Citaat:Ten eerste je beestje met rust laten op stal! De stal is zijn plek, en daar ben jij te gast!
Ik heb vaker zulke opmerkingen voorbij zien komen, maar kan me er niet in vinden. Ook in de stal heeft het paard te luisteren. Ik poets en zadel dus gewoon buiten, maar net zo makkelijk in de stal.
Tuurlijk zijn er paarden die er wat gevoeliger op zijn; ik dender niet zomaar de stal in om een flink de borstel over de vacht te halen. Haal het paard even aan bij de deur, en ga gewoon rustig mijn gang. Nooit problemen mee gehad, terwijl de paarden die ik tegenkwam niet allemaal even schattig waren
Hoe denken anderen er over?
Da's natuurlijk nonsens. Daarom vindt ik het maar niets een paard in zijn box te borstelen. Maar opzich is het niet zo'n héél groot probleem als je het wel doet, denk ik. Zolang je hem/haar op z'n tijd maar ook de rust gunt in zijn/haar stalletje.
Als ik ze nou een piaffe zou vragen, ala, maar dekentje op en af gaat ook gewoon op stal, waarom dan geen hoofdstel of zadel omknopen. Ben er verder wel voor dat stal een rustplekje is, maar daarmee denk ik meer aan dat er geen hordes kinderen constant aan de deur hangen en in en uit lopen en aan het paard zitten. nu staan ze hier thuis en als ik in- en uitloop breng ik meestal wat te bikken mee dus over het algemeen ben ik erg populair in mijn schuur en word ik ook warm welkom geheten in de stallen, om welke reden ik dan ook werkelijk kom
.. dat ws nergens op gebaseerd is
en accepteren wat de situatie brengt.