zadelverzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

zadelverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:08

wie heeft er hier zijn zadel verzekerd?

ik ben hierover aan het denken aangezien mijn zadel nu thuis ligt, maar ik dit toch niet zo praktisch vind.

hoe hebben jullie dit geregeld?
is het wel interessant om een al ouder zadel te verzekeren, ivm afschrijving? zijn er ook verzekeringen waar je hem voor een vast bedrag kunt verzekeren wat niet verminderd in de loop der jaren?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:11

Al mijn spullen van mijn paard zijn vallen onder de inboedelverzekering (in dit geval van die van mijn ouders). De spullen liggen op een ander adres dan waar mijn ouders of ik zelf woon, maar dat konden we gewoon opgeven bij de verzekering. Als er nu iets gejat wordt, vergoeden ze dat voor de nieuwwaarde (als het goed is). Een paar jaar terug zijn al m'n spullen al eens gestolen geweest en omdat ze toen korter dan 3 maanden ergens anders lagen dan thuis, vielen ze alsnog onder de verzekering. (heb overigens al mijn spullen weer terug gekregen, maar dat terzijde). Maar de verzekering nu is voor langer dan 3 maanden.

JPS

Re: zadelverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:21

Dat kan via de inboedelverzekering of zadelverzekering paardenverzekeraars

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:27

Ik heb eens geInformeerd bij Hippozorg. Je betaalt geloof ik 2 1/2 % van de nieuwwaarde per jaar. Kijk eens op hun site. Je kunt ook een offerte aanvragen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 21:19

dat van de inboedelverzekering heb ik inderdaad al eens eerder gehoord nu jullie het zeggen. ik ga eens informeren, bedankt voor de tip!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:01

Ik heb vorige week mijn inboedelverzekeraar aan de telefoon gehad. Maar daar viel mijn zadel niet onder. Ik kon 'm ook niet apart bijverzekeren als kostbaarheid. Eigenlijk konden ze daar niets voor me doen. Dit zal vast verschillen per verzekeraar, maar ik zou er dus niet zomaar vanuit gaan dat je zadel wel onder je inboedelverzekering valt. Altijd even checken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:04

oh ja bij mij kon ik wel het zadel onder de inboedel verzekering verzekeren. idd informeer daar eerst eens naar.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:07

van bierum heeft ook een zadel verzekering. en is goedkoper.
klopt dat niet ieder inboedel verzekering je zadel dekt als hij ergens anders ligt.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:07

van bierum heeft ook een zadel verzekering. en is goedkoper.
klopt dat niet ieder inboedel verzekering je zadel dekt als hij ergens anders ligt.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:08

oeps sorry.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:28

Ik betaal 6 euro per jaar (!!!!!) voor mijn zadel verzekering via mijn inboedelverzekering bij Interpolis. Ook via de inboedel dus. Dan is hij gedekt bij diefstal en krijg ik 1600 euro vergoed.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:32

Ook wanneer je het zadel elders onderbrengt zoals in de zadelkamer op stal?

Plukje schreef:
Ik betaal 6 euro per jaar (!!!!!) voor mijn zadel verzekering via mijn inboedelverzekering bij Interpolis. Ook via de inboedel dus. Dan is hij gedekt bij diefstal en krijg ik 1600 euro vergoed.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:34

JPS schreef:
Ook wanneer je het zadel elders onderbrengt zoals in de zadelkamer op stal?

Plukje schreef:

Ja, bij interpolis wel. Bij veel andere verzekeraars niet.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:39

Ik heb mijn zadel verzekerd bij Equine risk.
Betaal geloof ik 35 euro per jaar. Afschrijving is de eerste 2 jaar neit aan de orde, hoe t daarna zit weet ik niet uit mn hoofd.
Hij is overigens niet alleen verzekerd bij diefstal, maar als hij kapot gaat door een ongeval of iets dergelijks.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:42

hoi!

ik heb mijn zadel niet apart verzekerd, maar hij zit in de WA, daar zit alles wat van mij is, ook buiten het huis, echt ideaal!!! dus hij is mee verzekerd met mijn bezittingen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:01

Hoe bedoel je in je WA? Dat is namelijk een verzekering die schade dekt die jij aan bezittingen van andere toebrengt. Dus schade waarvoor jij wettelijk aansprakelijk bent. Dat is nooit voor je eigen bezittingen.
Bedoel je misschien je inboedelverzekering?

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:15

Irma-Maandag, weet jij toevallig ook wat de voorwaarden zijn waaraan de zadelkamer dan moet voldoen?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:42

Ik ken iig de voorwaarden waaronder mijn zadel verzekerd is tegen diefstal..... (Bij interpolis, valt onder inboedel).
Het zadel dient uit het zicht te liggen, achter een gesloten deur / kastje met degelijk slot. Kastje zelf moet ook voldoende "hufterproof" zijn, dus niet bv van heel dun triplex iod. Tevens moet er sprake zijn (bij diefstal) van braaksporten (zichtbaar, bv dmv foto maken na aantreffen). De mijne nam ik regelmatig voor onderhoud mee naar huis, viel mogelijk hierdoor onder inboedel (Omdat ie niet 100% van de tijd op een andere locatie lag). Bij schade >1500 euro komt er dan een schade-expert langs voor een gesprek en zn. meer informatie, om zodoende een schade-rapport op te stellen. Op basis van dit rapport wordt er uitgekeerd. Ook dien je aangifte te doen bij politie (kon in mijn geval via internet).

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 17:44

Oke bedankt :-)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:34

Ik ben ook verzekerd bij interpolis, maar het zadel dat op een andere locatie ligt dan het huis staat, wordt niet meegenomen in de inboedelverzekering. Heb het 2 weken geleden nagevraagd.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:50

Esther_ schreef:
Ik ben ook verzekerd bij interpolis, maar het zadel dat op een andere locatie ligt dan het huis staat, wordt niet meegenomen in de inboedelverzekering. Heb het 2 weken geleden nagevraagd.

Je moet het ook apart aangeven. Er komt zegmaar een extra inboedelverzekering bij. Daar moet je ook aangeven op welk adres je zadel dan verblijft en hoe deze is opgeborgen.