iets van een contract?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blue_kim

iets van een contract?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 16:58

Hallo,
Ik sta samen met een paar vriendinnen op een doe het zelf stal.
Wij hebben dat we daar kwamen staan, afgesproken om het binnen en buiten zetten van de paarden te verdelen onder de eigenaren, zodat niet iedreen dus elke dag zijn paard binnen en buiten hoeft te zetten, maar dit dus ongeveer 5 keer in de week moet doen.

Maar nu heeft iemand 2 jonge grietjes als verzorgsters (12 en 14) en die laat zij dus nu op haar dagen de paarden binnen halen. Een tijdje geleden is bij de 14 jarige dr arm uit de kom getrokken omdat er een paard schrok.
Toen heb ik aal aangegeven dat ik niet wilde dat die jonge grietjes alleen met paarden liepen, omdat er wel ik weet niet wat kan gebeuren.

Maar nu hoor ik via via, dat ze toch die meisjes met mijn paard laten lopen. Ik heb daarop echt heel duidelijk gemaakt dat ik t neit wil hebben, niet eens om wat er met die meisjes kan gebeuren, maar wat als ze mijn paard los laten en die breekt zijn been.... wie draait er dan op voor de DA kosten??
Maar daar wil die vriendin dus niet aan. Ze vind dat ik me aanstel en zegt dat mijn paard de laatste tijd heel erg lief is bij die meiden.
ja de laatste tijd, maar het hoeft natuurlijk maar 1 keer fout te gaan.

Ik ben destijds akkoord gegaan om deze regeling te treffen omdat we als eigenaren allemaal dusdanig overwicht op een paard hebben dat nare ongelukken vrijwel uitgesloten kunnen worden. Maar ik ben er niet mee akkoord gegaan dat er 12 jarige meisjes met mijn paard lopen.

Is er niet is van een contract op te stellen, dat zij zelf de paarden binnen moet halen en neit haar verzorgers, of dat als er wat gebeurt dat ik alle kosten op haar kan verhalen.
Of is het niet mogelijk om zoiets rechtsgeldig te maken?

(overigens zelf de paarden binnen halen is ivm mijn werk echt geen optie, dan moet ik al iemand gaan inhuren of een andere stal zoeken)

Nicky__

Re: iets van een contract?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:02

ik denk dat je als ze de verzorgers het nog steeds laat doen, inderdaad moet afspreken dat alle kosten die kunnen worden gemaakt voor haar zijn. wat vinden jou stalgenoten hiervan? als jullie het er allemaal niet mee eens zijn komt het anders over dan dat alleen jij het er niet mee eens bent!

blue_kim

Re: iets van een contract?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 17:10

Ja dat heb ik ook wel tegen dr gezegd hoor, dat ik het op haar ga verhalen. (naja ik zei het wat minder netjes, ik heb gezegd dat als er wat met mijn paard gebeurd door toe doen van hun, dat ik dr kaal pluk :P )

Maar ja is het als het gebeurd niet gewoon haar woord tegen het mijne? daarom zou ik toch graag iets op papier willen. niet dat geld mijn paard kan vervangen mocht het zijn been breken oid.

Maar al is het alleen maar om een beetje dreigend over te komen, dat ze echt weet dat het menis is.
Want misschien dat ze dan wel zoiets heeft van ik doe het toch maar zelf. Want ik wil dus gewoon het risico niet eens nemen dat het zou kunnen gebeuren.
Maar ja controleren of ze die meiden niet met mijn paarden laat lopen, dat gaat niet lukken.

Onze andere stal genoot denkt er net zo over als mij, maar ja zij is net als mij afhankelijk in de avond uren van onze andere stalgenoot qua binnen zetten.