Jury geeft les onder de proef....?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annie88

Jury geeft les onder de proef....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 20:35

Nou wat ik mee maakte vandaag..
Ik de eerste proef gereden, na mijn idee fijn gereden en ik was tevreden.
Voordat de tweede proef begint, doet ze het raam open en zegt dat dat ik hen voorwaarts moet rijden.
Ik dacht oke, als zij dat wilt.. (was het er zelf niet geheel mee eens ik was blij dat ik mijn paard ontspannen had gereden de eerste proef ookal kon het actiever)
Ik ging wat fanatieker rijden, en onder mijn proef, tussen de onderdelen, hoor ik ineens:
"Kom op door draven, draf, draf, draf) Ik dacht huh?Waar komt dat vandaan..? :+
Was het de jury die mij instrucite gaf terwijl ik me proef reed..
Ik heb alles opgevolgd, en ik deed alsof ik gek was..
Ik heb het trouwens over de klasse B.

Uiteindelijk wel een winstpunt gekregen in die tweede proef.
Harstikke leuk, maar het klopt natuurlijk niet..
Ik ben uit mijn concentratie als zij mij 3 keer een instructie geeft..

Ze deed dit overigens bij meerdere..

Wat vinden jullie hier nou van? Ik bedoel, ik mag ook niet praten in de proef.. :o

enniee

Re: Jury geeft les onder de proef....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:36

ik vind het zeer apart :=

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:36

beetje vreemd maar aan de andere achja.. je mag dan zelf niet praten in de proef maar hoeveel ruiters doen dit wel niet ?
Ik zou er heel hard om kunnen lachen

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:37

Jeetje, wat raar! Ik zou er eerlijk gezegd niet zo blij mee zijn, raak je inderdaad uit je concentratie.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:38

Concentratie? Ja het is hersenchirurgie zeg..

Zowiezo vind ik het niet kunnen. Ik zou eens een mailtje naar de knhs doen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:39

Annemeik schreef:
Concentratie? Ja het is hersenchirurgie zeg..

haha oké :') ,
maar toch zou ik er niet blij mee zijn

Sim

Was het een onderlinge wedstrijd of een officiele KNHS wedstrijd?

mrie

Oh je bedoelt tijdens de proef.... Vreemd, zou er ook niet blij mee zijn, als ze wat kwijt wil dan moet ze het maar op laten schrijven. Als je les wilt dan zorg je daar zelf wel voor toch....

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:40

Ik heb ook wel eens een extra op/aanmerking gehad maar dat was voor de proef en dan hadden ze nog net een stukje van de vorige gezien!

Ook reed ik een keer ergens met spierwitte (net nieuwe) jury hokjes, paarden vonden ze dood eng, mocht ik de ring verkennen van de jury (in het M) en gaf ze me wat aanwijzingen om paardlief er langs te krijgen en nog net wat fijner aan het lopen te krijgen, ook goede punten toen gereden!

en miss bedoelde ze het niet echt, tijdens de proef, specifiek naar jou toe, ik ken zat juryleden die dat meer zeggen in de hoop dat je het gaat doen zeg maar maar niet echt dat je het hoort.

Ik schrijf vaak en dan zit die meneer ook van; ga meer draven kom op, ja ja goed zo, maar dan is het niet echt de bedoeling dat de ruiter of amazone het hoort ;)
Laatst bijgewerkt door Evony op 13-02-11 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

OdiEtAmo

Ik heb ooit op een outdoorconcours van de 1e jury na de proef de tip gekregen de galop in de 2e proef niet te verzameld te rijden (grond was behoorlijk zwaar) maar wat meer vooruit zodat pony genoeg sprong bleef houden. Maar tijdens de proef?? :n Erg apart

enniee

@Annemeik ; hahaha ik kijk in jou profiel en jou persoonlijke info , te geweldig :')

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:41

vind het wel raar, als jij de proef geschreven hebt dan moet jij dat toch weten? en de diegene die dat roept. heel raar. mischien kun je het even navragen? :o :)

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 20:43

Het was een officiele KNHS wedstrijd.. De vereniging gaat een klacht indienen bij de KNHS.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:43

het is wel apart,maar misschien vond ze dat je er niet genoeg aan reed en kon ze dr mond er niet over houden ,of ze wilde je gewoon echt helpen aan een punt. welke jury was dat? mag per pb

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 20:44

Evony schreef:
en miss bedoelde ze het niet echt, tijdens de proef, specifiek naar jou toe, ik ken zat juryleden die dat meer zeggen in de hoop dat je het gaat doen zeg maar maar niet echt dat je het hoort.

Ik schrijf vaak en dan zit die meneer ook van; ga meer draven kom op, ja ja goed zo, maar dan is het niet echt de bedoeling dat de ruiter of amazone het hoort ;)

Ja hier kan ik inkomen, maar ik vind het wel bijzonder dat ze het doet als ik onder haar raam rijd.. Tot 3 keer aan toe..

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:46

je mag gewoon geen hulp ontvangen van derde dus ook niet van de jury, ze kan je laten stoppen en opnieuw laten rijden of aanspreken voor of na de proef maar tijdens... nee... maar goed aan de andere kant is het alleen maar goed bedoeld toch? zou er niet moeilijk over gaan doen

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 20:48

JA uiteraard is het goed bedoelt, maar als je dat allemaal laat gaan( ik was natuurlijk niet de enige) dan wordt het wel een hele vrijblijvende sport.. Als elke jury dat "mag" doen, voor wie ben je dan aan het rijden?
Ik heb er verder niks meegedaan, maar ik weet dat er een klacht wordt ingedient..

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:24

dan wordt het inderdaad wel een vervelende zaak want dan kan het nog tegen je gebruikt worden... dan zou ik toch even een mailtje naar de KNHS doen... straks wordt jij er nog voor bestraft

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:15

Denk dat ik er ook niet zo blij mee zou zijn, eerlijk gezegd...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:21

Waarom direct een mailtje naar de KNHS?
Er is ten eerste altijd een KNHS vertegenwoordiger op de wedstrijd, die je kan benaderen als er klachten zijn.

Verder is de jury ook gewoon een mens. Je kan toch gewoon zeggen tegen de jury zeggen, dat instructie tijdens de proef niet toegestaan is en niet gewenst is ook. Tijdens of na je proef. :j

Zo spannend is dat toch allemaal niet. Het is vast goed bedoeld, maar hulp van derden is in de proef reglementair verboden.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:29

haha geweldig. ik zou het eerlijk gezegd niet erg vinden hoor :o
mag de jury ook wel bij mij doen :D maar ja als nog een winstpunt :D
ach mijn voorlezer geeft ook altijd tips hoor :o

_Gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:37

Haha wat grappig .. Zelf zou ik er niet zo blij mee zijn .. Ook omdat ik goed moet luisteren naar de voorlezer omdat ik namelijk altijd de verkeerde kant op ga hoe goed ik ook oefen !! Maar het is natuurlijk wel goed bedoeld !!

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:44

Ik ben altijd heel geconcentreerd tijdens mn proef als de jury dan plotseling zou gaan roepen ben ik denk ik gelijk van de kaart haha. Je wordt er toch enigzins onzeker van, ik had het persoonlijk na de prijsuitreiking tegen de jury gezegd denk ik. Zou ook vervelend zijn als ze er problemen mee krijgt terwijl ze alleen maar wilde helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:24

annie88 schreef:
Evony schreef:

Ja hier kan ik inkomen, maar ik vind het wel bijzonder dat ze het doet als ik onder haar raam rijd.. Tot 3 keer aan toe..

Misschien deed ze het wel de hele proef, maar kon je het alleen horen toen je langsreed ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 07:08

Vind dit niet kunnen maar om dan gelijk een klacht in te dienen?
Ik vraag me dan altijd af of dit niet eerst zelf met de jury besproken is, wel zo fair!