Hoe vast zet je je paard in de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

Hoe vast zet je je paard in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 21:01

Hallo,
Ik hoorde net weer dat het heel belangrijk is hoe strak je pony vast staat in de trailer ivm hangen en onder de stang komen en zo. Ik zet hem altijd niet de strak, niet de los, dat is niet heel duidelijk haha. Hoe vast zetten jullie je pony/paard?
Groetjes, Sophie
Laatst bijgewerkt door Revanches op 12-02-11 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Mootje

Re: Hoe vast je paard in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:02

Mijn paard staat aan beide kanten van zijn halster vast met paniekhaken. Touwen zijn even lang en zijn precies zo lang dat hij zich niet om kan draaien, maar wel gewoon zijn hals kan bewegen van links naar rechts.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:07

wij hebben gewoon die lijnen van Divoza. Nog nooit problemen mee gehad. aan een kant zitten paniekhaken en aan de andere kant gewoone haken. staat ook aan 2 kanten vast.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:27

Ik zet hem eigenlijk alleen vast aan zijn halstertouw. En zo strak/los dat hij naar links en rechts kan kijken en natuurlijk hooi kan eten ;). Maar moet er wel bij zeggen dat mijn paard goed trailermak is, dus geen belachelijke dingen uithaalt.

Edit; halstertouw is trouwens wel met paniekhaak voor aan het halster.
Laatst bijgewerkt door Mir_horses op 09-02-11 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:28

Mootje schreef:
Mijn paard staat aan beide kanten van zijn halster vast met paniekhaken. Touwen zijn even lang en zijn precies zo lang dat hij zich niet om kan draaien, maar wel gewoon zijn hals kan bewegen van links naar rechts.

ik ook :j

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:34

Ik let er altijd op dat het touw niet zo lang is dat hij zijn hoofd eronder zou kunnen krijgen of zijn hoofd onder de stang kan krijgen. Het is een kwestie van afstand schatten. Ik bleef er in het begin ook even een tijdje bijstaan om te zien hoever hij zijn hoofd kon bewegen. Als ik nog het idee had dat hij zijn hoofd evt in de buurt van de stang kon krijgen zette ik hem nog iets korter. En een flink hooinet erbij zodat hij er niet over dacht iets anders te doen. Of van die kettingen met paniekhaak kopen bij de ruitersportzaak, die zijn al op lengte. En ook prettiger dan halstertouwen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:03

Mijn oudje stond altijd los in de twee-paards, mijn jonkie, die nu meerdere keren per week voor een klein stuk de trailer in gaat staat sinds pas ook los.
Op de lange stukken staat hij wel vast. Maar niet heel kort ofzo hoor. Hij mag best wat kijken!

Bij een 1,5 paards is het wel raadzaam om ze vast te zetten.
Daar hebben ze veel meer ruimte om zich te draaien.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:22

De mijne staat ook helemaal los.
Ik heb een tweepaards trailer en heel mak paardje.
Ik heb wel altijd het touw naast mij op de passagoetsstoel liggen zodat ik die aan kan klikken als er iets gebeurd.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:24

Aan 1 touw vast, andere kant zit een hengstenrek. Touw is niet zo lang, zo kan hij niet onder te stang door maar kan wel kijken.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:17

Hier staan ze heel kort vast ivm hengsten

Ook hebben we een hengstenrek ze krijgen geen hooi want dat word vechten en dan als ze het op hebben dan krijg je geschop en gedoe hier krijgen ze niets te eten op de trailer
thuis eten ze ook niet de hele dag dan kunnen ze best even zonder hooi

Hengsten staan overigens ook gewoon naast merries geen probleem zolang de merrie maar niet hengstig is en je ze goed kort vast zet

In de vrachtwagen staan ze aan 2 kanten vast ook redelijk kort

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:49

Willow staat aan twee kanten vast met paniekhaken. Hij kan wel gewoon knabbelen, maar hij kan niet onder de stang en ook niet aan de kast prullen.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:08

Sjors493 schreef:
wij hebben gewoon die lijnen van Divoza. Nog nooit problemen mee gehad. aan een kant zitten paniekhaken en aan de andere kant gewoone haken. staat ook aan 2 kanten vast.

Die trailerlijnen heb ik ook. Ik heb er 4 in een tweepaardstrailer, maar mijn paard staat altijd aan de buitenste vast en dan klik ik de panieksluiting onder het halster vast. Niet te los en niet te vast.

elisabeth

Re: Hoe vast zet je je paard in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:11

ik heb ze ook altyd los staan in de trailer.

gekkenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:47

Mijne staat vast met trailerlijnen. Ze kan niet met haar hoofd bij het dak of de wand of de grond.
Wel kan ze naar links en rechts kijken en hooi eten.
Als ze te strak staat flipt ze hem en als ze te los staat ook

Gloe1lamp

Re: Hoe vast zet je je paard in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:46

Ik zet ze het liefste aan twee kanten kort vast, wel zo dat ze met hun hoofd hun lijf in evenwicht kunnen houden. Maar dat ze niet kunnen draaien of duiken. Hooi voer ik nooit in de trailer :)