met geen mogenlijkheid op de trailer !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shaviera

met geen mogenlijkheid op de trailer !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 11:59

als eerst als het niet goed staat zouden jullie dan even willen temmen!

ik zit hier dus echt met een knoop in mijn maag!
morgen zou ik mijn debuut hebben met mijn bijrijd paard,
dit is een zeer gevoelig paardje,
nu wisten we dat trailer laden niet zijn sterkste punt is en wij zijn hier dus ruim 3 weken geleden al mee begonnen,
het paardje heeft op jonge leeftijd een erg nare ervaring gehad,
er kwam een bet weter hem wel FF op de trailer zetten en dit is dan ook finaal verkeerd afgelopen,
hij is volledig door het lint gegaan en achterover uit de trailer gevallen tegen een betonnen muur,
sinds dien is het drama,
zijn eigenaar heeft een trailer laad curces met hem gedaan bij annemarie van der toorn en dit ging prima,
zij heeft een grote open trailer en dat vind hij erg fijn,
wij hebben een 2 paards trailer en als we het schot wijd open zetten loopt hij eigenlijk naar opnze zin er braaf de trailer in maar houd dit ongv 7 sec vol en dan kom hij met een noodgang achter uit!!!
maar het schot moet natuurlijk smal anders kan de balk er niet achter!
maar het probleem is als hij de zijnkant van het schot tegen de zijkant van zijn buik voelt raakt hij in paniek en gaat echt met de hardst mogenlijk snelheid achter uit er uit!
nu hebben we hem in die 3 weken 4 x braaf op de trailer gehad waarbij we ook met hem konder rijden,
de chauffeur rijd keurig rustig en neemt geen onnodige risico';s.
maar nu is het weer helemaal drama ,
het was onze bedoeling om hem gister naar de wedstrijd locatie te brengen omdat ik het tegen over hem niet fair vond om hem 2 x op een dag met zo veel gezeur op de trailer te zetten,
maar we krijgen hem er dus echt niet in!
nou ja wel er in en heeeel braaf ook maar dus niet met het schot gesloten!!! en binnen de 7sec staat hij weer buiten,
nu dachten we als hij braaf staat proberen we de klep dicht te doen en van binnen uit het schot opschuiven maar deze optie werkt niet dat is te benauwend voor hem,
ik heb er ook al aan gedacht om het schot er tussen uit te halen en er een lange balk achter te doen maar hier ben ik geen fan van omdat het schot uit eindelijk toch de stevigheid aan de trailer bied!!

wie oh wie kent de situatie en weet raad,

ik ben van mening dat het bij hem een stukje angst is (met het schot smal zowiezo)
maar met het schot wijd komt er toch ook een stuk ongehoorzaamheid kijken!

Ibbel

Re: met geen mogenlijkheid op de trailer !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:08

Probeer het eens met een anderhalfpaardstrailer. Lijkt mij de meest simpele oplossing.
Overigens geeft het schot geen stevigheid aan een trailer, de stangen wel, dus als je een brede stang hebt in een tweepaards is dat een prima oplossing. Er zijn zat mensen die een tweepaards maar voor één paard gebruiken zonder schot er in. Vooral bij heel grote paarden wordt dit vaak gedaan.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 12:23

Ibbel schreef:
Probeer het eens met een anderhalfpaardstrailer. Lijkt mij de meest simpele oplossing.
Overigens geeft het schot geen stevigheid aan een trailer, de stangen wel, dus als je een brede stang hebt in een tweepaards is dat een prima oplossing. Er zijn zat mensen die een tweepaards maar voor één paard gebruiken zonder schot er in. Vooral bij heel grote paarden wordt dit vaak gedaan.

mijn gedachte was indd ook van kom we laten een anderhalf paardstrailer komen en dan proberen we het nog een x maar de eigenaar voelde daar niets voor het is een hele oude man ik meen 84 en hij kan lezen en schrijven met dit paard maar de trailer lukt ook hem gewoon echt niet!

ik ben al opzoek gegaan naar een lange balk en heb er 1 bij iemand gevonden maar ik moet er dan natuurlijk 2 hebben ook 1tje voor aan de voorkant!

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:27

Mijn paard staat ook altijd alleen in mijn 2-paardstrailer. Ik laat het schot gewoon schuin staan. Heb dus voorin de 2 korte stangen en achterin 1 lange stang.
Het voordeel hiervan is dat je paard toch ruim kan gaan staan en eventueel nog wat steun van het schot heeft in de bochten.
Werkt prima!

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 12:39

manex schreef:
Mijn paard staat ook altijd alleen in mijn 2-paardstrailer. Ik laat het schot gewoon schuin staan. Heb dus voorin de 2 korte stangen en achterin 1 lange stang.
Het voordeel hiervan is dat je paard toch ruim kan gaan staan en eventueel nog wat steun van het schot heeft in de bochten.
Werkt prima!

dit is voor ons helaas geen oplossing want als hij dan het schot voelt gaat hij uit zijn tetter!
ik ben dus bang dat dit niet waardeerd,

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:42

Misschien toch eens een deskundige naar laten kijken ?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:42

Kan je niet oefenen met springstaanders? Daar een smalle opening van maken, tussen door lopen, stilstaan, buik aanraken, balkje er achter etc

Of voor de gelegenheid een 1.5 trailer huren, betaal je zelf kan de eigenaar daar geen bezwaar tegen maken, of een vrachtwagentje huren.

edit. Petra Vlasbom, is ook erg goed met trailer oefenen

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 12:53

Sleeper schreef:
Kan je niet oefenen met springstaanders? Daar een smalle opening van maken, tussen door lopen, stilstaan, buik aanraken, balkje er achter etc

Of voor de gelegenheid een 1.5 trailer huren, betaal je zelf kan de eigenaar daar geen bezwaar tegen maken, of een vrachtwagentje huren.

edit. Petra Vlasbom, is ook erg goed met trailer oefenen

ik mag met alles tegen zijn buik aan komen heeft hij geen bezwaar tegen ,
ben door de smalste paatjes gelopen met hem en dit doet hij allemaal ,

ik kan 1 straat verder op bij een goede vriendin zo een anderhalf paardstrailer lenen maar de eigenaar is er gewoon echt ff klaar mee,
ook hij is al 3 weken elke dag met ons bezig ,
we zijn nu toch van plan om het weer eens met annemarie van der toorn te proberen het is niet zo leuk om te bekennen maar ergens doen wij het denk ik toch niet goed maar we zijn ons geen van alle bewust waarvan!
we weten namelijk dat hij het echt wel kan!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:54

Jammer dat het paard destijds zo'n nare ervaring heeft gehad en zo angstig is geworden door een 'betweter die hem wel even op de trailer zou zetten'.. Sommigen!!! :(
Zie nog steeds taferelen voorbijkomen met stokken, doeken, bezemstelen en een hoop gejut, geduw en getrek.
Met een beetje pech houdt 't paardje er een levenslang trauma aan over en ben je bedankt, sneu hoor.
Ik begrijp dat de vorige eigenaar vervolgens een trailer-laadcursus heeft gedaan bij A. van der Toorn en dat het toen de goede kant uitging. Misschien is het een idee om contact met haar op te nemen, ze kent het paard en is bekend met de problematiek en juiste technieken om het paard zijn vertrouwen te herwinnen.
Laatst bijgewerkt door JPS op 05-02-11 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:59

Neem eens contact op met Eddy Modde, die kan je helpen.

http://www.diagonaal-paardenvervoer.com ... ailerladen

Er is ook een e-book van hem te krijgen over trailerladen, en op Youtube vind je de nodige filmpjes

http://www.youtube.com/user/eddymodde

en deze is gewoon heel leuk om te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=6-0bagw0 ... re=related

http://www.youtube.com/user/eddymodde#p ... ZH3OJluQOE

Het probleem in dit geval is dat het bij de ts om een bijrijdpaard gaat, en ze niet zomaar zeggenschap heeft over de manier waarop het dier getraind wordt. Ook is het niet eerlijk tegenover het dier als de eigenaar er anders mee om zou gaan dan zijzelf. Mijn advies is dan ook om dit samen met de eigenaar op te gaan lossen, bij voorkeur via Natural Horsemanship, Parelli bijv.
Maar dat betekend dat je helemaal anders met het paard moet gaan werken, en ik weet niet of jullie daar klaar voor zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:47

Hoe heet dit paard? is het een grote bruine ruin toevallig? misschien heb ik m wel gehad op cursus bij Annemarie vd zomer (18/19 juni) Ik raad je toch aan om Annemarie even te bellen voor overleg, zij kent m het beste en kan passend advies geven.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 01:02

Bach bloesem druppels laten samenstellen zoek maar ff op bokt. Dacht ook dat t reinste kul was maa warempel knol gaat e mee op de trailer, lekker relaxed!