kleur na het scheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

kleur na het scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 21:03

Mijn pony is in de herfst al geschoren, alleen toen hadden we het hoofd nog niet gedaan.. Nu hoorde ik dat als de 'normale' vacht weer helemaal is aangegroeid zeg maar, dat de hoofd een andere keur zal krijgen ;( . is dit zo?
Groetjes

ZusJacobs

Re: kleur na het scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:07

Als je het lichaam scheert wordt het toch ook een andere kleur, het hoofd net zo.

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 21:18

ZusJacobs schreef:
Als je het lichaam scheert wordt het toch ook een andere kleur, het hoofd net zo.

het hoofd is niet geschoren, en ik bedoel niet meteen na het scheren, maar na 5 maanden

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:29

Zolang het dier niet volledig verhaard is, zul je kleur verschil blijven zien. Je hebt nl met scheren de bovenste delen van de dekharen erafgeschoren en die zijn meestal anders (meestal donkerder) van kleur dan het gedeelte van de haren dat dichter tegen de huid aan zit.

Ik heb mijn pony in dekenmodel geschoren en die is nu nog steeds two-tone, donker op de niet geschoren delen, licht op de wel geschoren delen.
Pas als hij volledig verhaard is, zal dat kleurverschil wegzijn.
Datzelfde geldt voor jouw paard, als je het hoofd niet geschoren hebt en de rest wel.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:13

Eenmaal je paard/pony volledig verhaart is zie je geen kleur verschil meer. Ik heb vorig jaar ook hoofd n been niet laten scheren en daar was in de zomer niks meer van te zien... nu 3 maanden na het scheren wel natuurlijk