Hoe Nubuck Mountain Horse laarzen onderhouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Hoe Nubuck Mountain Horse laarzen onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 23:13

Hoi!!

Ik heb hele fijne Mountain Horse laarzen in de nubuck variant, maar hoe onderhouden jullie ze? Ik heb van Dubarry een speciale nubuck-spray.. maar heb niet het idee dat dit mijn laars nou ook echt goed waterdicht maakt en houdt. M'n laarzen zijn nu dof en als ik er mee in een plas sta zie ik in de 'buigrand' van mijn voet dat daar het heel lang nat blijft... Ik heb ze nog niet zo lang, maar wil er wel graag lang plezier van hebben.. ook van de kleur!!
Hebben jullie tips? Vetten jullie gewoon offf...?

Nubuck is dit type ;) ..
Afbeelding

WolinLotte

Re: Hoe Nubuck Mountain Horse laarzen onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 20:57

Iemand? ;)

EliseLukas

Re: Hoe Nubuck Mountain Horse laarzen onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:11

Hoi Lotte, ik keek nieuwsgierig in je profiel en ik ken jou van Kjeld! Heeel toevallig. Ik heb jarenlang Silver (dravertje) gehad, misschien kun je je me nog wel herinneren. Leuk paard heb je nu!

Maar even on-topic: Ik heb de mountain horse nubuck schoenen en ik heb er toen speciaal spul bij gekocht. Ik heb ze eigenlijk alleen het eerste jaar onderhouden en toen bleven ze wel erg mooi maar ik heb ze inmiddels 7 jaar en ze zijn nog wel goed maar niet echt nubuck meer. Ze zijn glad geworden maar lopen nog steeds heerlijk. Volgens mij mag je ze absoluut niet met gewoon vet en olie insmeren omdat dan het nubuck verloren gaat en ze glad worden (dit heb ik dus wel gedaan). Ik zou het voor de zekerheid even in de winkel waar je ze gekocht hebt vragen en anders bij de schoenmaker.