bedrijfsuitje, trektocht maken, waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paperclip

bedrijfsuitje, trektocht maken, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 16:13

Hallo allemaal,

Ik loop op het moment stage en ik moet als eindopdracht een bedrijfsuitje organiseren.
Nu hadden wij het idee om een strandrit te maken, dit gaat helaas niet door omdat in de periode dat wij gaan het strand overdag dicht is voor ruiters. Dus had ik een trektocht bedacht.

Het moet wel een beetje te doen zijn qua reistijd dus het moet in zuid-holland zijn. Het is een groep van ongeveer 15 personen.

Wie heeft er een leuk idee?

Groetjes

Tessebes

Re: bedrijfsuitje, trektocht maken, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:39

Ik denk dat het doel van een eindopdracht is dat je het zelf bedenkt en niet voor laat kauwen door bokt. ;)
Hoe zie je de trektocht voor je dan? Dit is over het algemeen een tocht van meerdere dagen. Op wat voor bedrijf loop je stage en wat voor mensen werken er?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:04

Kunnen al deze mensen wel paardrijden? Dat haal ik namelijk niet uit je verhaal. Zo niet, dan lijkt het me geen goed plan.
Kunnen ze wel rijden, kun je dan niet beter een langere buitenrit doen ipv een trektocht?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:06

Of een puzzeltocht uitzetten?

paperclip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 09:51

Ja ik bedoelde ook een buitenrit, het is de bedoeling dat we één dag met elkaar op stap gaan. Mijn idee was dan ook om een rit van één dag te maken. En het is niet de bedoeling dat ik het voor wil laten kauwen door bokt, maar ik vroeg me gewoon af of er mensen zijn die goede ervaringen hebben op een bepaalde stal. Of of er iemand is die weet waar dit mogelijk is. Het is dus niet zo dat ik zelf niet rondkijk.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:05

Maar kunnen deze mensen zelf ook allemaal paardrijden?

paperclip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:45

Niet allemaal, maar het is dan ook de bedoeling dat het een rustige rit word. De mensen die niet of niet goed kunnen rijden gaan aan een touw bij de mensen die wel kunnen rijden.

Zo heb ik vroeger toen ik nog niet kon rijden ook al mijn buitenritten gemaakt. En ja, dat was gewoon via de manege dus niet zomaar met iemand die niet wist wat hij deed.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:50

Misschien dat zoiets vroeger nog wel kon, maar ik denk dat je tegenwoordig maar weinig maneges vind waar je op buitenrit kan gaan met mensen die niet kunnen paardrijden.
Bij manege van Loon in Loon op Zand hebben ze daarvoor de Hittax uitgevonden;

http://www.hotelmanegevanloon.nl/cms/in ... age=hittax

Tja, ik weet ook nog steeds niet wat ik er van moet denken, maar ik geloof wel dat het een heel stuk veilger is dan mensen meenemen aan een touwtje terwijl je zelf op een paard zit.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:19

kunnen de mensen die niet kunnen rijden niet gewoon beter mee in een huifkar? Dat is toch ook al geweldig?

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:23

Ik zou de mensen die niet kunnen rijden bijvoorbeel in een huifkar zetten.. en die wel kunnen rijden gwoon op buitenrit?

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:24

Kan je niet beter iets anders met paarden gaan doen dan rijden? Bijvoorbeeld iets als dit http://www.paardenessentie.nl/bedrijven
Misschien dat er mensen bijzitten die het helemaal niet durven te rijden :=

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:06

paperclip schreef:
Ja ik bedoelde ook een buitenrit, het is de bedoeling dat we één dag met elkaar op stap gaan. Mijn idee was dan ook om een rit van één dag te maken. En het is niet de bedoeling dat ik het voor wil laten kauwen door bokt, maar ik vroeg me gewoon af of er mensen zijn die goede ervaringen hebben op een bepaalde stal. Of of er iemand is die weet waar dit mogelijk is. Het is dus niet zo dat ik zelf niet rondkijk.

Dit is niet te doen voor mensen die niet heel regelmatig op een paard zitten. Een hele dag op een paard zitten is voor de gemiddelde manegeruiter al reden voor flink spierpijn, laat staan voor mensen die nog nooit hebben gereden. Daarnaast is het voor de paarden ook niet te doen om een hele dag met zo'n zak aardappelen op de rug rond te lopen.
Kies inderdaad liever voor een huifkartocht (met picknick?) of iets heel anders, maar je kunt niet een dagvullend programma maken van een buitenrit met onervaren ruiters.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:27

Wat betaald het bedrijf per persoon bij, hoeveel wil de groep er (meer) aan spenderen,
hoe lang mag de reistijd maximaal zijn?
Ga je met auto's, wie is de bob?
Welke regio, zijn het werklui of kantoorpersoneel?
Welke tijd van het jaar heeft het doorgang?
Een klein beetje inleven in de groep geeft snel genoeg een antwoord wat zij leuk vinden.
:j