Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Desii_09 schreef:Ja dat snapte ik ook niet, maar ik zat net op een ander topic te kijken en daar stond dat er verschillende rassen daar ingeschreven staan ongeacht shetlander of niet. Zal waarschijnlijk zijn waarvan de afstamming onbekend is.. Of het waar is weet ik niet. Dat ga ik ook nog uitzoeken, want ik wil het paspoort het liefst op mijn naam. Denken jullie dat ik het telefoonnr gewoon in een telefoongids o.d kan vinden?
Citaat:Door de PVE is vastgesteld dat per 01-01-2004 ieder paard in Nederland voorzien moet worden van een paspoort en chip.
Men kan de aanvraag via de dierenarts laten lopen of aanmelden bij een stamboek in Nederland. Als er reeds een papier aanwezig is dient men dit te doen bij het stamboek waar van dit papier is. Voor paarden zonder papier kan men terecht bij ieder willekeurig stamboek.
Desii_09 schreef:[TAO] Paspoort.
Het was bij dit topic dat ik het las. Ik weet niet hoe het allemaal in elkaar steekt,
maar in haar paspoort staat er toch echt shetlanderstamboek. Veel staat er verder
niet bij. Ik denk ook niet dat het verder een probleem zal zijn?
Nee mn paardje wordt volgende maand pas 3, dus ik hoop dat ik er achter kan komen!
Ben wel echt benieuwd namelijk. Wel bedankt voor de tips allemaal!
Edit: @ Blanket thanks voor de opheldering! Verklaart natuurlijk al weer wat.
Neonlight schreef:Overigens vind ik het knap dat jullie haar allemaal aanraden om de eerste fokker te contacteren. Ik weet niet hoe jullie een zelfde paard voor de 2de keer willen fokken?![]()
Neonlight schreef:Ik weet dat het er zo in staat, eerste eigenaar/fokker, maar er staat niet eerste fokker.Maar ik vind het zo frappant dat er 1 keer eerste fokker genoemd wordt en iedereen adviseert vervolgens om naar de eerste fokker te gaan, waarom niet gewoon de fokker?