Help, hoefafdrukken in mijn nieuwe Atec trailer/bodem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

Help, hoefafdrukken in mijn nieuwe Atec trailer/bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 20:35

Ik heb even een vraagje. Ik heb in juli een hele nieuwe Atec trailer gehaald, maar na de eerste keer al gebruikt te hebben stonden er bij de achterbenen wat hoefafdrukken in. Ik heb gelijk de dealer gebeld en deze heeft de trailer weer naar de fabriek gezonden en er is netjes een nieuwe bodem in gegoten. De verhoudingen voor de gietvloer waren verkeerd geweest waarschijnlijk.

Ik heb de trailer begin december weer op kunnen halen. Door het weer heb ik hem echter een tijdje niet gebruikt, maar van de week weer eens meegenomen. Maar wat blijkt nu, er staan weer afdrukken in. Ik vraag me af of ik nu de enige ben die hier last van heeft. Of kan het zo zijn dat je afdrukken ziet? Ik moet wel zeggen dat het deze keer wel minder is dan de eerste keer.

Ik ga de dealer in ieder geval wel even bellen, dan heb ik het in ieder geval tijdig gemeld.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 21:51

zolang die hoefafdrukken niet dieper zijn dan de rest vd bodem is er niks aan de hand, er mag geen water in blijven liggen zeg maar...
Het rubber blijft nl niet nieuw en superschoon, een paard weegt al gauw meer dan een mens en dan komt er een lichte afdruk op het rubber. Of je moet eerst zn voeten en misschien ijzers even wassen voor je de trailer opgaat.... :+

pieteritus

Re: Help, hoefafdrukken in mijn nieuwe Atec trailer/bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:50

Vroegâh heb ik ook een Atec gehad en die had het ook. De antislip-gietvloer is niet zo hard als een rubber verlijmde mat. Bij mij waren de afdrukken niet zo dramatisch dat ik er werk van heb gemaakt. Als jij vind dat het niet aan je verwachting voldoet, zou ik er zeker mee teruggaan.
Heb je in de tussenliggende periode een vervangende trailer gekregen?

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 13:56

cissy schreef:
zolang die hoefafdrukken niet dieper zijn dan de rest vd bodem is er niks aan de hand, er mag geen water in blijven liggen zeg maar...
Het rubber blijft nl niet nieuw en superschoon, een paard weegt al gauw meer dan een mens en dan komt er een lichte afdruk op het rubber. Of je moet eerst zn voeten en misschien ijzers even wassen voor je de trailer opgaat.... :+

Het gaat mij er ook niet om dat de vloer nieuw blijft, het is een gebruiksvoorwerp. Maar tussen normale gebruiksslijtage en hele afdrukken die er in staan, vind ik nogal een verschil. Vandaar mijn vraag of er meer mensen zijn die hier last van hebben.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 13:57

pieteritus schreef:
Vroegâh heb ik ook een Atec gehad en die had het ook. De antislip-gietvloer is niet zo hard als een rubber verlijmde mat. Bij mij waren de afdrukken niet zo dramatisch dat ik er werk van heb gemaakt. Als jij vind dat het niet aan je verwachting voldoet, zou ik er zeker mee teruggaan.
Heb je in de tussenliggende periode een vervangende trailer gekregen?

Ik zal de dealer vandaag gewoon eens bellen en overleggen. Ik heb heel netjes van hem een leentrailer meegekregen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:56

Yep, ik heb inmiddels mijn 2e Atec trailer en bij de vorige en ook bij deze heb ik afdrukken van de ijzers in het gietrubber staan. Bij de 1e trailer heeft er 3x per week een paard op gestaan zonder schade oid aan de bodem, dus de gietvloer is wel sterk!. Nu heb ik 2 rubberen matten in de trailer liggen, los over de bodem heen. 1 Van mijn paarden krabt namelijk met het voorbeen en ik ben bang dat hij dan wel door de vloer gaat met z'n ijzers.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:57

ik heb een atec uit 2003, nieuw gekcht, ook hier de afdrukken. Niks aan de hand, wordt veelvuldig gebruikt en is nog prima in orde.