Paard verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Hester

Paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 15:21

Hallo,

Ik heb een heel lief en leuk paardje, genaamd Mylady.
Mylady is nu al 16 jaar 'oud', en ik zit met een probleem.
Ik zit de denken over het verkopen van Mylady, omdat ik graag door wil gaan in de wedstrijden, en ik merk dat ze niet meer haar jonge zelf is. Het is een super leuk paardje waar ik nu L mee spring maar ik zou graag meer willen en ik ben bang dat dat niet met haar gaat lukken.
En tuurlijk, dat is niet het belangrijkste en dat is ook zeker niet een reden om haar te verkopen.
Maar nu komt punt 2; wij kunnen het ons niet veroorloven haar te houden tot ze doodgaat. Dat betekend dus dat we haar sowiezo eens moeten verkopen. Maar ik ben bang dat dit op een oudere leeftijd niet meer lukt, dus het leek mij het beste om haar dit jaar nog te verkopen.....
(Als ik haar verkoop mag ik wel weer een ander jonger paard)
Maar het doet me wel pijn, want ik heb echt een hechte band met haar en het is zo'n leuk paardje!!
En wil iemand nog wel een paard van 16 hebben???

Hoe denken jullie hierover?

Alvast bedankt!

emmeley

Re: Paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:52

Nou zit een beetje in zo'n zelfde situatie enkel ik wil mijn 2 paarden verkopen omdat ik een ernstige vorm van tijdgebrek heb.
Ik heb ze allebij op jonge leeftijd gekocht en zelf t/m Z1 dressuur gereden, ze hebben allebij de punten voor de Z2 en ik heb ook al een begin gemaakt met de oefeningen hiervoor (vliegende wissels etc.).
Enkel is het wel heel erg moeilijk om je paard te verkopen vind ik ongeacht de leeftijd.
Die van mij zijn 8 en 9 jaar, ik heb ze verder nog niet te koop staan op internet maar een dezer dagen moet ik dit toch gaan doen.
Op dit moment is de paardenmarkt nog niet echt aangetrokken dus je kan er niet de hoofdprijs voor vragen.
Tja dus als je een beetje leuk uitziend braaf paardje hebt dat ook leuk als recreatie paard kan dienen en dus leuke buitenritjes wil maken dan moet er zeker iemand voor te vinden zijn.
Dus heel veel succes met het vinden van een fijn tehuis voor jou paard en met het vinden van een leuk jong sportpaard.

Collie2008

Re: Paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:55

Als je nog wil verkopen moet je het inderdaad nu doen, hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt om koper te vinden en hoe minder je ervoor kan vragen.

Afstand doen is altijd lastig, maar als je niet in de luxe positie verkeerd om haar te houden en jouw ambities liggen elders, dan is het en niet eerlijk voor het paard en niet eerlijk voor jezelf om haar te houden.

Paarrijden is een dure sport, als mijn paard om wat voor reden dan ook niet bij me zou passen, dan gaat hij de verkoop in.