diskwalificatie regio na starten proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje_

diskwalificatie regio na starten proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 08:43

Naar aanleiding van dit toppic
[VVDD] Drama op regiokampioenschap

Waarom diskwalificeerd een regio je pas na het starten van je proef?
Het zou toch veel prettiger zijn als je dit voortijdig al weet?

Ik vraag me af of ze daar geen regels voor hebben?

Hopelijk weet iemant meer.
alvast bedankt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:09

Je zou zelf kunnen kijken op de site van de KNHS, of er iets te vinden is in de reglementen, paspoort dient correct ingevult te zijn, maar de Eu regels zeggen dat er geen schets ingevuld hoeft te worden als er een transponder in je paard zit.

men verwijst naar artikel 47 van het algemeen wedstrijd reglement, wie weer verwijst naar de verordening zoals beschreven bij de PVV/PVE.
en wordt er gesproken van "tijdens de wedstrijd", dus lijkt me dat het kan gebeuren dat je voor een proef als gediskwalificeerd wordt, of in jouw geval na de proef.
BTW dan moet het op je coupon vermeldt staan dat je gediskwalificeerd bent.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:11

zowiezo wel een aparte situatie, want niet elk stamboek/paspoort uitgevende instantie doet aan schetsen.
ik heb 2 dieren die niet geschetst zijn omdat ze dit vanuit het stamboek niet doen. ( Tinkers)
ze hebben wel achterin een foto staan van beide kanten van het dier, maar het schets gedeelte is nooit ingevuld omdat binnen het ras erg veel bont voorkomt en schetsers anders teveel moeten schetsen.
en bizar/apart omdat de boel er toch wat anders uitziet qua bouw nu; mijn nu bijna 6 jarige staat dus op de foto in haar paspoort als veulentje van krap 4 maanden oud :+ )

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:35

Lowara schreef:
zowiezo wel een aparte situatie, want niet elk stamboek/paspoort uitgevende instantie doet aan schetsen.
ik heb 2 dieren die niet geschetst zijn omdat ze dit vanuit het stamboek niet doen. ( Tinkers)
ze hebben wel achterin een foto staan van beide kanten van het dier, maar het schets gedeelte is nooit ingevuld omdat binnen het ras erg veel bont voorkomt en schetsers anders teveel moeten schetsen.
en bizar/apart omdat de boel er toch wat anders uitziet qua bouw nu; mijn nu bijna 6 jarige staat dus op de foto in haar paspoort als veulentje van krap 4 maanden oud :+ )

Ging om het ontbreken van een stempel op transponder sticker in het paspoort.
elders heeft ze nog een topic hierover. Zie link in OP

Lowara

Re: diskwalificatie regio na starten proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:53

aaaah op die fiets!
zat al te denken.. niet dat ik ooit hoop te verschijnen op de regio, maar zou toch flink zuur zijn als blijkt dat je wordt gediskwalificeerd omdat de schets er niet opstaat :+