Langs de weg is madame nu erg braaf, vooral als er een ander paard bij is.
Alleen blijven vrachtwagens een probleem, en dan bedoel ik die grote vrachtwagens die bij supermarkten leveren.
Ik heb het al veel geoefenend, na het rijden uitstappen langs de weg en dergelijke (met m'n vader erbij), maar veel minder wordt de angst niet.
Opzich gaat ze er niet vandoor, maar ze draait soms in een enorme ruk om of ze gaat (laag)steigeren.
Ik krijg het er gewoon niet uit. Het is gewoon ook dwarsheid omdat ze verder voor NIETS bang is, en dit gewoon een gevoelig punt voor mij is en zij daar onmiddelijk gebruik van maakt.

Nu is mijn vraag, hoe los ik dit op als ik op de weg ben? Ik ga sowieso nog oefenen, maar hoe moet ik zo'n situatie oplossen?
Als ik oefen is er altijd iemand bij, maar op dat moment kan er niemand meelopen en moet ik het dus zelf doen in geval van nood!
Ik rijd gewoon op fietspaden maar die liggen wel naast de weg!

Maar het gaat nu steeds beter, mede door veel meer te oefenen, maar meestal rij ik gewoon rustig door alsof er niks aan de hand is. Met bussen gaat het nu al veel beter
Het is bij mij juist zo als er een persoon mee is op de fiets of lopend gaat hij daar heel erg op steunen en is juist bang, dus ik rij nu liever alleen met hem een buitenritje