Goed merk stevige, leren laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Okkieenjoy

Goed merk stevige, leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 11:11

In een ander topic vroeg ik over het paardrijden met een slechte knie. Daar werden goede, stevige laarzen aangeraden. Maar ik heb geen idee naar welk merk ik dan moet kijken en in welke prijsklasse vallen deze laarzen ongeveer?

chrisje_83

Re: Goed merk stevige, leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:12

Je kan dan denken aan de laarzen van Petri of Cavallo.
De prijzen variëren van rond de 300 euro tot ruim 700 euro.

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 17:44

Bedankt, ik ga eens even zoeken op die merken. Heb jij zelf met beide merken ervaring?

Chrystall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:54

Petri is een erg goed merk en de laarzen hebben een goede kwaliteit. Ik heb de laarzen al ong 10 jaar en ze gaan nu pas kapot. Alleen af en toe een nieuwe hak laten zetten.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:56

Had zelf cavallo laarzen... Zitten heerlijk! Kan je ook mega goed in bewegen etc. Helaas waren ze te klein en nieuwe waren weer iets te duur;) nog even aan het sparen! Maar zeker laarzen om aan te raden!

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 19:14

Chrystall schreef:
Petri is een erg goed merk en de laarzen hebben een goede kwaliteit. Ik heb de laarzen al ong 10 jaar en ze gaan nu pas kapot. Alleen af en toe een nieuwe hak laten zetten.

Dat klinkt ook goed! Heb je ze verder wel echt goed moeten onderhouden met poetsen/schoonmaken of viel dat mee? Ik ben daar namelijk niet zo goed in om dat consequent te blijven doen :o

Angelke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:39

Ik heb er gekocht van ariat bruine exemplaren deze keer, gemaakt van leder en volledig waterdicht.

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:46

ik heb de petries, heb duurdere en goedkopere gehad maar je kan he beste gewoon naar een ruitersportwinkel gaan waar ze veel laarzen hebben dat je echt keuze heb en die mensen je kunne helpen,

ik vond zelf dat je ze niet consequent hoefde schoon te houden en op te poetse, wel had ik altijd laarzenspanners erin staan dan zakken ze veel minder snel in en poetste ze eigenlijk alleen als ik op wedstrijd moest:P

Niceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:58

Ik heb Ariat laarzen (model: Bromont Tall H2O). Ik vind dit ook erg stevige laarzen en ze zijn heel gemakkelijk in onderhoud en bovendien waterproof. Ze kosten ong. 280 euro.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:06

Ik zit nu aan mijn tweede paar Petries. Ben er erg tevreden over. Het eerste paar heeft het zo'n 10 jaar volgehouden en toen waren ze (mede door het slechte onderhoud :o) aardig versleten en ondertussen ook te krap geworden voor mijn kuiten. Ik heb ze toen langs de balijn ingesneden om ruimte te maken voor mijn kuit omdat ze toch niet meer verkoopbaar waren, maar anders hadden ze nog wel een paar jaar mee gekund.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:53

ik heb nu sinds kort ook petrie's en ben er dol op <3 (denk sinds 2 maanden )
Ze hebben een stevige voet en kuit , en ik rijd elke dag , en sowieso 2á3x best intenstief en je kan nog steeds geen gebruikssporen zien :D

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:00

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die niet zo goed is in het onderhouden ;) Waterproof vind ik ook wel belangrijk. Ik heb al een pbtje gehad voor Ariat laarzen. Ik was zeker van plan om naar een goede winkel te gaan om het een en ander te passen. Bedankt allemaal weer.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:02

Petrie ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:04

Ik zweer bij Konings. Bij mij nooit meer Petri! Ik zou je zeer zeker wel adviseren om ze op maat te laten maken, als je slechte knien hebt. Een eenmalige investering en je hebt er zolang en zoveel meer plezier van!

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 22:48

Konings, ga gelijk even zoeken. Bedankt voor de tip. Ja, dat is zeker waar.

friezegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:56

Petri, nee de volgende keer zeker niet meer. De hele coating is ervan af aan het gaan.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:51

Ikzelf heb nu al bijna 8 jaar mijn Petri Standard, waren nog geen 300 euro dacht ik :o Zijn hele fijne laarzen en hebben een mooie pasvorm.
Ik poets ze eens in de maand goed en als ik wedstrijd heb vaker. Ze zien er nog goed uit, alleen de binnenkant wat op mijn zweetblad komt is iets bruin geworden.

Mijn volgende paar wordt zeer waarschijnlijk toch weer Petri, maar weet nog niet welk model!

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:16

Ik zweer bij Petrie!
Hele fijne laarzen, ik heb nu de Petrie Coventry. Ik zag laatst dat ze bij Divoza diverse Petrie's in de aanbieding hebben staan.
Ik wil ooit nog is de Petrie Polo.
Al vind ik het bij bijvoorbeeld Lipica ook erg leuk dat je je eigen laars kan ontwerpen, dat kan bij Petrie dan weer niet (jammer)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:32

Ik heb Cavallo en vind dit erg fijna laarzen!
Lipica zou ik niet nemen als je goede stevige hebt, aangezien dit heel soepel leer is.
Cavallo en Petrie zijn van stevig (wat stijver) leer. Sinds ik Cavallo's heb is mijn beenliggen flink verbeterd! :)

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:35

chrisje_83 schreef:
Ikzelf heb nu al bijna 8 jaar mijn Petri Standard, waren nog geen 300 euro dacht ik :o Zijn hele fijne laarzen en hebben een mooie pasvorm.
Ik poets ze eens in de maand goed en als ik wedstrijd heb vaker. Ze zien er nog goed uit, alleen de binnenkant wat op mijn zweetblad komt is iets bruin geworden.

Mijn volgende paar wordt zeer waarschijnlijk toch weer Petri, maar weet nog niet welk model!

Dan zou ik de Petrie Polo aanbevelen :D
DIE ZITTEN ZOOOOOOOOOOOOO HEEERLIJK ;)

MACMOON

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:36

ik heb laarzen van petri :D je doet er jaren mee en ze zijn erg stevig! wel aardig prijzig

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 18:48

Lastig zeg, ik ga dit weekend maar eens naar die winkel om het een en ander te passen. Als het goed is hebben ze een aantal goede merken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:54

Petries zijn idd mooi stevig :)
Heb overigens vernomen dat de Petrie Anky niet zo heel best is, dus die zou ik laten staan...

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:58

Ik ben niet zo weg van Petri, vooral sinds ik mijn Konigs heb.. Die zijn echt geweldig, niet zo hard als petri's (maar ze zijn dan ook kalfsleer) en veel mooier. Wel duur, en daarom heb ik om te trainen Cavallo's. Die zijn wat harder qua leer, maar daardoor ook ideaal om te trainen. Ze blijven lang mooi en slijten bijna niet, ondanks dat ik ze veel te weinig schoonmaak.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:26

Ik heb zelf de Derby elegance, maar ik zou als ik jou was toch gaan voor Petries!