Zeil of doek over trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nobbygaard

Zeil of doek over trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 13:21

Onze trailer moet het hele jaar buiten staan en ik begin me na jaren toch wel een beetje te ergeren hoe achteruit de buitenkant er door gaat worden qau kleur.
Weet iemand of er zeil of doek voor trailers te koop zijn en of dit goed werkt?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:43

volgens mij heb ik er wel eens een advertentie van gezien, dus ze zijn er wel.
of het ook werkt, geen idee...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:45

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:46

Kweetniet of je dat moet doen. Als je je trailer er nat onder zet, dan kan het vocht niet weg en dan gaat je trailer binnen notime rotten. Is er geen mogelijkheid om er een soort van dakje boven te fabriceren?

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 14:48

pieteritus schreef:
Kweetniet of je dat moet doen. Als je je trailer er nat onder zet, dan kan het vocht niet weg en dan gaat je trailer binnen notime rotten. Is er geen mogelijkheid om er een soort van dakje boven te fabriceren?

Hier zijn wij dus ook bang voor, vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die ervaring ermee heeft of dit niet gaat rotten. Helaas hebben wij geen mogelijkheid om een afdak er te maken.

Divine

Re: Zeil of doek over trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:57

Geen trailer inpakken onder een hoes, hoe droog ie ook is: luchtvochtigheid zorgt altijd voor condensvorming (en op langere duur: rottigheid).
Wat je wel kan doen is een zeil eroverheen spannen, zodat de zijkanten onbedekt blijven maar toch vrij van regen.

zoiets:
Afbeelding

Zo hebben wij het de eerste jaren ook gedaan met onze houten trailer, en nadat we de buitenkant hadden aangepakt (lees: schuren en in de olie zetten) is ie altijd mooi gebleven op deze manier. Aan de voor- en achterkant zelfde principe toepassen...

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:44

Wij deden een dekzeil over de trailer heen, dat hielp goed (met een spanbantje) maar na 1 jaar was dat zeil helemaal kapot |( .. en het is super veel moeite vooral als je hem regelmatig gebruikt, hebben het ook opgegeven!! Maar hij bleef er wel mooier door!
Nu was ik hem maar 2x per jaar om de groende mos aanslag van t dak weg te halen :+
maar nee helaas ook geen oplossing, maar herken het probleem!

nl84ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:21

zeilmakerij?