Wie van de eigenaren die het paard 24/7 buiten heeft staan zonder deken gooit de regendeken erop voor de komende dagen, gezien de regenachtige voorspelling met veel wind? Ik twijfel..
en bij geen schuilstal, maar wel rij bomen en struiken?
Imre
Geplaatst: 03-02-11 16:49
Die van mij staan de hele winter met een regendekentje, hebben geen schuilmogelijkheid. Mijn ene paard zou best zonder kunnen nu het wat warmer is, maar met de voorspelde wind en regen blijft de deken lekker op.
Als het aan een stuk door regent gaat ie hier wel op. Als er droge perioden tussen zitten en wat flinke buien hier en daar blijven ze lekker zonder, kan prima.
zelfde als ikbenellie, maar voornamelijk vanwege de harde wind. als het regent met tussenpozen blijft de deken af. waait het hard en houdt het lang aan, gaat het dekentje even op.
aerdenhout1
Geplaatst: 03-02-11 17:07
Lekker om doen! Slaap je vast zelf ook plezieriger als het s' nacht te keer gaat! Liever het dek voor niets om als komen en je paard staat te ralibalen van de kou.
Ja, inderdaad, ik lig vaak 's nachts niet lekker in bed als het toch harder tekeer gaat dan ik had verwacht.. En volgens mij is er best wat wind op komst..
harryhengst
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-11 20:11
hmm.. heb em niet omgedaan, ze waren bijna helemaal droog, alleen bovenop de kont was de vacht nog vochtig/nat.. Dus maar zo laten staan.. Hopelijk valt het mee met de heftige regenval..
_Dune_
Geplaatst: 03-02-11 21:10
Volgens buienradar gaat het wel regenen, maar valt het reuze mee. Geen extreme hoeveelheden en het zijn buien, geen langdurige regen.