Vorig jaar heb ik na een stomme val van mijn paard mijn enkelbanden gescheurd. Nu moet ik, in overleg met de fysio, een brace gaan aanschaffen, aangezien paardrijden nog steeds erg veel pijn doet. Ik tape mijn enkel nu steeds in, maar dit is ook niet bevorderlijk voor de huid. Wie heeft er ervaring met goede enkelbraces die in de ruitersport gebruikt worden?
Olikea
Geplaatst: 04-02-11 19:11
Ik heb vorige zomer ook mijn enkelband afgescheurd.. doet pijn he.. Heel veel beterschap ermee.
Nadat ik er aan gewend was vond ik hem heel comfortabel aan voelen.
Succes met je voet..
Nouvel
Geplaatst: 04-02-11 23:06
geen ervaring met een brace, maar ik heb inderdaad ook veel minder last sinds ik m'n beugels wat langer heb gedaan... was even wennen, maar het scheelt echt veel pijn!
Doet inderdaad meer (en langer) pijn dan ik had verwacht. Heb zelfs 7 weken op krukken gelopen.
Ik heb mijn beugels al een gaatje langer gedaan, op mijn springzadel kan ik helemaal niet zitten. Dit scheelt wel, maar ik heb toch te weinig stabiliteit en steun in mijn enkel met rijden. Vandaar de brace.
Een steunkous heb ik geprobeerd, maar is net te weinig steun. Ik moet echt iets hebben wat de draaiing van mijn enkel tegengaat. Het probleem is dat de meeste braces erg dik zijn, waardoor je je rijlaarzen of schoenen bijna niet meer aan kan.
M___ wat voor brace heb jij gehad?
wintersky
Geplaatst: 08-02-11 12:53
Bij mij hielpen ook asymmetrische stijgbeugels enorm. Zodra ik met gewone stijgbeugels ga rijden dan merk ik dat meteen aan mijn knieën en enkels.