Anti vliegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Anti vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 20:48

Ja ik loop een beetje op de tijd voor met de vraag: wat is goedkoop antivliegenspul/hoe kan ik dat goedkoop maken. Ik heb voor mijn pony ook wel een vliegendeken maar ik heb het idee dat ze zich daar heel opgesloten in voelt en daarnaast heb ik ook nog 2 shetlandertjes die geplaagt worden door de dazen en vliegjes.

dancer_

Re: Anti vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:50

sectolin vliegvrijspray? Kijk ns bij je plaatselijke ruitersportzaak.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 20:51

dancer_ schreef:
sectolin vliegvrijspray? Kijk ns bij je plaatselijke ruitersportzaak.

die is voor ons gebruik nog heel duur hebben wij nu spray en roller van .

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:53

Heb je geen ruitersportzaak in de buurt zitten dan?
Eden Fly away ook wat goedkoper

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 20:56

dancer_ schreef:
Heb je geen ruitersportzaak in de buurt zitten dan?
Eden Fly away ook wat goedkoper

jawel maar toch ik zoek echt een goedkope oplossing want soms moeten we er gewoon letterlijk op af spuiten.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:58

tijdje van te voren beginnen met elke dag knoflook geven kan al best veel vliegen schelen.
en volgens mij is hier ergens een topic met zo'n huis tuin en keuken middeltje

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 20:59

__SavannaH__ schreef:
tijdje van te voren beginnen met elke dag knoflook geven kan al best veel vliegen schelen.
en volgens mij is hier ergens een topic met zo'n huis tuin en keuken middeltje

knoflook kunnen mij pony's niet zo goed tegen en ze gaan er ongelovelijk van stinken terwijl de vliegen blijven komen. maar toch bedankt voor de moeite.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:13

Volgens mij kan je ook zelf vliegenspul maken met citronella ofzo. Zal vast wel ergens een receptje op bokt/internet staan. Dat is het goedkoopst iig :)

Mousetimor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:23

ik vond het nooit echt helpen dat vliegenspray kan je beter wat knoflook door zijn voer doen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:09

Mousetimor schreef:
ik vond het nooit echt helpen dat vliegenspray kan je beter wat knoflook door zijn voer doen.

Knoflook is eigenlijk giftig voor paarden als je te veel voert (dacht ik :o ). In de natuur zal een paard ook nooit knoflook gaan eten omdat ze daar voedingsstoffen van missen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 01:13

Wij maken hier het vliegenspul ook zelf want anders is het niet te betalen ze vragen tegenwoordig al gauw 15 euro voor een halve liter dat is met anderhalve dag op hierzo. Maar wij pakken 1 liter azijn, pure knoflookolie druppels, dan nog pure tea tree druppels en nog citronella ik durf niet te zeggen hoeveel druppels van alles maar weet wel dat het erg goed werkt. In ieder geval een stuk beter dan de duur spul uit de winkel. Het stinkt ontzettend maar goed je kan niet alles hebben.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:12

Tigra_ schreef:
Wij maken hier het vliegenspul ook zelf want anders is het niet te betalen ze vragen tegenwoordig al gauw 15 euro voor een halve liter dat is met anderhalve dag op hierzo. Maar wij pakken 1 liter azijn, pure knoflookolie druppels, dan nog pure tea tree druppels en nog citronella ik durf niet te zeggen hoeveel druppels van alles maar weet wel dat het erg goed werkt. In ieder geval een stuk beter dan de duur spul uit de winkel. Het stinkt ontzettend maar goed je kan niet alles hebben.

Als de vliegen daar ook zo over denken :D :+

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:30

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 01:15

Dressuurgek schreef:
Tigra_ schreef:

Als de vliegen daar ook zo over denken :D :+

Dat doen ze zeker, je ziet er geen 1 meer hoor!
Meestal zijn ze dan zeker voor een halve dag af van de vliegen en met de meeste vliegensprays mag je blij zijn dat ze 30 minuten weg blijven.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:09

ik heb ook wel eens zelf vliegenpray gemaakt maar bij mij werkte het niet echt goed, daarnaast rook lester naar zure knoflooksaus.
wat bij mij wel goed werkt is na het rijden mijn paardje afsponsen met water met azijn, dat neutraliseerd de paardenzweetgeur.
en verder alleen in hele erge vliegentijden toch wat vliegenspray gebruiken naast het afsponsen, ik heb gemerkt dat als je juist de wat duurdere gebuikt je veel zuiniger kan sprayen, ik gebruik bremsen bremse, vorrig jaar heb ik anderhalve fles gebruikt.

schimmelvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:38

Dressuurgek schreef:
Volgens mij kan je ook zelf vliegenspul maken met citronella ofzo. Zal vast wel ergens een receptje op bokt/internet staan. Dat is het goedkoopst iig :)

Maar aangezien een normale vliegenspray al niet echt om te zeggen zoooo effectief is (het werkt wel, maar het is geen wondermiddel) denk ik dat je van citronella echt niet veel mag verwachten. En daarbij, vliegen zijn toch geen muggen? Of reageren vliegen ook op citroenkruid?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 11:29

schimmelvlek schreef:
Dressuurgek schreef:

Maar aangezien een normale vliegenspray al niet echt om te zeggen zoooo effectief is (het werkt wel, maar het is geen wondermiddel) denk ik dat je van citronella echt niet veel mag verwachten. En daarbij, vliegen zijn toch geen muggen? Of reageren vliegen ook op citroenkruid?

haha citroenkruid ofso had ik vorig jaar al geprobeerd dus het werkte niet echt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:29

Kijk eens op internet...
Volgens mij kan je het ook zelf maken :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:30

schimmelvlek schreef:
Dressuurgek schreef:

Ik weet het recept helemaal niet om zelf vliegenspray te maken ;) In deze post geef ik alleen aan dat je 't zelf KAN maken. Maar hoe kan ik niet vertellen ik verwacht iets met citronella maar iemand had het recept hierboven al gepost.

schimmelvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:55

KLfan schreef:
haha citroenkruid ofso had ik vorig jaar al geprobeerd dus het werkte niet echt

Dat dacht ik dus al. Alléja, als een product uit de winkel al zo slecht presteerd. Waarom zou een zelfgemaakt product het dan beter doen? Goedkoper zal het wel zijn ja want vliegenspray is zo duur :o Maar wat ben je er me als het niet werkt?

Paarden31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:56

Hoi,
je hebt verschillende vliegenmaskers voor paarden, misschien is dat wat..?
antwoord: stuur plz PB