Laklaarzen helemaal lak of toch deels leder?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne51

Laklaarzen helemaal lak of toch deels leder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:51

Hallo allemaal,

ik zit in dubio....
ben ik overweging om laklaarzen aan te schaffen alleen de keuze ligt hem nog in het
geheel lak of binnenkant toch leder te doen omdat ik bang ben dat ze piepen en misschien sneller slijten?

Ze zijn bedoeld voor 1x per week op de wedstrijden.
Dus wat zijn jullie ervaringen met jullie laklaarzen of van wat je om hebt gezien/gehoord?
Piepen en slijten ze? En wat is mooier, want kan me ook niet helemaal een beeld voorstellen met ''gewoon''leder aan de binnenkant.

Foto's zijn ook welkom zodat ik een beeld heb van jullie laarzen :+

Groetjes Anne

Yellomofoon

Re: Laklaarzen helemaal lak of toch deels leder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 03:22

Ik vind laklaarzen geweldig! maar mijn moeder vind ze ordinair, dus heb nu laarzen met een lakneusje en lakband vanboven, zal morgen foto's plaatsen :)

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 03:30

Ik geef je moeder groot gelijk.
Los van dat: Laklaarzen zijn niet echt tegen een stootje bestand en je ziet er alles op.
Na een tijdje lat de lak ook vaak los of gaat scheurtjes vertonen en bladdert dan af.
Dit komt omdat de lak altijd te hard is en het leder eronder vrij zacht.

Heb je echt goede, dan moet je een hulp gaan zoeken om ze aan en uit te trekken.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 03:40

ik zie niet in waarom het ordinair is, maargoed, meningen kunnen leuk verschillen :P

ik ken iemand die lakleer heeft en aan de binnenkant gewoon leer, daar zie je niet heel veel verschil in, het was dat ze het zei, anders had ik dat niet eens gezien. en toen stond ze gewoon tegenover me (op het paard zie je dat natuurlijk sowieso niet)
ik vond het in ieder geval erg mooi!! (ik wil ze ooook :'))

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 03:45

Te veel bling bling...
Als je een rijlaars goed poetst... dan geeft het een mooiere en diepere glans.
Lak ziet er toch altijd een beetje nep uit.

zovietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:39

Een vriendin van mij heeft ze. Ze zijn helemaal van lak met steentjes in de boog. Je moet er van houden. Ze blijven bij haar super mooi, maar ze heeft een keer tegen een paaltje aangezeten en die kras is niet meer weg te werken, das het nadeel van lak.
Ze zijn van petrie. Ik vind ze voor op wedstrijd erg mooi

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:44

Bij lipica laarzen kan je zowizo de hele laarzen aanpassen zoals jij dat wil. Ik vind lak heel erg mooi. Ik zou denk ik gaan voor een laars met gewoon leer aan de binnenkant en dan de rst van de laars helemaal lak. Of je doet de neus hiel en een jachtkap in lak. Is heeeeel mooi en absoluut niet ordinair. Vooral als je jachtkap dan in krokodillen of kaaiman leer is. Dat is zoooooo gaaf :)

Wil je foto's zien? Op hyves moet je even naar Lipica zoeken (wel ingelogt zijn) en daar staan tonnen en tonnen met foto's van verschillende modellen laarzen met en zonder lak. Misschien zie je dan iets wat je nog veel mooier vind...

We zijn van het lipica topic bezig een verzameltopic te maken, maar het schiet niet echt op...