derby's oprekken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsjuh

derby's oprekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 14:41

Ik heb een paar nieuwe derby elegance staan, helaas krijg ik ze niet over mijn kuit heen.
Ik heb het net met rijbroek en zonder sokken geprobeerd, toen kreeg ik ze bijna aan.
Nu zou ik ze eventueel willen laten oprekken, want wil ze toch erg graag houden!

Heeft iemand ervaring met het oprekken van derby's (model elegance)?
& wat zouden de kosten daarvoor zijn?
& weet iemand of het resultaat ook blijft, of dat ze weer 'krimpen'?
en weet iemand tot slot hoeveel cm. het schilt als je ze laat oprekken?

Alvast bedankt! :D

Erna_Jarig

Re: derby's oprekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:24

Ik heb mijn Derby's nog niet zolang geleden laten oprekken bij de schoenmaker. Het kostte maar € 2,50 voor beide laarzen. Ze zijn ongeveer een centimeter opgerekt en niet weer gekrompen daarna.
Ik kan het je dus aanbevelen.

x_Milou

Re: derby's oprekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:46

Ik zou het gewoon door Derby laten doen. Als je het bij de schoenmaker laat doen en ze scheuren of worden lelijk kom je niet ver meer met de garantie.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:05

Vind het wel raar dat je ze net nieuw hebt en nu al niet meer passen. Heeft de ruitersportzaak waar je ze besteld hebt wel goed opgemeten? Anders zou ik daar toch even naar toe terug gaan want nu ga je kosten maken (oprekken, evt. rits erin) terwijl het eigenlijk hun fout is.

Erna_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:46

Ik snap het wél, als tenminste hetzelfde gebeurd is als bij mij.
Bij mij waren ze prima opgemeten en ze pasten dan ook keurig om mijn kuit, alleen werden ze wel erg smal naar boven toe. Ik kreeg de rits dus dicht tot over mijn kuit, maar het laatste stukje ging met moeite dicht. Als ik de laarzen dan net aan had, viel het wel mee, maar na een minuut of 10 begonnen ze toch wel te knellen.
Even laten oprekken duurt bij de schoenmaker maar een dag, kost niet veel en gaat zo een stuk sneller dan bij de ruitersportzaak