Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. heeft bang is geen Nederlands
.
. amsterdam_30 schreef:Je paard heeft bang van mannen? IS bang.. dat misschien?. heeft bang is geen Nederlands
.
Der vriend is ook geen Nederlands. Haar vriend is wel correct.. of.. als ik op haar zit ipv op der zit.
Waar gaat het heen met de spelling in Nederland.
maar ik zal het even veranderen is het misschien makkelijker
. BlueStar schreef:Het enige wat ik je als oplossing kan geven is alle mannen even stil moeten staan en praten tegen je paard voor ze willen aaien of iets lekkers willen geven.
Aaien zou ik in het begin nog even niet doen, maar lekkers is wel een optie het hoeft niet groot te zijn.
Op die manier heb ik onze ruin ook laten wennen aan mannen. Mannen betekenen in het begin gewoon iets lekkers krijgen. Later is een aai voldoende, maar de kennismakingfase moet altijd gedaan worden.
Blijf alijd op je hoede (voor zover het kan je moet er wel net zijn) dat mannen niet zomaar aan je merrie zitten. Altijd eerst even laten praten en wanneer de merrie wat minder gespannen is dan pas laten aaien.
Je merrie zal iets meer vertouwen krijgen in het mannenvolk zeker degene die vaker komen, maar nieuwe blijven ze altijd in het begin wat wantrouwen. Ik weet niet of je dierenarts een man of vrouw is maar als je kan kiezen pak een vrouw.
Ik zelf heb de laatste jaren een vrouwlijke dierenarts, natuurlijk snapt de pony dat het niet leuk is maar hij gaat haar niet uit de weg.
De hoevensmid is een man, die heeft gewoon even tijd gestoken in kennismaken al het goede beloont en onrust genegeerd of even gestopt met werken tot het weer goed was. Nu is hij zo vertrouwt dat even hoi zeggen een aai geven voldoende is.
Tigra_ schreef:Ik denk dat je je paard wat meer moet laten wennen. En haar angst niet "toestaan". Zeker mannen niet gaan ontwijken. Zorgen dat ze went aan de positieve dingen die mannen ook doen eens aaien, lekkers geven of er gewoon bij laten staan. Pas als zij rustig is dan stop je pas en is het klaar. Als je paard in paniek is en je loopt dan met je paard weg geef je daar aan toe en zal ze nooit rustig worden bij mannen. Natuurlijk rustig opbouwen en niet ineens een man voor de neus zetten die haar overal aanraakt. Maar denk wel dat je snapt wat ik bedoel?
Gezien de angst erger blijkt te worden doe je toch iets niet goed. Dus ja misschien eens iemand inschakelen gedragstherapeut of iets dergelijks die je gerichter kan helpen. Dit is imo toch ernstig. Je weet nooit in wat voor situaties je terecht kan komen en als er dan toevallig alleen een man beschikbaar is(da ofzo) tja dan is het zeer zeker noodzakelijk dat je paard niet in paniek raakt. Ik raad je dan ook aan als het jouw niet lukt om een trainingsstal te raadplegen.
. De trainingsstal ga ik zeker doen als het niet lukt. Nu het probleem is dat niemand weet wat er is gebeurd als je dat weet kan je de oefeningen daarop toepassen. Ze is bang aan de longen en nog meer van de longeerzweep. De angst aan de longe is nu weg die heb ik eruit gekregen
maar de zweep het valt zo op alles wat er mee te maken heeft maar ik heb geen zekerheid
op tv worden dingen soms namelijk ook anders gezegt dan hier.
Gattuso schreef:Mijn pony is ook bang voor mannen dit komt omdat hij vroeger is opgejaagd door mannen toen hij een veulentje was alleen hij word ''aggresief'' achtig tegen mannen.
ik weet niet of je dit ook kunt verhelpen maar misschien kun je net zoals hierboven word aangegeven met eten proberen (bij mijne helpt dit niet!)
En als er dan een man kwam deden ze altijd 'vervelende' dingen, zoals de hoefsmid, of de veearts. Ze hebben niet per se iets slechts met mannen meegemaakt, maar ze vertrouwen ze wel minder.
Vuure schreef:Bij ons op stal waren de paarden altijd alleen gewend aan dames. Alleen vrouwelijke vrijwilligers, zie jeEn als er dan een man kwam deden ze altijd 'vervelende' dingen, zoals de hoefsmid, of de veearts. Ze hebben niet per se iets slechts met mannen meegemaakt, maar ze vertrouwen ze wel minder.
Sinds er ook een jongen helpt bij de paarden zijn ze wel iets beter van vertrouwen geworden, als het gaat om mannen![]()
Bij ons was het dus een kwestie van gewenning, langzaam weer opbouwen om ook positieve contacten met mannen op te doen.. Dan krijgen ze hun vertrouwen wel weer terug denk ik?
Vuure schreef:Bij ons op stal waren de paarden altijd alleen gewend aan dames. Alleen vrouwelijke vrijwilligers, zie jeEn als er dan een man kwam deden ze altijd 'vervelende' dingen, zoals de hoefsmid, of de veearts. Ze hebben niet per se iets slechts met mannen meegemaakt, maar ze vertrouwen ze wel minder.
Sinds er ook een jongen helpt bij de paarden zijn ze wel iets beter van vertrouwen geworden, als het gaat om mannen![]()
Bij ons was het dus een kwestie van gewenning, langzaam weer opbouwen om ook positieve contacten met mannen op te doen.. Dan krijgen ze hun vertrouwen wel weer terug denk ik?