Therapie geven met eigen paard: welke verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Therapie geven met eigen paard: welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 20:13

Stel dat je met je eigen paard een vorm van therapie aanbiedt (knuffelen voor autisten, grondwerk voor leidinggevenden... noem maar op) Waarbij dus de persoon er NIET op zit maar er naast staat of loopt of meeloopt. En stel dat dat paard nu kleding van die client kapot maakt of letsel veroorzaakt (opzij stappen, trappen etc) Wordt dit dan door je particuliere verzekering gedekt of moet je dan toch (vooraf :+ ) een speciale verzekering afsluiten?

Zelfde vraag voor als je therapeutisch rijden wilt aanbieden (persoon zit op paard wat in stap aan de hand rondgeleid wordt). Dit is dus geen rijles maar bijv op fysio basis (evenwicht) of zelfvertrouwen gericht.

(Aanbieder is gediplomeerd therapeut, maar niet ergens ingeschreven. Geen ORUN structrice ofzo)

poes

Re: Therapie geven met eigen paard: welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:46

Dit soort dingen vraag ik altijd bij mijn verzekeraar, die zoekt het op, belt me terug en legt het me haarfijn uit :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 00:18

Ja daar was het een beetje laat voor. Dus dacht probeer Bokt eens. Wie weet zit daar iemand met de kennis....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:49

Pas hiermee erg op, want dit is NIET op je AVP verzekerd.
Je zult een aparte AVB (aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven) moeten hebben.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat het risico dat je loopt om aansprakelijk te zijn bijzonder hoog is!