Digitale startkaart, Startcoupons invullen en meer vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DromenLies

Digitale startkaart, Startcoupons invullen en meer vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 10:57

Beste wedstrijdruiter,

Ik heb een aantal vragen die voor jullie vast heel eenvoudig te beantwoorden zijn. Ik heb een startkaart aangevraagd via het internet, als ik nu op wedstrijd ga moet ik mijn startkaart meenemen als ik het goed begrepen heb maar ik heb helemaal geen hardcopy versie hiervan. Moet ik iets van het internet uitprinten en voldoet dat dan? Is het nog nodig om een startkaart nadat hij is aangevraagd te activeren?

Als ik me wil opgeven voor een wedstrijd moet ik dan op de startcoupons die ik toestuur de wedstrijd en de datum invullen of doet de jury dat?

Ik ben ook aangesloten bij een vereniging en zou dus het tijdschrift paard & sport moeten ontvangen als ik het goed heb, hoe vaak komt dit blaadje uit?

Alvast bedankt

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:12

Startkaart krijg je thuisgestuurd. Moet je je handtekening opzetten en altijd meenemen, net als je paspoort van je paard.

De startcoupons stuur je in. Je vult erop in welke datum, welke plaats en welke klasse je wilt starten.

Succes!

Edit: paard en sport komt elke maand uit.

DromenLies

Re: Digitale startkaart, Startcoupons invullen en meer vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 11:26

Thnx Zooist,

Ik heb hem gevonden mijn startkaart haha, echt heel suf wist niet eens dat ik m had

Barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:28

Hahahha, gevonden! gelukkig maar ..succes en veel plezier met het rijden van je wedstrijden!!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:33

veel plezier op de wedstrijden *\o/*

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:09

Dan doe ik het fout.
Ik vul op mijn startcoupons die ik opstuur nooit wat in.
Mijn naam en paard staan al genoteerd.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 06:38

ik vul de startcoupons wel in, dat is voor de organiserende vereniging fijner en geeft ze minder werk
en het is wel handig dat je in de goede klasse en goede dag wordt ingedeeld,
stel dat een vereniging meerdere wedstrijden per maand heeft en niemand vult zijn/haar coupons in,dan denk ik dat ze helemaal gek worden.
Invullen, dus datum lokatie en klasse !!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:17

Maar wat dan als een wedstrijd word afgelast en word verplaats naar een week erop.
Dan kan de datum van starten op je startcoupons niet meer veranderd worden.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:20

felicity schreef:
Maar wat dan als een wedstrijd word afgelast en word verplaats naar een week erop.
Dan kan de datum van starten op je startcoupons niet meer veranderd worden.

Daar kan toch een streep doorheen en erboven geschreven worden :)

het is iig wel handig om aan te geven in welke klasse je wilt starten..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:23

oke danku.

Dan doe ik dat volgende keer ook maar.

Roxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:23

ik stuurde ze ook altijd leeg op hoor :')

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:31

wat staat precies op zo'n coupon, k heb me net opgegeven voor een wedstrijd voor niet wedstrijdruiters, 1e keer. en daar stond ook gegevens via de mail. dus heb ik na aanleiding van een plaatje op internet het volgende ingevuld:

mijn naam, adres, naam paard, geboortedatum, paard, eigenaar, levensnummer, naam vader, naam ponyclub en plaats ponyclub.

mist er nog wat?

registratie nummers lukt natuurlijk niet, want die heb ik niet.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:33

Roxy80 schreef:

Dat wordt meestal niet bepaald gewaardeerd door het secretariaat! :n

@Cavalia: Geen officiele wedstrijd dus? Dan is vaak je naam, naam van het paard, vader van het paard, de naam van de rijvereniging en natuurlijk de klasse voldoende.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 10:40

Sorry secretariaat van mijn eerste wedstrijd, heb ze leeg ingeleverd

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:02

Ik heb als secretariaat ook vaak lege coupons ontvangen en dan ook nog eens zonder mailtje dat ze opgestuurd zijn en in welke klasse ze willen starten. Erg vervelend want deze mensen gaan wel klagen als ze niet op de startlijst staan, maar je kunt ze slechts in iedere klasse indelen. Heb vorig jaar al regelmatig aan de telefoon gehangen met diverse ruiters, terwijl dit eigenlijk niet mijn taak is.

Dus ook voor het secretariaat is het fijn om in ieder geval te weten welke klasse iemand start.
Probeer voor een volgende keer dit eerst eens bij je vereniging na te vragen. (ik verwijt je niets), maar scheelt weer een hoop ellende.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:04

Ik stuur altijd een mail dat ik me op wil geven.
En in welke klasse en met welk paard en op welke datum.
Als ik dan een mail terug krijg dat ik op de startlijst word geplaatst. Stuur ik de coupons in. Wel altijd lege. Maar vanaf nu ga ik ze ook maar invullen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 11:31

In dit geval ging opgeven niet alleen door startcoupons maar ook door het internet dus deze gegevens zijn wel bekend. Ik zal wel even checken of ik op de lijst sta en of alles goed is doorgekomen

xxBrittxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:19

hallo allemaal,
ik wil graag wedstrijden gaan rijden over een tijdje ik weet alleen niet hoe ik het allemaal moet doen,
moet ik dan een wedstrijdkaart bestellen over het internet ? zoja waar (site)?
kan ik met die wedstrijdkaart dan overal een wedstrijd rijden in de buurt van Maasland?
als je zo een wedstrijdkaart heb gekocht kan je dan gelijk beginnen met rijden of moet je egt begin van het jaar beginnen?
alvast bedankt!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:55

Sabertje schreef:
Ik heb als secretariaat ook vaak lege coupons ontvangen en dan ook nog eens zonder mailtje dat ze opgestuurd zijn en in welke klasse ze willen starten. Erg vervelend want deze mensen gaan wel klagen als ze niet op de startlijst staan, maar je kunt ze slechts in iedere klasse indelen. Heb vorig jaar al regelmatig aan de telefoon gehangen met diverse ruiters, terwijl dit eigenlijk niet mijn taak is.

Dus ook voor het secretariaat is het fijn om in ieder geval te weten welke klasse iemand start.
Probeer voor een volgende keer dit eerst eens bij je vereniging na te vragen. (ik verwijt je niets), maar scheelt weer een hoop ellende.

Same here :j Wij hebben een meerdaags concours en sommigen zetten alleen de klasse erop. Als die klasse dan op beide dagen verreden wordt delen wij ze in naar wat ons het best uitkomt. En soms krijg je dan inderdaad boze telefoontjes/mails. Onbegrijpelijk :n

Zelf een kleiner concours krijgt al een paar honderd startcoupons binnen. Als je dan al die coupons nog in moet vullen is dat mooi wat extra rotwerk! Terwijl het voor de ruiter maar een kleine moeite is. Ik zou ook niet weten wat het voordeel is van een coupon leeg opsturen :? En ookal staat het wel in de mail, dan moet degene die het secretariaat doet eerst bij elke coupon de mail opzoekn... Kleine moeite groot gemak :j

xxBrittxx schreef:
hallo allemaal,
ik wil graag wedstrijden gaan rijden over een tijdje ik weet alleen niet hoe ik het allemaal moet doen,
kan ik met die wedstrijdkaart dan overal een wedstrijd rijden in de buurt van Maasland?
als je zo een wedstrijdkaart heb gekocht kan je dan gelijk beginnen met rijden of moet je egt begin van het jaar beginnen?
alvast bedankt!

Je kan via www.knhs.nl een startkaart aanvragen. Dan mag op alle concours in NL starten. Bij het aanvragen kan je kiezen voor dressuur of springcoupons. Als je je startkaart & coupons ontvangen hebt mag je starten :)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:00

jori_X schreef:
xxBrittxx schreef:
hallo allemaal,
alvast bedankt!

Je kan via http://www.knhs.nl een startkaart aanvragen. Dan mag op alle concours in NL starten. Bij het aanvragen kan je kiezen voor dressuur of springcoupons. Als je je startkaart & coupons ontvangen hebt mag je starten :)

even nog een aanvulling je moet wel lid worden van een bij de knhs aangesloten vereniging.

Bonney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:46

Zooist schreef:
Startkaart krijg je thuisgestuurd. Moet je je handtekening opzetten en altijd meenemen, net als je paspoort van je paard.

De startcoupons stuur je in. Je vult erop in welke datum, welke plaats en welke klasse je wilt starten.

Succes!

Edit: paard en sport komt elke maand uit.

Na je hebt je vragen al.

Maar je coupons moet je wel min. 3 weken van tevoren opsturen. (tenminst ik moet dat wel)

Bonney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:48

Roxy80 schreef:

wat is het voor jou nou een moeite om de plaats en de datum erop te zetten? Niks. het secretariaat doet volop zn best en jij doet maar lekker makkelijk.. heel raar...

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:39

Als je niet beter weet?
Ik wist ook niet dat ik zelf de datum en de klasse moest invullen. Ook helemaal niet bij stil gestaan.
Als niemand je dat dan ook vertelt.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:13

felicity schreef:
Dan doe ik het fout.
Ik vul op mijn startcoupons die ik opstuur nooit wat in.
Mijn naam en paard staan al genoteerd.

Dat is voor het secretariaat heel vervelend
Als ze maar 1 wedstrijd per seizoen organiseren valt het wel mee
Maar als je net als ik iedere maand een wedstrijd organiseert nou dan ga er maar aan staan in welke klasse hoort deze coupon voor welke wedstrijd
Ga er maar aan staan als wedstrijd organisatie is niet te doen
En het gebeurd steeds meer dat de ruiters zo laks zijn en gewoon on ingevulde coupons opsturen, daarom een dringende oproep Ruiters vul je coupons volledig in met plaats datum en klasse zodat het voor de organisatie allemaal een beetje makkelijker word

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:20

Als niemand je vertelt dat je de datum en de klasse zelf moet invullen. Wist ik veel. Ik heb pas 4 officiele wedstrijden opgegeven. Waarvan er 2 de rijvereneging heeft geregeld.
En toen was het alweer 8 jaar geleden dat ik officieel gestart ben. Maar heb geen idee meer hoe ik het toen deed.