paspoort opnieuw aanvragen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jasminex

paspoort opnieuw aanvragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 19:07

hallo,

ik vroeg me af of je bij diefstal je paardenpaspoort opnieuw kan aanvragen en waar je dat kan doen.
Bij mijn vader is namelijk ingebroken maar ik weet niet zeker of ze het paspoort ook hebben megenomen of verscheurd ofzo.
Mijn vader is nooit thuis en ik heb ook geen contact meer met hem, als het paspoort er nog ligt kan ik dan bij de politie vragen of ik daar naar binnen mag om het paspoort te pakken want het is niet zijn eigendom.

alvast bedankt,
jasmine

cissy

Re: paspoort opnieuw aanvragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:24

je kunt niet bij de politie vragen of ze je willen helpen met inbreken bij je vader, zo werkt dat niet en het is niet belangrijk genoeg om de regels te overtreden.

je zou de instantie kunnen bellen waar je het paspoort vandaan hebt of je een duplicaat kunt krijgen omdat het paspoort verloren is gegaan. maar dan moet je uiteraard wel alle gegevens van je paard hebben.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:28

En hoe wil je vertellen dat het niet zijn eigendom is?
Ik denk dat het veel verstandiger is om je vader gewoon zelf op te bellen en te vragen of je het op kan halen of dat hij het op wil sturen.
Ik ben bang dat de politie zich niet bezig houdt met dit soort dingen en gezien het je eigen vader is zullen ze je denk ik vertellen dat je dat zelf met hem moet regelen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 08:40

Jasmine, Het paspoort het je toch nodig om de entingen te laten verwerken? Hoe doe jij dit dan?
En als je onderweg bent met je paard moet je tegenwoordig ook het paspoort van het paard bij je hebben.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 10:40

entingen heeft ie gehad en omdat hij vervoerd moet worden hebben we het paspoort juist nodig. :)
Mijn vader neemt de telefoon niet op dus heb ook geen contact meer met hem.

Ik ga nu naar de site van KNHS om te kijken of ik een duplicaat kan krijgen, bedankt voor de tips.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:19

paardenpaspoort.nl schreef:
Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van het paspoort?
Het paspoort is een belangrijk waardedocument. Bij verlies of diefstal kunt u een duplicaatpaspoort aanvragen (als de identiteit van het paard nog wel vastgesteld kan worden via de transponder) of een vervangend paspoort (als de identiteit van het paard niet vastgesteld kan worden). Bij de aanvraag dient een uitgebreid vragenformulier te worden ingevuld.
Om te weten waar de aanvraag moet worden ingediend, moet u weten welke erkende instelling het originele paspoort heeft uitgegeven. Als u dat niet weet, kunt u die informatie ook achterhalen via de transpondercode.

Het aanvragen van een duplicaat of vervangend paspoort is duur (tot € 175). Ook worden aan het paard beperkingen opgelegd (bijvoorbeeld uitgesloten om te leveren aan een slachterij).