Heeft iemand een iedee of er verf is voor leren schoen? Ik heb donkerbruinen jodphurs. En wil ze graag zwart hebben..
Zou dit kunnen?
Seraphim
Geplaatst: 09-02-11 12:35
Je zou ze met zwart leervet kunnen behandelen, daar worden ze wel donkerder van. Maar of je ze echt zwart kun krijgen betwijfel ik. Dan kun je beter investeren in een paar zwarte jodhpurs.
Roxanneexxx
Geplaatst: 09-02-11 14:05
Heee
Ik zat idd ook al te denken aan zwarte leervet daar worden ze in iedergeval een heel stuk donkerder van. Ik hebt het helaas nog niet voor je uitgeprobeerd vind ik toch zonde van mijn bruine jophurs
Je hebt speciale verf om leer mee te verfen! Ik heb eens roodachtige schoenen zwart geverfd... Dus het kan wel (: Ik weet alleen niet waar ik die verf vandaan had, sorry.
Frits2008
Geplaatst: 09-02-11 19:36
Hallo Maaike,
Er is speciale verf voor leer en schoenen in de handel. Dit is ook in spuitbussen te verkrijgen. Misschien hebben ze dit wel in een schoenenzaak, of anders weten ze vast wel waar je het kunt kopen.Van bruin naar zwart zal vast wel lukken. Andersom van zwart naar bruin zou een probleem kunnen zijn. Zorg wel dat je jophurs schoon zijn en droog zijn voordat je begint. Het is beter om meerdere dunne laagjes te spuiten dan een dikke laag. Als je een dikke laag spuit heb je kans op druipers en dat is niet mooi.
Bij een goede schoenmaker hebben ze meestal wel iets (spray, poets oid) waarmee je je schoenen kunt verven. Helemaal echt zwart, zal moeilijk worden, maar het kan wel in de buurt komen.