt dat ze kan draaien. En dan gaat in een 1,5 paards trailer niet. De eerste keer is ze uitgegleden en viel het kwartje oppeens. Nu vorige week het weer geprobeerd maar toen werd ze zelfs een beetje 'boos' als ze halverwege de klep staat steigert ze en springt weer terug de trailer in

Enigzins wel hilarisch maar niet zo handig..
Iemand hier ervaring mee en/of tips? Ik dacht zelf aan 1 stap op de klep en er weer af 2 stappen op de klep en er weer af (of iets in die richting) om dr te leren dat ze achterwaarts de trailer af moet. Ik heb dr al wel geleerd op commando achterwaarts te lopen maar eenmaal op de trailer vergeet ze dat ze dit geleerd heeft...
ze heeft zelfd van een manege eigenaar 2 ribbe gebroken.. ik heb toen een 2 paardstrailer gehuurt haar erop gezet klep dicht eventjes laten staan en toen klep open stang los en heel rustig haar achteruit gezet ( vantevoren had ik achteruit lopen geoefent in smalle gangetjes en door deurtjes heen enz.. ) de 1e pging heeft bijna anderhalf uur geduurt.. we hebben ook een ander paard erop gezet erlangs en die er weer af misschien dat ze het dan wel snapte maar dat hielp niks. met gewoon veel geduld hebben we haar eraf gekregen.. toen ze eraf was uitbundig beloond eventjes met rust gelaten en toen nog een keertje.. toen was ze er al binne een half uur af.. weer hetzelfde gedaan en toen liep ze er binne 3 min af.. toen nog een keertje erop klein stukje gereden weer afgeladen en weer opgeladen ( ze liep er toen zonder problemen af en natuurlijk ook weer op..
)
mijn merrie loopt nu los de trailer op en ook weer los eruit.