Oefenparcours

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FFKJC_

Oefenparcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 22:30

ik wil eigenlijk erg graag in maart een oefen parcours gaan springen
alleen weet ik niet zo goed wat ik daar van moet verwachten & hoe k me daarop moet voorbereiden
ik heb zelf nog nooit een parcours gesprongen en mijn paard ook niet.
thuis kan ik nu wel meerdere hindernissen achter elkaar springen vanuit galop
ze vind springen erg leuk maar vind 'rare' dingen zoals hekjes enzo wel spannend
daarom heb ik geen idee hoe ze zal reageren in het parcours en weet ik ook niet hoe k haar nou rond moet sturen
iemand enige ervaring om zelf als groen en groen paard voor het eerst een parcours te springen?
ik start denk ik rond de 40/50/60 cm gewoon puur voor t oefenen..
maar weet niet hoe k dit moet aanpakken
dus iemand tips? ik ben nogal zenuwachtig aangelegd..

Biskwie

Re: Oefenparcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:00

Thuis lekker lijntjes blijven springen en ook de hoogte opbouwen. De eerste oefenparkoertjes starten op een hoogte waarop je heel zeker bent, liever de eerste paar keer lekker laag, goed voor je zelfvertrouwen en zo kun je meer inzicht opdoen en overzicht over het parcours houden. Dit zal je steeds makkelijker afgaan en zo kun je langzaam je hoogte opbouwen. Succes!

FFKJC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 23:03

Biskwie schreef:
Thuis lekker lijntjes blijven springen en ook de hoogte opbouwen. De eerste oefenparkoertjes starten op een hoogte waarop je heel zeker bent, liever de eerste paar keer lekker laag, goed voor je zelfvertrouwen en zo kun je meer inzicht opdoen en overzicht over het parcours houden. Dit zal je steeds makkelijker afgaan en zo kun je langzaam je hoogte opbouwen. Succes!

Oke Super! Dankjewel!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:37

Misschien kun je eerst eens bij het betreffende oefenparcours gaan kijken zodat je weet hoe het allemaal gaat. Als je dan zelf wil gaan is het handig als er iemand met je meegaat die al vaker springparcoursen heeft gereden, diegene kan je dan helpen met parcoursverkennen en losspringen en evt. tips geven in het parcours.

ellen98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:07

Biskwie schreef:

idd mee eens !! :D

Xx

FFKJC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:55

malloesje schreef:
Misschien kun je eerst eens bij het betreffende oefenparcours gaan kijken zodat je weet hoe het allemaal gaat. Als je dan zelf wil gaan is het handig als er iemand met je meegaat die al vaker springparcoursen heeft gereden, diegene kan je dan helpen met parcoursverkennen en losspringen en evt. tips geven in het parcours.

Oke super dankjewel!
ik ga morgen kyken bij het parcours waar ik dan zelf ook ga springen over enkele weken!
Handige tips dank!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:04

Ik ben een weekje terug ook voor het eerst gegaan. Bij mij ging het zo: Parcour lopen, inrijden, dan kom je de bak binnen en groet je. Dan spring je je parcour en ben je klaar.

Gewoon thuis lekker wat springen, maak je vooral niet te druk, het is alleen maar om te oefenen!

FFKJC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:44

marjolein_el schreef:
Ik ben een weekje terug ook voor het eerst gegaan. Bij mij ging het zo: Parcour lopen, inrijden, dan kom je de bak binnen en groet je. Dan spring je je parcour en ben je klaar.

Gewoon thuis lekker wat springen, maak je vooral niet te druk, het is alleen maar om te oefenen!

bedankt, ja k weet t maar k ben zelf echt een zenuw lijer & ik en mn paard hebben t nog nooit eerder gedaan
dus k heb echt geeeeen idee wat k ervan moet verwachten!
ik ga morgen wss even kijken bij het parcours en dan met enkele weken zal ik daar dan zelf starten!
best spannende gedachten
maar hoe jij dat zegt, gewoon parcour lopen inrijden parcour springen en klaar, klinkt lekker droog maar helpt echt! Dankje!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:46

haha, ja ik vond het ook best eng maar stelde eigenlijk niet zoveel voor! Gewoon lekker parcour springen.

FFKJC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:48

marjolein_el schreef:
haha, ja ik vond het ook best eng maar stelde eigenlijk niet zoveel voor! Gewoon lekker parcour springen.

haha okee fijn te weten dat k niet de enigste ben die om dat soort dingen zit te stressen!
dankjewel!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:18

bij ons gaan de oefenparcoursen meestl als volgt:

je mag eerst met zn 3en in de bak om 1x over alle hindernissen te springen de begeleiders gaan er naast staan, het is ook de bedoeling van een oefenparcours dat er geen druk op je ligt en dat je paard en jij een beetje het idee krijgen wat er gebeurt en hoe je zon parcoursje nou moet/kunt springen