Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emmycupid

Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:58

Vraag me af of er mensen zijn die zoiets spectaculairs meegemaakt hebben...
Ik zelf namelijk wel, hehe... Op een mooie lentedag reed ik over de dijk.
Op eens kreeg de knol de gekte in z'n kop en bedacht dat hij naar huis ging rennen, en hard ook.
In volle galop galloppeerde die de dijk af (en nee, ik had niets te beginnen).
vervolgens rende die door, en sloeg naar rechts af in een jawel, rechte hoek.
Waarbij ik dus linearect rechtdoor vloog. Tegen het hek aan klapte,
en vraag niet hoe, maar ik had zelfs het hoofdstel in mijn handen.
Nou, mijn paard er natuurlijk vandoor, haha. Mank, en al godverend liep
ik het dorp door: ''Heeft iemand m'n paard gezien?'' Maarja, die was natuurlijk allang weer thuis.
Toen ik eenmaal thuis was iedereen al over de rooie dat ik misschien ergens
naast de weg zou liggen, en ze hadden hem al afgezadeld.
Ik hem weer opgezadeld en vervolgens en enorme buitenrit gemaakt.
Dat zal je leren dacht ik haha!
Iemand iets soortgelijks meegemaakt, ben benieuwd!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:01

Ja ikke,
Dravertje die gek was op rengalop en buitenritten, hij rennen tot hij opeens wat hoorde
en ja hij kon in 1x stilstaan, ik echter niet :')
Toen lag ik even verderop op de grond haha, gelukkig had ik helemaal niks (behalve wat blauwe plekken)
En dan kijkt ie je ook echt aan met zo'n vage blik _O-

Emmycupid

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 20:02

hahahaha, hilarisch. de jouwe bleef teminste staan!

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:02

Ohjee, maar gelukkig was je paardje heel thuis gekomen.
Daar ben ik altijd zo bang voor, dat ze zo over de weg vliegen := moet er niet aan denken.
Ik zorg wel altijd dat ik mijn mobiele telefoon bij heb :)*

Niet echt afgevallen maar toch.
Toen ik een buitenrit met een vriendin ging maken zijn we naar een meer gereden.
Lekker een beetje aan de kant gestapt en later er in. Nou, ik was zo druk aan het kletsen en mijn pony hield schijnbaar van zwemmen.
Daar lag ik dan te spartelen op de grond en meneer rolt rustig over me heen, ging dus liggen. ik gauw m'n beugels uitgedaan. kon gelukkig me pony nog pakken..
Alles nog heel behalve dat 't kleddernat en modderig was :+ Ohja, m'n telefoon had het niet overleefd :n

suuzje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:04

haha dat overkomt je wel is

Ik heb eerder op de manege wel is gehad
wij hadden altijd zo'n crossbosje waar we na de les door heen crosden met de pony's

een keer zat ik echt op een bokkend paard
Ik draafde er eerst een keer door, dat ging goed
toen ging ik er in galop door, net de laatste hindernis springt die en bokt hij gelijk
en ik vlieg recht in brandnetels :(

Silence

mysa
correspondent/vertaler

Wat goed van je, t.s., dat je hem zo weer opgezadeld hebt. Heeft dat ook geholpen in die zin dat hij 't nooit weer gedaan heeft?

Mijn eerste paard had ook een leuk trekje: in volle galop afslaan, zelfs als er geen afslag was. Ik ben dus ook een aantal keren rechtdoor gegaan. Uiteindelijk reageerde ik zo automatisch dat ik kon blijven zitten. Maar o wee, als er iemand anders op reed, die ging er geheid af!

mltex

Nog nooit gelukkig. In de bak daarentegen...... *schraapt keel*

Emmycupid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 20:06

mysa schreef:
Wat goed van je, t.s., dat je hem zo weer opgezadeld hebt. Heeft dat ook geholpen in die zin dat hij 't nooit weer gedaan heeft?

Mijn eerste paard had ook een leuk trekje: in volle galop afslaan, zelfs als er geen afslag was. Ik ben dus ook een aantal keren rechtdoor gegaan. Uiteindelijk reageerde ik zo automatisch dat ik kon blijven zitten. Maar o wee, als er iemand anders op reed, die ging er geheid af!

nouja, 't was gewoon een eigenwijze haf. maar ik was zo kwaad dat die dat gedaan had haha, ik kon hem wel een tik verkopen... maar daar heb je niets aan achteraf... zo'n lange buitenrit is dan ook nog eens leuk voor mezelf haha.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:06

Ik reed vroeger altijd in het bos en ben er regelmatig af gevallen.
De meest spectaculaire was denk ik wel toen we de hei op kwamen en er ineens een hond opdook die achter mn pony aan ging. Pony had nogal angst voor honden omdat hij als veulen bijna is doodgebeten door twee honden en besloot er dus vandoor te vliegen. Ik was daar niet op voorbereid en lag er dus met een flinke smakkert naast. Deed nog een poging om de teugels vast te houden, waardoor ik nog een stuk mee werd gesleurd. Maar dat hield ik niet lang vol dus toen was het dag pony :evaw:

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:07

idd goed dat je nog lang rit hebt gemaakt

ik ben er 3 keer afgevallen op buitenrit. 1 x over de kop gegaan met pony en al.
1 keer had ik handpaard bij paard waar ik opzat ding wel door de plas andere niet en ik werd er dus achterover afgetrokken in de plas.
en 3de keer was mn paard in heet bos bang voor een groen bosje. zijn we achterovergeklapt in een sloot.

Emmycupid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 20:08

Silence schreef:
Ik heb er buiten enkele keren naast gelegen.
Maar de meest extreme heb ik toen ook op Bokt gezet:
[PP] Mijn capje, mijn redding....

haha, extreem! cap's zijn zeker erg belangrijk! :P

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:08

Nee nog nooit gelukkig maar wel bijna een keer tijdens ponykamp 2 jaar terug. Beugel was echt afgebroken aan een kant dus heb ik een uur met een beugel moeten rijden. Leer je wel van zitten :')

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:09

Ik was net 100 meter verwijderd van stal. Paard draaft buiten altijd met extra swung en danste over het zandpad. Opeens was er een vervelende grasspriet, dat enge ding liet mijn paard verschrikkelijk schrikken. Echter hing ik ergens in de lucht (lichtrijden) toen mijn paard een sprong naar links nam. Onderweg richting het zadel, bleek het zadel zich niet meer onder mijn kont te bevinden en plofte ik in het zand.
Paard stapte rustig richting stal. De dombo ging daarbij wel op de teugels staan waardoor ze het (net nieuwe!) hoofdstel kapot trok.
Kon haar gelukkig snel pakken. Vind het altijd zo'n eng idee dat ze de weg op kunnen vliegen oid.
Tegenwoordig stap ik buiten alleen nog maar, echter is het wel weer de bedoeling dit voorjaar te gaan draven en misschien zelfs, ooit, de galop uit te proberen.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 02-02-11 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Emmycupid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 20:10

ikke20 schreef:
idd goed dat je nog lang rit hebt gemaakt

ik ben er 3 keer afgevallen op buitenrit. 1 x over de kop gegaan met pony en al.
1 keer had ik handpaard bij paard waar ik opzat ding wel door de plas andere niet en ik werd er dus achterover afgetrokken in de plas.
en 3de keer was mn paard in heet bos bang voor een groen bosje. zijn we achterovergeklapt in een sloot.

hahahaha, je overtreft me wel zeg... respect!

Antje1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:11

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad als rider01 :P Lekker hard galopje aan het maken en ineens was er iets engs op de weg, en meneer volop in de rem ... Voor ik het wist lag ik op de grond. Alleen kwam ik er iets minder goed vanaf, had een zwaar gekneusd bekken. Gelukkig had ik mijn mobiel bij me, want ik was zelf niet meer overeind gekomen :P En hij keek me zo onschuldig en verbaasd aan, haha.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:12

Hahaha, ik bleef in een boom hangen.. :')
Moest met een paard onder een laag handende tak van een boom door rijden.
Dat paardje liep gewoon door en ik moest die tak pakken en tegelijkertijd omhoog houden zodat wij eronder door konden.
Ik kreeg die tak niet te pakken en toen hing ik in de boom. :') Paard schrok zich natuurlijk rot en rende onder me vandaan.
En toen, ploff.. daar lag ik even later al weer uit de boom gevallen op de grond. :+

Narratify

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:12

Ja, ik reed op een lang pad en ik ging aan galloperen, (mijn paard schrikt van boomstronken 8)7 )
en hij schrok van een boomstronk. springt weg naar rechts, dus ik beweeg mee naar rechts, maar daar lag nog een stronk en hij sprong gelijk daarna weer naar links. En toen was ik rechts en het paard links.
Ik kon de teugels niet meer pakken en hij rent weg. terug naar de weg rent de weg over gelukkig heeft een man hem gevangen dus toen ik aan kwam lopen was me paard helemaal kletsnat en bang zo sneu.

En een keertje toen ik aan het trainen was op een weitje in het bos. Begon die echt heel veel te bokken en te doen. Toen stond hij stil (ik op zijn nek) en toen deed hij nog een sprong en toen lag ik eraf. wel de teugels dit keer.

Emmycupid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 20:14

der zitten echt hilarische verhalen tussen :')

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:15

Ja, pas nog, dankzij een asociale automobilist. Ik lag op het asvalt, paard rende weg maar kwam goddank terug.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:16

Ik heb het ook wel eens gehad, en dan was ik nog op het kamp van mijn manege mee als leiding :')
Mijn paard was al enorm aan het bokken, en toen degene die voorop reed een kickstart maakte, toen hield ik der niet meer en ben ik er vanaf gevlogen.
Hoe stom ook, in een eerste reflex heb ik wel de teugels vastgehouden. Ik had verder niks, behalve wat blauwe plekken, en zere handen, want het teruglopen was erg moeilijk (paard was niet meer te houden bijna, omdat de rest van de groep al 400 meter verderop was)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:16

Ik ben er een keer afgevallen tijdens een rondje stappen! Paard had een dik been en wat mocht was buiten stappen, rechtdoor op het harde. Onderweg kwamen we een andere pony van stal tegen, in de bosjes voor een huis blafte een hond. Paard schrok, draait zich 180 graden om en daar lag ik in het zand. We hadden al een aantal dagen staptrainig erop zitten, dus ze wist nu precies waar de enge dingen zaten. Daarna was ze zo hyper dat ik er niet meer op kon. Uiteindelijk maar in de binnenbak gaan stappen.

Dochter is er een keer afgevallen toen ze een kudde schaapjes tegen kwam. Vond paard ook niet zo leuk, maakt weer haar bekende draai op een dubbeltje en boem, daar lag dochter in het zand. Staan er allerlei mensen te kijken naar de schapen en hoe zij er af valt. Dat commentaar dat ze kreeg. echt erg. Zij heeft paard aan de hand meegenomen langs de schapen, blik strak vooruit, er weer op en buitenrit afgemaakt.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:17

starangel0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:19

Ik ben er volgens mij nooit afgevallen met buitenritten xD dat is best wel goed xD Maarja, eens moet de eerste keer zijn >.< Ik had wel een keertje met een shetlander die ik toen verzorgde al ruim 4 jaar geleden ofzo, dat ik met haar een buitenritje deed, en mijn zus liep er dan mee. We reden toen op een soort afgesloten landtong van denk ik iets minder dan 1 km, dus ik was met een halfuurtje ruim heen en weer. Mijn zus en ik hadden toen besloten om ergens op het einde wat te gaan eten, dus hup ik van die pony af, en toen gingen we t hoofdstel verwisselen met het halster. Ik weet niet meer precies wat er gebeurde, maar toen mijn zus het hoofdstel af had gedaan, ging ze er ineens vandoor in galop. Wij erachteraan natuurlijk, want ja zo snel kon ze niet rennen, en ergens verderop hadden kamperende mensen gezien wat er was gebeurd, en hadden een soort menselijke ketting gevormd om zo dat paardje tegen te houden. Het werkte, niemand raakte gewond maar we letten voortaan wel ietsjes beter op met het verwisselen XD

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:20

Ik ook, ik reed in het bos en was gewoon aant stappen aan een lange teugel. Tot ze inene begint te springen en ik haar hoofd niet meer omhoog krijg. Zo gaat het even een paar meter tot ze inene naar links gaat en ik dus rechtsaf.. Ik op de grond op een boomstam, wilde haar nog vasthouden, maar 1.78 redde ik niet al liggend op de grond. Dus losgelaten... Paard rende naar de grote weg, ik op gesprongen en erachteraan. Stopte een auto op de weg, met de vraag of dat mijn paard was. Ik ingestapt en op de gok naar stal terug gereden. En daar was ze hoor.. Staleigenaar wilde me net gaan zoeken. Eenmaal in de stal stond ze doodleuk te kijken naar me terwijl ze werd afgezadeld..
Ze is dus gewoon over een 60 km weg gerend, vervolgens een kruispunt met 60/ 80 km overgestoken en veilig, zonder blessure of kapot tuig op stal aangekomen :+
ik had alleen me heup bont en blauw, gelukkig.